Inlägg från: Cakes |Visa alla inlägg
  • Cakes

Juni 2013?

Hej allihopa! 

Även jag och min fina sambo kommer att gifta oss i juni nästa år, den 29:e närmare bestämt! Jag tänkte att jag hoppar in i denna tråd, ett superbra sätt att inte trötta ut mina vänner och bekanta med alla våra bröllopsplaner ;)

Sambon friade för cirka en månad sedan och vi (mest jag kanske) är i full gång med att planera bröllopet. Främst har vi lagt krut på att hitta en lokal och kyrka. Jag har också börjat med inbjudningskorten samt provat klänningar (har dock inte hittat den rätta än).  Vad tror ni föresten om att beställa klänning från nätet? Är rädd att tyget ska se för "billigt" ut...

En fråga, vi funderar på att skippa "save the date-kort" och köra direkt på inbjudningarna.... när kan man skicka ut dem tycker ni? 

Kram :) 

• Cakes
    annelie78 skrev 2012-10-09 11:21:37 följande:

Hej på er allihopa!

Min sambo friade till mig nu i september när vi var på en liten resa utan barn i Dubai :) Vår stora passion är dykning å han friade under vattnet när vi dök i Oman.Jätte kul! Vi har bokat vigsel, det blir den 1juni 2013 i Göteborg.Vi bokade även lokal samtidigt.Jätte mysig plats men det är ett litet frågetecken om den verkligen är tillräckligt stor. Det är allt vi har gjort och nu när jag har läst igenom allt på denna tråden så får jag riktig panik.Ni flesta har kommit så otroligt långt i planeringen.Vi är nästan klara med gästlistan men allt annat är kvar.

Kommer vi verkligen att hinna? Jag har tittat lite på klänningar, inbjudningskort och placeringskort på nätet och jag har ingen som helst aning om hur de skall se ut.Jag vill så mycket men tyvärr är det självklart ekonomi som får vara med å styra en del oxå.

Man får jätte mycket tips härigenom men tycker ändå att allt verkar så svårt. En fråga till er alla som redan har brudklänning: Har ni varit ute i olika butiker och provat olika modeller innan ni har bestämt er eller tittar ni bara och sen beställer? Jag ser många jag tycker om men att få dem på sig blir ju en helt annan sak kanske? Även fotografer, hur har ni gjort då?Har ni ringt runt och begert offerter eller gått in till olika studier å kollat?

Någon som skall gifta sig i Göteborg? Har ni något extra speciellt mysigt och annorlunda hotell där vi kan tillbringa vår bröllopsnatt på? Eller rättade sagt, vi har bestämt att vi ser bröllopsnatten som natten efter festen! Vi sa det att natten då festen är så nyttjar man ju knappt rummet utan dagen efter så är det nog otroligt mysigt att ha det där underbara rummet å mysa och verkligen kunna se tillbaka på sin dag å fest som man hade ihop med sina käresta.

Jag kommer med glädja att följa denna tråd å säkert ha många funderingar under tiden.Det är så pirrigt när jag tänker på att nu ska vi faktiskt gifta oss på riktigt :) Tidigare har det ju bara funnits i tankarna att nån gång kanske.. Hej,hej så länge!

Hej, 

Vi ska också gifta oss i Göteborg, fast en månad efter er ungefär. Vilken lokal har ni bokat? :) 
  • Cakes
    Burre skrev 2012-10-10 10:48:40 följande:
    Vi skickar inte save the date utan skickar inbjudan direkt! :)
    Vi ska gifta oss 15e Juni och kommer att skicka inbjudan i jan/feb med OSA den 5maj,kanske tidigare med tanke på hur vi ska göra med maten. Ska vi catera maten så vill de veta en bra tid innan, då vi gifter dagen efter alla skolor springer ut i våran stad! Så de har häcken full den veckan :) Men vi var först med att prel boka :)

Jag har köpt min på nätet och blev jätte nöjd! Tyget ser inte alls billigt ut iaf inte på min :)
    Beställde från Jenjenhouse, hittade exakt den jag velat ha från första början fast för 7900kr mindre (!!!!) de blev ett ganska enkelt val =) De som var var att pärlorna som de var på min klänning var lite mer "skimmrande" än på orginalet men den blev nästan finare!
    Burre: Vad bra, då kör vi nog också men inbjudningar direkt ;) Ja, det är klart... känns på något sätt skönt om folk OSA:r i tid, så man kan göra bordsplacering, häften etc. 

