Charlie13 skrev 2012-04-22 17:49:02 följande:
Ååh, jag måste få gnälla av mig lite..
Vi har skickat ut inbjudningarna i mitten/slutet av mars då i princip alla vi känner planerar semester jättetidigt. Men nu är det slutet av april och det är typ 6 personer förutom min familj (mamma pappa och syster) och hans ena syster som har OSA:t och det är bara de som har kommenterat eller ens reagerat på våra inbjudnignskort! Ingen annan (av 90 inbjudna!!) har hört av sig..
Lite besviken känner man sig faktiskt, så vanligt är det väl inte att ens kompisar gifter sig?!
Och sen har vi då min farmor och mormor och diverse andra jag har träffat (som inte är bjudna) men som konstant känner för att påpeka hur mycket tid jag lägger ner Bröllopet. "det är ju bara en kväll" "har du inget bättre för dig" " vad onödigt" osvosvosv.. m2bs familj har inte ens sagt något om inbjudnignskortet, varken hans mor eller farföräldrar eller syskon.
Sorry för ett gnällinlägg men jag är sååå leds just nu!!!
Jag kan också känna så ibland när det gäller mina sida, framför allt min egen far som är lite..jaa..speciell =) Han vill inte planera något ifall något händer så han inte kan vara med.. Sådan "optimist" är han..
Så jag förstår ditt gnäll och tycker det är ok att du känner så ibland, bara det inte tar över hela känslan för bröllopet =)
Men sen tror jag det är så här.. De flesta tycker det är JÄTTEKUL att få komma på bröllop och de tycker det är så självklart att vi som bjuder till bröllop borde förstå det, så det behöver inte sägas högt... har hört det av några...
Sen är vi så uppslukade av planering och tycker att bröllopet är nära, tyckte vi nog även för ett halvår sedan =) Men i den "vanliga" världen rullar livet på vecka för vecka. Därför planerar de inte mycket längre heller, så den veckan sista OSA är kommer det nog de flesta anmälningarna och reaktionerna dimpa in, som jag tror kommer vara positiva =)
Men jag skulle också vilja ha lite beröm och smicker för den tid och engagemang jag lagt ner i alla inbjudningar men men =)
De flesta vill oss nog väl men glömmer att puscha oss och tror att det int ekräver så mycket tid som det gör med att planera ett bröllop, stort som smått =)
*Uppmuntrande och stöttande kram*
By the way, endast 97 dagar kvar =)