Inlägg från: ThedaywesayIdo |Visa alla inlägg
  • ThedaywesayIdo

Juni 2013?

Här är en till som ska gifta sig i juni 2013, 15/6 närmare bestämt! Det är årsdagen för när vi blev tillsammans, 8 år senare blir det bröllop:)

Vi har bokat kyrka och festlokal(bygdegård) några mil ifrån där vi bor. Sen jag såg den kyrkan första gången så har jag velat ha mitt bröllop där. Gissa om jag blev glad när VÅRT datum var ledigt:)

Vi ska inte ha barn med på bröllopet men vår dotter är med i kyrkan sen följer hon med barnvakten hem(så barnvakt är också ordnat!)

Fotograf blev klart för några veckor sen. En tjej från orten där vi bor som precis har startat sitt företag...

Jag gillar att pyssla så allt material till inbjudningskorten är inköpt och en prototyp är gjord. Vi ska bjuda ca. 80 gäster så 40 inbjudningskort ska klippas och klistras:)

Tärnor och marsalker är tillfrågade, vi ska ha 2 var...

Färgtema blir rosa, silver och vitt, jag är en väldigt rosa tjej men ska försöka att inte överdriva då vi faktiskt är två som gifter oss:)

Provlagade förrätt och efterrätt förra helgen för att se ifall de passade men har inte bestämt oss än. Inte heller ifall vi ska fixa det själva eller anlita catering.

Har kollat lite på både kläder och ringar men inte fastnat för något, har tänkt dra med mina två tärnor och prova brudklänningar efter semestern.

Det är så lång vi har kommit, ska blir roligt att följa denna tråd och se allas förberedelser. Vi har ett spännande år framför oss:)

• ThedaywesayIdo
    notch skrev 2012-07-29 21:35:20 följande:
    Har ni skickat iväg inbjudningar än eller när tänker ni göra det?
    Tror jag skickar iväg inbjudningskorten i mars...
  • ThedaywesayIdo

Har nu hittat ett par alldeles sagolika skor som jag funderar på att köpa!

Har lite beslutsångest eftersom det är så långt kvar, tänk om jag ångrar mig? Fast tänk om jag inte köper dem och inte hittar finare och ångrar mig för det? Som sagt...lite beslutsångset:)

• ThedaywesayIdo

Skorna har peep-toe... Då vill jag inte ha strumpbyxor utan bara ben, kommer jag behöva strumpbyxor? Kanske behöver några som håller in magen? Gahhh! Snacka om att tänka in för mycket i saker och ting...

Snart klickar jag:)

• ThedaywesayIdo

Jag gjorde det! Snart dimper dom ner i brevlådan:)
  • ThedaywesayIdo

Hittade dem på www.bubbleroom.se. De fanns bara i stl. 40, måste vara ödet då det är min storlek:)

Tror inte alls att det blir larvigt med strumpeband utan strumpbyxor, tror inte att nån tänker på det. Jag hade då inte gjort det iaf:)

Jag är också orolig för höjden på klackarna, 10,5 cm, Men jag har ju 10 månader på mig att öva, haha. Har inte bestämt mig än ifall jag även ska ha ett par ballerina skor till dansen...det återstår att se... Först ska jag iaf se ifall de här passar!

• ThedaywesayIdo
    Tilda93 skrev 2012-08-14 15:25:42 följande:
    om du vill ha något som håller in magen finns det ju ´trosor´ som håller in magen :)
    jag ska ha det + korsett till min klänning :)

Ja där har du en poäng! Har inte köpt klänning än så jag vet ju inte ifall jag kommer behöva något som håller in... Men det tål att tänkas på:)

Tack!

Svar på tråden Juni 2013?