ECO wedding skrev 2012-03-13 17:50:42 följande:
Jag är medveten om att krykorna inte alltid tillåter det, i så fall kommer jag hitta något annat vis att inkludera det, på något vis är det just riskastningen som verkligen får det kännas som bröllop. Sen anledningen till fröna är just att bröllopet har ett helt ekologiskt tema och på något sätt känns det bättre med just fågelfrön.
Men tråkig är du inte, information är alltid bra att ha.
Bra
Det är så synd när en del lägger massor med tid för att hitta den perfekta grejen (vad det nu är) och så säger någon annan att man inte får göra så. (brudöverlämning/ riskastning / champagne i limousinen... osv).
Vi bad vår toastmaster hålla koll på att ingen skulle kasta ris för även om kyrkan inte hade sagt nej så ville jag inte ha ris innanför kläderna och i håret och inte maken heller
Prästen gav oss dessutom tipset om att gå snabbt ut ur kyrkan och fortsätta bort till en gammal klockstapel på en stor gräsplätt där det inte skulle göra något för kyrkans skull om någon skulle kasta ris.
Så något sånt kanske kan vara ett alternativ för er i så fall. Alltså att ni går utanför kyrkans område och där får dom kasta riset på er när ni ställer upp er för fotografering och lyckönskning