Inlägg från: aviman |Visa alla inlägg
  • aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • aviman

Åhhh vad roligt! Grattis till er!

Karln i huset här är faktiskt väldigt involverad i planeringen och det är oftast han som tar upp planeringen just nu, även om jag skulle vilja prata om det nonstop dygnet runt - fast låter bli för att inte bli bridezilla över ett år i förväg, haha ;D

Vi ska åka och kolla på en herrgård en bit från där vi bor, och där kommer vi i såna fall både ha vigseln och festen. Vi kommer förmodligen gifta oss borgerligt så vi har börjat kika lite på vigselförrättare, och det lutar åt samma kvinna som vigde min far och hans fru.
    Jag är väldigt intresserad av fotografering så jag är också väldigt noga med att vi får underbara foton så jag förkovrar mig i att googla fram fotografer som fotograferar i en stil som passar med bröllopet.
    Och mannen är musikintresserad så det sjunger om det (haha), så det har han redan börjat att fundera på.

Inget bokat, men det mesta har vi tagit upp och snuddat vid. Känns så skönt att BT finns med alla verktyg och listor så ingenting ändå glöms av!
    Har du börjat titta på klänningar ännu? :) 

• aviman

Nu var det längesedan jag skrev här känns det som :)

Jag och mannen har äntligen fått till en grovplanering som känns helt rätt för oss. Vi hade massa små idéer som egentligen inte utgjorde någonting men nu har vi äntligen kommit på ett koncept som känns som handen i handsken.

Vår bröllopsdag kommer vara "indelad" i tre delar.

Vigsel
    Middag
    Fest

Såhär är ju också säkert de flesta andra bröllopsdagar uppdelade. Men vi har tänkt göra såhär:

Till vigseln bjuds den närmaste familjen och absolut närmaste vännerna, dessa får sedan möjligheten att vara med oss och äta middag där de betalar och väljer sin middag själva (på av oss vald restaurang). Då kan de som vill ha vegetariska alternativ, eller de som vill ha fisk eller vad som helst - få precis det som dom önskar att äta.

Senare på kvällen startar festen dit alla från vigseln är bjudna tillsammans med vänner och andra nära och kära - som inte var med på vigseln, är bjudna.
    På festen bjuds det på snittar och där kommer även tårtan att serveras. Det kommer finnas bar där alla gäster betalar själva för det de vill dricka. Vi kommer alltså inte köpa in någon alkohol. Vi kommer bjuda alla gäster på en eller två drinkbiljetter.

Med inbjudan kommer vi skicka med OSA-kort där man kan OSA till vigsel, och/eller middag och/eller fest.
    Det betyder att vissa inbjudningskort kommer ha fler OSA-poster än andra, såklart.

Jag kommer göra inbjudningskort och placeringskort själv. Och istället för ett festprogram på festen kommer jag göra ett stort "schema" att ställa upp på ett staffli som gästerna kan kika på.

I övrigt kommer vi välkomna barn under vigsel och middag, men inte under festen.
    Vi kommer inte ha något brudfölje då vi kommer gifta oss borgerligt och utomhus och vi vill gärna stå med vigselförrättaren själv - det är ju trots allt oss dagen handlar om.
    Vi kommer ha en toastmaster under middagen och sedan ännu en som kommer hjälpa till under festen. Vi har två värdinnor (brudgummens två systrar) som hjälper till att styra upp saker under dagens gång.

Det är ju så länge kvar, men ändå känns det så skönt att veta åt vilket håll vi styr kosan!

Hur går det för er andra?

• aviman

hejsan hoppsan igen!
    drygt en månad sedan jag skrev här sist och det har hunnit hända en hel del grejer..

mor min kom på att hon ville sponsra vårt bröllop - så nu betalar hon för catering, alkohol + brudklänning! FörvånadSolig 

Sambon ringde och bokade vår festlokal idag, det känns också kanon. Vi har hittat plats för vigseln, men den behöver inte bokas för det blir på svärföräldrarnas stuga på deras stooora strand!
    Gjorde en bröllopshemsida igår, och den är snart klar.

