Juni 2013?
Hej:)
Jag ska också gifta mig den 7e juni 2013 :)
och har fixat JÄTTE mycket in för bröllopet :D
Hej:)
Jag ska också gifta mig den 7e juni 2013 :)
och har fixat JÄTTE mycket in för bröllopet :D
Skorna har peep-toe... Då vill jag inte ha strumpbyxor utan bara ben, kommer jag behöva strumpbyxor? Kanske behöver några som håller in magen? Gahhh! Snacka om att tänka in för mycket i saker och ting...
Snart klickar jag:)
Ja där har du en poäng! Har inte köpt klänning än så jag vet ju inte ifall jag kommer behöva något som håller in... Men det tål att tänkas på:)
Tack!
En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?
Vårat är typ så här
fast vi har köpt en hel del.. och det är typ bara dem dyra posterna kvar.
Mat och dryck ; ca 5500:-
Blommbuketterna, cossage: 1500:-
smink och hår: 0:-
Alkohol: 4000:-
Vigselring: 2800:-
inbjudningskort: ca 320:-
fixa naglarna: 200:-
Kostym, med slips, skjorta och väst: ca 1345 :-
Skor till honom: 800:- ( speciall beställda)
skor till mig: 250:- (två par)
Klänning till mig: 1600 + underkjol ca 500:- + Bolero ca 130 kr + Frakt.
Fotograf: 0:-
Dekoration: ca 1500 ( inte helt säker)
Tårtorna: vet inte än, blivande mannens lillebrors flickvän fixar dem.
Till tårtorna
Tårtspade + kniv: 139:- (REA)
Cake Toppers( små smurfar): 80:-
Lokalen: 2000:-
Underkläder: MAX 1000:-
Smycken till mig: 100:-
Om vi ska ha band så MAX 5000:-
Och så är det säkert något jag glömmer nu..
Hur går det för alla ? :D
Hej på er allihopa!
Min sambo friade till mig nu i september när vi var på en liten resa utan barn i Dubai :) Vår stora passion är dykning å han friade under vattnet när vi dök i Oman.Jätte kul! Vi har bokat vigsel, det blir den 1juni 2013 i Göteborg.Vi bokade även lokal samtidigt.Jätte mysig plats men det är ett litet frågetecken om den verkligen är tillräckligt stor. Det är allt vi har gjort och nu när jag har läst igenom allt på denna tråden så får jag riktig panik.Ni flesta har kommit så otroligt långt i planeringen.Vi är nästan klara med gästlistan men allt annat är kvar.
Kommer vi verkligen att hinna? Jag har tittat lite på klänningar, inbjudningskort och placeringskort på nätet och jag har ingen som helst aning om hur de skall se ut.Jag vill så mycket men tyvärr är det självklart ekonomi som får vara med å styra en del oxå.
Man får jätte mycket tips härigenom men tycker ändå att allt verkar så svårt. En fråga till er alla som redan har brudklänning: Har ni varit ute i olika butiker och provat olika modeller innan ni har bestämt er eller tittar ni bara och sen beställer? Jag ser många jag tycker om men att få dem på sig blir ju en helt annan sak kanske? Även fotografer, hur har ni gjort då?Har ni ringt runt och begert offerter eller gått in till olika studier å kollat?
Någon som skall gifta sig i Göteborg? Har ni något extra speciellt mysigt och annorlunda hotell där vi kan tillbringa vår bröllopsnatt på? Eller rättade sagt, vi har bestämt att vi ser bröllopsnatten som natten efter festen! Vi sa det att natten då festen är så nyttjar man ju knappt rummet utan dagen efter så är det nog otroligt mysigt att ha det där underbara rummet å mysa och verkligen kunna se tillbaka på sin dag å fest som man hade ihop med sina käresta.
Jag kommer med glädja att följa denna tråd å säkert ha många funderingar under tiden.Det är så pirrigt när jag tänker på att nu ska vi faktiskt gifta oss på riktigt :) Tidigare har det ju bara funnits i tankarna att nån gång kanske.. Hej,hej så länge!
Hej alla andra tjejer :)
Hur går det för er?
Har ni mycket kvar att göra?
Själv har vi:
*Underkläder till oss brudpar.( fin strumpor osv)
* Underkjolen, och boleron som snart ska beställas
* Alkoholen
* tåtorna fixar svågers flickvän.
* vi har kollat ut blombuketterna och pris- 1500:-
* Vi har köpt allt till inbjudningskorten men ska fixa dem när vi har bestämt oss för vilken lokal vi ska ha :)
* Blommorna till borden
* All alkolfria alt så som kaffe , läsk osv.
*nya lakan till sängen istället för hotellnatt ( vi har budjet bröllop :)
* lavendel och ris till riskastningen.
Det är typ det som är kvar, och sen ska vi fixa med ljusen som ska stå på borden :)