Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vita fågelfrön

BröllopSigtuna skrev 2012-03-13 17:48:23 följande:
    Hittade en blogg som nämnde att de hade haft vita fågelfrön, men det dammade tydligen en del?
    www.gervide.se/

Jag föreslår att du satsar på vita blomblad istället. Be din blomsterhandel att de samlar bladen från "överblommade" rosor (som blivit för utslagna för att sälja, men ännu fräscha) och annat de sista dagarna, och att du får köpa dem för en billig penning. Ring några olika blomsterhandlar och fråga?

Vid mitt eget bröllop hade ett par av mina väninnor varsin korg med röda rosenblad som de strödde ut, det var såå vackert! Lycka till!
    Visst kan man beställa roskonfetti, men man behöver göra det i tid och inte tro att det är något man samlar ihop i affären. Man köper vanligtvis in buntar med blommor av grossisten och väljer då sådant som är av billigare kvalitéer än annars, för att kunna ge ett lägre pris. Blommor som kommit långt i i blomningen i butik, behöver man som regel för sina sorgbinderier, eftersom just de blommorna ska vara fullt utslagna för maxeffekt. Det blir lite missvisande om man tror att butikerna har turen att få betalt för "skräp"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Vita fågelfrön