Kuvertlåda
Efterlyser bilder från de som gjort egna kuvertlådor till presentbordet.
Behöver lite inspiration på hur jag ska dekorera den, så jag skulle bli väldigt tacksam
om någon ville dela med sig.
Efterlyser bilder från de som gjort egna kuvertlådor till presentbordet.
Behöver lite inspiration på hur jag ska dekorera den, så jag skulle bli väldigt tacksam
om någon ville dela med sig.
Hur hade ni gjort? Någon annan bättre lösning?
Hade oxå den tanken, funderade lite på om kunde ev "samla" in kuverten redan i kyrkan. Men det kanske är blir helt fel.
Kanske skulle be barnen gå runt och sammla in "kollekt" till brudparet....ha,ha
Puff puff!
Behöver verkligen tips från er som är pyssliga då jag ska till att börja med min låda nu.
Har en fundering kring det här med kuvert-låda eller fågelbur... Hur skriver ni i inbjudan? Skriver ni att ni önskar er presentkort/pengar/bidrag... Eller skriver ni nåt i stil med "Vi tycker att er närvaro räcker, men om ni vill ge oss något så önskar vi oss ett bidrag till..."?? (fast i finare ord)
Kan man skriva så att närvaron räcker och i alla fall ha en kuvert-låda, eller är det förmätet?
Vi önskade i huvudsak bidrag till bröllopsresan så vår kuvertlåda var rätt stor :)
För att matcha presentbordet så slog vi in två pafflådor så det liknade två paket radade ovanpå varann. Den mindre lådan har hål i botten så allt samlades upp i den större.
Vår högsta önskan är att bli make och maka,
och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.
Vi tänkte ge ett litet tips,
på hur problem med en eventuell gåva löses vips.
En dag på Aquarium 50€
Kamelvandring 130€
Middagskryssning 90€
En kväll på Vu's Bar 60€
Biobesök 30€
En tur med luftballong 370€
U-båtstur 100€
Besök på speciell restaurang 40€
Delfinutflykt i solnedgången 140€
Det kommer finnas en plats att lägga kuvertet på vid festen. Skriv gärna till vad ni önskar bidraget går.
Jag brottades också med det här men i sluändan så gjorde jag iordning en leksaksresväska som "postlåda" men jag valde på vilje en väska som ser väldigt liten ut, på det viset ser det inte så "krävande" ut. Kuvert tar ju inte stor plats så det får ändå plats med en hel del ifa det skulle behövas. Det jag har funderingar på nu är om man borde ställa den på nån sorts presentbord, men det känns så sniket. Men samtidigt så blir det ju dumt om folk kommer med något och där inte finns något förberett presentbord.......... Hhhhmmmm............
It's a thinker.......
Jag gjorde en önskerlista på våran blogg.
Men skrev även i ibjudan att dom gärna kunde kolla in våran blogg och adressen.
skrev såhär på bloggen
"Våran önskerlista.
Här är våran önskerlista på eventuella presenter (absolut inget måste, vi gifter oss inte för gåvorna utan för våran kärlek till varandra)! ´"
Sen blev de ju numrerat om va vi vill ha..
Min bror gifte sig nu för ca 1 månad sedan, och de hade undanbett sig presenter och sagt att de möjligen ville ha bidrag till resan. Trots detta så kom det några med presenter och en hel del med kuvert. Så även om de inte hade något presentbord så fick jag och den andra toastmastern lite snabbt fixa ett. Så jag tror det är bra att ha.. Det behöver ju ingenstans stå att det är ett presentbord... om ingen har med sig en present så kan man ju alltid ha det till något annat...
Sorry TS att jag är lite off topic!
Mer on topic så tycker jag att resväskan är en cool sak... liksom en Pappis låda... Ska till IKEA imorrn, så funderar på att köpa en pappis jag med, och leka lite med, så får jag se vad min m2b säger... Om det blir nåt bra av det så lägger jag upp bild här..
Vi har ingenting "gulligt" på vårt bröllop så ja gick "all out" på kuvertväskan och gjorde den riktigt super fjollig! Hihihi, ja har lite udda humor. Här är iaf bilden av hela vårt bröllops gullighet
O gräll e den oxå!!
Hängde på den en jättelikt kort så att man om man vill kan skriva upp sig när man lagt i ett kuvert(kommer att ligga penna bredvid).
På kortet står det "Grattis på bröllopsdagen önskar:"
Här kommer vår låda :)
Purpleflower: Precis så resonerar jag med, så det blir nog en kuvertlåda för vår del med... :) Fast jag kanske ska kolla med min m2b vad han tycker först... :)
Vi skrev så här i vår inbjudan:
"Vi har grubblat och funderat, vårt hushåll grundligt studerat.
Man kan snabbt konstatera att vi behöver inte mycket mera!
Er närvaro glädjer oss nog, men om ni mer än vår dag vill hylla,
ber vi er strunta i paketen och istället bidra med en slant så vi
kan åka på en resa till solens land!"
Sen har jag tänkt köpa en resväska, barnvariant, jag hittat på nätet co ställa på presentbordet där gästerna får lägga sina eventuella kuvert! Sen om resan bara går till Gränna, vad sjuen gör det!