Gud vilken fin klänning (såg bilden i inlägget nedan).... Man kanske ska chansa alltså ;) Jag hittade en jättefin på Jenjenhouse för några veckor sedan, men nu är den verkligen helt borta (skumt). Ja det är galet mycket billigare. Har hittat en jätttefin i ett showroom utanför Göteborg men den är lite dyr ;)  

Zandraaa: Vad roligt! Vi ville också gifta oss 1:e juni först (min födelsedag) men insåg att den 29:e passade betydligt bättre. Blir det kyrkbröllop eller borgligt?
  • Cakes
    Burre: Det dumma är bara att jag inte kommer ihåg vad den hette :/ Hm, men jag ska ge mig ut i lite affärer i helgen tänkte jag, mest för att kolla vilka typer av modeller jag passar :)

Vad gäller skor så tänker jag nog ha koll på typ skopunkten till våren. Vill ha ett par låga men med klack, vill nämligen inte bli längre än min blivande make på bröllopet.

Vad fina ni är allihopa i era klänningar ;)
  • Cakes
    annelie78 skrev 2012-10-12 11:39:03 följande:

Hej!

Vingabrud: Ja,jätte kul :) Lustigt vi har oxå pratat om det hotellet fast har inte kollat upp något om det.Hörde bara att det finns jacuzzi på taket.helst av allt skulle jag vilja bo på hotell avelon i sviten så man har tillgång till poolen helt själva :) Ringde och tog prisuppgifter, dem skulle ha 11 000 för en natt!! Så jag kan ju drömma vidare ;) får se vart det blir, det berättar jag när vi har bestämmt oss.Hur har ni planerat allt?Kör ni catering, personal, egen mat osv??Tar gärna emot tips om det mesta :)

Tilda: Va skönt att höra att ni klarade av det på 4 månader.Sen beror det säkert på hur mycket man skall göra själv å så.Jag får lugna ner mig lite inom mig nu tror jag så blir det säkert bra i slutändan :)

Cake: Hur långt har ni kommit i er planering som ligger en månad längre fram i tiden? Vi har bokat lokal kärraton. Vart vill ni vara? Jag har kollat upp mängder av lokaler å priser lite överallt :)

Annelie78: Vilken fin lokal det verkar vara, hur många personer får plats i den? Hur som helst, det är dock väldigt fel håll för oss ;)

Vi har bokat kyrka och lokal. Eller rättare sagt, vi har preliminärbokat TVÅ kyrkor och TVÅ lokaler, haha! Men vi ska bestämma oss inom en månad har vi lovat... det handlar om att den ena lokalen inte kan lämna något definitivt svar ännu. Men det står mellan en i Jonsered och en i Fräntorp, helst den i Jonsered tror vi. Och då gifter vi oss självklart i Jonsereds kyrka också. Vi tycker att det är mysigt att lokal och kyrka ligger nära varandra. Hehe, ja jag har också kollat på hur många lokaler och priser som helst känns det som!

Vi har även kollat på vilket cateringbolag vi vill ha, fast inte helt vilken mat än :) Annars så har vi kommit så långt att vi gjort gästlistan och inbjudningskorten (dock inte helt klart, eftersom vi inte vet lokal och kyrka än). Hur långt har ni kommit?

Jag tycker att det är svårt att veta vad man ska göra nu och vad man ska göra sen? Tänker att jag kanske glömmer något viktigt :)
  • Cakes

Hej alla ni som inte hittat klännig än...!

Jag var i Skövde i helgen, där hade de en butik som hette Kristinaboden. Nästan alla klänningar för mellan 2-3000 kronor, superfina och jättetrevlig personal! Jag köpte min där, har dock inte hämtat ut den än då den skulle sys om lite...

Men bor man i närheten eller har vägarna förbi så är det helt klart värt ett besök! Kram

Svar på tråden Juni 2013?