Green skrev 2012-06-23 19:01:22 följande:
Nu blir jag allt lite nyfiken!
Ni (eftersom det verkar vara flera som gör såhär) köper alltså en klänning som ni inte kommer i men tror att ni ska kunna/hinna banta/träna sig i till bröllopet?!
Hur länge innan har ni köpt dessa klänningar och hur mycket har dom kostat?
Jag beställde en kinaklänning (ca 800
som visade sig vara katastrof när den kom. Såg inte ut som den skulle och var alldeles för stor.
Knatade in till lokala brudbutiken och köpte en vacker sak. sitter som en smäck och jag kom undan med 3700:-
Detta anses visst ändå vara budgetalternativ enligt bröllopsmagasinen
<8000:- budget
8-15 000:- normalt
>15 000:- lyx
Det är då min plånbok börjar undra!
Min klänning kostade 4799kr på rea. Det var Lilly som reade ut sina på näst intill halva priset. Från början kostade den 7999kr - ett pris vi INTE kunde eller tänkte betala =P Jag köpte den därför, hade sett ut den och gillade den och var orolig att den skulle hinna sälja slut, innan den skulle försvinna - redan ett helt år innan bröllop.
Eftersom jag visste att jag skulle gå ner i vikt innan köpte jag den i TVÅ s
torlekar för liten =D Min tanke var/är alltså att skulle den inte passa säljer jag den - får in kanske 2-2500kr och för dessa gör jag som du gjorde, går till en butik och köper en som passar för den summan. Har sett ut två bra butiker som har såväl nya som begagnade klänningar.
Hitills har jag tappat 13kg! Så jag har alltså inte bara tänkt utan också gjort =P Men ännu fattas några stilkilon för att den ska sitta bra/snyggt... så kämpar på =) Bättre (strängare) motivationshöjare är nog svårt att finna ;D