Vita fågelfrön
Har kollat runt överallt på nätet känns det som men ännu inte hittat någon som säljer vita fågelfrön. Kan någon rekommendera en sida?
Har kollat runt överallt på nätet känns det som men ännu inte hittat någon som säljer vita fågelfrön. Kan någon rekommendera en sida?
Nu känner jag mig lite tråkig...
Men ska ni ha det för att gästerna ska kasta på er utanför kyrkan så ska ni kanske kolla med kyrkan först.
Att fåglarna blir sjuka av ris är en myt. Man använder ris som fågelföda till och med.
En större anledning till att kyrkorna inte vill ha riskastning är att det är svårt att städa bort (grus och stengångar) mellan de olika brudparen som gifter sig och det drar till sig råttor och fåglar som skitar ner och förstör.
Så prata med prästen först, vår kyrka tillät inte riskastning utanför...
Hittade en blogg som nämnde att de hade haft vita fågelfrön, men det dammade tydligen en del?
www.gervide.se/
Jag föreslår att du satsar på vita blomblad istället. Be din blomsterhandel att de samlar bladen från "överblommade" rosor (som blivit för utslagna för att sälja, men ännu fräscha) och annat de sista dagarna, och att du får köpa dem för en billig penning. Ring några olika blomsterhandlar och fråga?
Vid mitt eget bröllop hade ett par av mina väninnor varsin korg med röda rosenblad som de strödde ut, det var såå vackert! Lycka till!
Jag är medveten om att krykorna inte alltid tillåter det, i så fall kommer jag hitta något annat vis att inkludera det, på något vis är det just riskastningen som verkligen får det kännas som bröllop. Sen anledningen till fröna är just att bröllopet har ett helt ekologiskt tema och på något sätt känns det bättre med just fågelfrön.
Men tråkig är du inte, information är alltid bra att ha.
Jag är medveten om att krykorna inte alltid tillåter det, i så fall kommer jag hitta något annat vis att inkludera det, på något vis är det just riskastningen som verkligen får det kännas som bröllop. Sen anledningen till fröna är just att bröllopet har ett helt ekologiskt tema och på något sätt känns det bättre med just fågelfrön.
Men tråkig är du inte, information är alltid bra att ha.
Vi ska ge våra gäster små påsar med säd istället för ris. Det känns ju lite eco, iaf om man kör på ekologiskt odlat. Det är en tradition sedan för i tiden, innan man började kasta ris på brudpar. Fast säden är ju inte vit förstås...
Och om man väljer blombladen, så måste man självklar arrangera så att någon har uppdraget att sopa ihop dem!