Inlägg från: annelie78 |Visa alla inlägg
  • annelie78

Juni 2013?

Hej på er allihopa!

Min sambo friade till mig nu i september när vi var på en liten resa utan barn i Dubai :) Vår stora passion är dykning å han friade under vattnet när vi dök i Oman.Jätte kul! Vi har bokat vigsel, det blir den 1juni 2013 i Göteborg.Vi bokade även lokal samtidigt.Jätte mysig plats men det är ett litet frågetecken om den verkligen är tillräckligt stor. Det är allt vi har gjort och nu när jag har läst igenom allt på denna tråden så får jag riktig panik.Ni flesta har kommit så otroligt långt i planeringen.Vi är nästan klara med gästlistan men allt annat är kvar.

Kommer vi verkligen att hinna? Jag har tittat lite på klänningar, inbjudningskort och placeringskort på nätet och jag har ingen som helst aning om hur de skall se ut.Jag vill så mycket men tyvärr är det självklart ekonomi som får vara med å styra en del oxå.

Man får jätte mycket tips härigenom men tycker ändå att allt verkar så svårt. En fråga till er alla som redan har brudklänning: Har ni varit ute i olika butiker och provat olika modeller innan ni har bestämt er eller tittar ni bara och sen beställer? Jag ser många jag tycker om men att få dem på sig blir ju en helt annan sak kanske? Även fotografer, hur har ni gjort då?Har ni ringt runt och begert offerter eller gått in till olika studier å kollat?

Någon som skall gifta sig i Göteborg? Har ni något extra speciellt mysigt och annorlunda hotell där vi kan tillbringa vår bröllopsnatt på? Eller rättade sagt, vi har bestämt att vi ser bröllopsnatten som natten efter festen! Vi sa det att natten då festen är så nyttjar man ju knappt rummet utan dagen efter så är det nog otroligt mysigt att ha det där underbara rummet å mysa och verkligen kunna se tillbaka på sin dag å fest som man hade ihop med sina käresta.

Jag kommer med glädja att följa denna tråd å säkert ha många funderingar under tiden.Det är så pirrigt när jag tänker på att nu ska vi faktiskt gifta oss på riktigt :) Tidigare har det ju bara funnits i tankarna att nån gång kanske.. Hej,hej så länge!

• annelie78

Hej!

Vingabrud: Ja,jätte kul :) Lustigt vi har oxå pratat om det hotellet fast har inte kollat upp något om det.Hörde bara att det finns jacuzzi på taket.helst av allt skulle jag vilja bo på hotell avelon i sviten så man har tillgång till poolen helt själva :) Ringde och tog prisuppgifter, dem skulle ha 11 000 för en natt!! Så jag kan ju drömma vidare ;) får se vart det blir, det berättar jag när vi har bestämmt oss.Hur har ni planerat allt?Kör ni catering, personal, egen mat osv??Tar gärna emot tips om det mesta :)

Tilda: Va skönt att höra att ni klarade av det på 4 månader.Sen beror det säkert på hur mycket man skall göra själv å så.Jag får lugna ner mig lite inom mig nu tror jag så blir det säkert bra i slutändan :)

Cake: Hur långt har ni kommit i er planering som ligger en månad längre fram i tiden? Vi har bokat lokal kärraton. Vart vill ni vara? Jag har kollat upp mängder av lokaler å priser lite överallt :)

• annelie78

När jag skriver så delar jag in allt i styckedelning. Men sen när det är sänt och läggs upp här så försvinner det och allt blir så ihop tryckt!Jobbigt att läsa så tycker jag.Någon som vet varför eller hur jag skall göra för att ändra på det?

• annelie78

Hej =) Nu har jag beställt placeringskorthållare ifrån en här på bröllopstorget.Pussklockorna =) Och jag har beställt frimärken från posten.ett steg längre ialla fall ;) jag kämpar på med att bestämma mig vilka färger som skall vara på dukningen och hur mina inbjudningskort skall se ut.Jag vet att jag vill ha vitt och silver sen är det svårt med den tredje färgen..Jag tänker att den tredje färgen måste passa in med festhäftet!Jag har även bestämmt mig vilka inbjudningskort jag skulle vilja ha men tror det blir svårt att förverkliga det tyvärr.Jag har även sett en tårta som jag tycker är såå fin.På den är det råsa rosor på och välkomsglasen kommer vara fyllda med rosa bubbel så det lutar åt rosa som en tredje färg kanske..Jag är igentligen ingen fan av råsa så det är lite jobbigt att bestämma sig känner jag.Ha en trevlig helg allihopa!

• annelie78

Hej!

Millanfs: Får man fråga vilket datum ni skall gifta er och var.Såg nämligen att ni bokat fotograf en heldag för ett otroligt pris.Om vi ej har samma datum kanske du kan vara snäll å ge mig den fotografens hemsida så man kan gå in och kika och till och med kanske få turen att kunna boka samma :) Jag har bara kollat snabbt häromdagen men det var priser som ingen med normal inkomst hade kunnat lägga på de fyra som jag tittade på. Heldag låg på ca 18000 ända upp till 36000. Helt sjukt tycker jag! Jag gick in på google å slog på fotograf i göteborg och de var de första fyra jag tittade på.Så jag vore hemskt tacksam för svar från dig.

Annars har jag varit å provat lite klänningar nu och det kändes så underligt fast på ett bra sätt :) undra hur många gånger jag skall behöva gå och prova? Från att vara fast beslutna med att ha catering så lutar det mer och mer åt buffe. Någon skrev här att det nästan är lika dyrt att göra själv som att beställa men jag kan tyvärr inte hålla med utan man sparar otaliga tusenlappar att fixa maten själva.Det är nog på maten som man kan spara in mest pengar.

Nu är även toastmaster och barnvakt fixat och det känns som en stor lättnad, framförallt barnvakten för barnen.Någon annan som har gjort något nytt :) Ser att många har vänner eller någon kontakt som kan hjälpa till eller bidra med en del till brölloppet.Det måste vara jätte kul och tacksamt, vi har verkligen ingenting just när det kommer till bröllop.Känns även som om jag och sambon säger till varandra varje dag att nu måste vi börja planera titta å söka på nätet efter saker men varje kväll så är det tusen andra saker som kommer framför å sen är vi så trötta att soffan är ett måste å bara få vara.När sitter ni andra å fixar och planerar allt? När och hur skall man hinna allt?

Svar på tråden Juni 2013?