• Sara 120707

Kuvertlåda

lordoz skrev 2012-06-22 23:41:56 följande:
    Har en fundering kring det här med kuvert-låda eller fågelbur... Hur skriver ni i inbjudan? Skriver ni att ni önskar er presentkort/pengar/bidrag... Eller skriver ni nåt i stil med "Vi tycker att er närvaro räcker, men om ni vill ge oss något så önskar vi oss ett bidrag till..."?? (fast i finare ord)

Kan man skriva så att närvaron räcker och i alla fall ha en kuvert-låda, eller är det förmätet?

Jag brottades också med det här men i sluändan så gjorde jag iordning en leksaksresväska som "postlåda" men jag valde på vilje en väska som ser väldigt liten ut, på det viset ser det inte så "krävande" ut. Kuvert tar ju inte stor plats så det får ändå plats med en hel del ifa det skulle behövas. Det jag har funderingar på nu är om man borde ställa den på nån sorts presentbord, men det känns så sniket. Men samtidigt så blir det ju dumt om folk kommer med något och där inte finns något förberett presentbord.......... Hhhhmmmm............

It's a thinker.......

• Sara 120707

Vi har ingenting "gulligt" på vårt bröllop så ja gick "all out" på kuvertväskan och gjorde den riktigt super fjollig! Hihihi, ja har lite udda humor. Här är iaf bilden av hela vårt bröllops gullighet

• Sara 120707

O gräll e den oxå!!

Hängde på den en jättelikt kort så att man om man vill kan skriva upp sig när man lagt i ett kuvert(kommer att ligga penna bredvid).

På kortet står det "Grattis på bröllopsdagen önskar:"

Svar på tråden Kuvertlåda