Har också börjat göra exempel på inbjudningskort i Illustrator och börjar räkna på vad materialet för inbjudningskorten kommer kosta.

Wiieee! 362 dagar kvar tills jag gifter mig! 

• aviman

Idag har vi varit i lokalen vi ska hyra. Vi har flängt runt som ena galningar här i kommunen för att hitta något som känns rätt - och ÄNTLIGEN, äntligen hittade vi ett ställe där det känns som om allting blir serverat på ett silverfat.
    Vi satt ner och pratade med restaurangchefen, frågade frågor, lämnade önskemål, bollade idéer och så vidare. Jag hade tagit med mig tre bilder på olika tårtor som jag gillar stilen på, och sen hade jag nästan vad som kändes som ett föredrag om precis hur jag ville ha tårtan. Mycket viktigt :P

Vi har fortfarande inte bokat vigselförrättare (!!!) och jag känner lite panik över det. Vi skulle ha en släkting till M2B som skulle viga oss, men denne har inte hört av sig än så imorgon ringer jag kommunen och hoppas på det bästa!

Det bästa av allt tycker jag är att dela engagemanget med min blivande make. Efter vi varit i lokalen åkte vi till en tobakshandlare för att han ville köpa en fin cigarr och fira att vi nu är ett steg närmare äktenskapet Hjärta 
    Hur ska det gå att vänta i nästan 10 månader till? Det pirrar så underbart mycket i magen idag!!! Solig 

• aviman
    Miss Lindberg skrev 2012-07-21 22:29:16 följande:
    Vill bara göra en liten rättelse, vi har planerat att gifta oss den 1/6 2013 och inte 13/6. Ingen stor grej...men vill att det ska stå rätt :)
    Såklart! Ursäkta! Fixar det Glad
  • aviman
    Dalasmulan skrev 2012-07-16 21:52:23 följande:
    Hej på er!

Här är en till blivande junibrud! Jag och min sambo ska gifta oss 8 juni 2013 och planerna är i full gång även om det går lite upp och ner med intensiteten haha! Ibland tänker jag bröllop dygnet runt men så sansar jag mig en aning emellanåt...
    Dalatösen: Det finns även en Dalasmula med i tråden ;) Så det har inte blivit fel, jag lägger till dig i listan också istället för att ändra Dalasmulans namn Skrattande Flört

Vad kul att det börjar bli en massa liv i tråden! Är jätteroligt att kika in och se vad ni andra brudar och brudgumma(o?)r har för er Solig
  • aviman

Jag funderar på att skicka save the dates i kanske oktober/november och sen inbjudningar i februari. Var på stan idag för stadens brudbutik reade ut klänningar för 1000 kronor idag! Tror ni inte ja hittade en? :D jag kände mig sååååå fin!

• aviman

Min sambo är väldigt involverad, vi har inga direkt uppdelade "sysslor" kring bröllopet utan vi är båda inne med huvud och fötter. Känns väldigt bra att han är lika bubblig kring bröllopet som mig! Solig

• aviman

Hej tjejer! Och brudgum ;)

Här händer det grejer minsann!

Jag tänkte bara hoppa in och berätta att jag överger den här Juni-tråden (som jag förvisso skapade helt själv)... För novembertråden... I ÅR!!!!

Vi valde att tidigare-lägga bröllopet, bara för att vi vill och kan. Varför vänta till Juni nästa år om vi kan göra det nästan på en gång? Solig Skrattande
    Vi lämnade in hinderprövningsansökan förra veckan och alla lokaler, fotograf och hår/smink är ombokat till den 10de november!

PIRR I MAGEN!!!

Önskar er varmt lycka till och jag förstår hur ni läääängtar! Hjärta All kärlek till er!
    Kram {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Juni 2013?