LillaAnna skrev 2012-04-08 16:37:13 följande:
Jag ska inte ha någon slöja tänkte jag... Men jag har heller inte provat någon så man vet ju inte om tycker det passar :) Tar ni hjälp av någon till bröllopet? Typ med dekorationer och diverse saker eller gör ni allt själva? Jag är sån som vill göra saker själv.. Men vi har lånat lite grejer av olika personer som ska va till dukningen.. Sen har folk erbjudit sig att hjälpa till, men jag tycker inte om att "stå i skuld" till dom sen.. Kanske bara är jag sm känner så :)
Vi har flera personer som erbjudit sin hjälp med dukning, servering, snittar m.m. Jag upplever att ingen av dem anser sig att vi står i skuld till dem. Vi kommer ge dem en blomma och ett litet tal på festen, samt en stor applåd från alla gästerna som tack, vilket jag skulle bli väldigt glad över om jag hjälpt någon.
Jag sticker ut hakan lite med viss risk =), inget illa ment mot någon utan med omtanke om alla brudpar här inne som stressar upp sig för alla "kraven" kring bröllopet. Jag tror att vi här på brollopstorget har en tendens att tror att vissa saker måste göras och de brottom som bara den, så som dyra gåvor till gäster, medhjälpare m.m. Det kanske är så i vissa kretsar men jag tror att de allra flesta vill hjälpa till på ett bröllop gratis, för att man bryr sig om paret, eller bara gillar bröllop. Jag ser nu bara till mig själv som skulle kunna tänka mig att hjälpa vem som helst med deras bröllop typ. I slutändan får man alltid tillbaka av det goda man bjuder på.
Samtidigt skulle jag ställa upp på alla mina medjälpare när de behöver liknande hjälp på deras bröllop, dop, fördelsedagsfest eller vad som helst..
Jag upplever att nästan allt börjat kosta i vårt samhälle men jag tror inte att folk egentligen tycker att det skall vara så. Jag vill hjälpa till för att jag vill det och det vill nog de flesta, liksom =)