• thean

Sånger i kyrkan, hjälp mig med förslag!

Har två jätteproffsiga tjejer som ska sjunga på vårt bröllop här snart, men jag vet inte alls vad vi ska be dem sjunga!? Vigslen är i ett vackert men litet (intimt) kapell i underbar grönska (2:e juni) så vill verkligen att sångerna ska förmedla något...

Jag tycker om Halo av Beyonce, men är det verkligen en kärlekssång på det sättet?

Vad hade ni? TIps??

• Svar på tråden Sånger i kyrkan, hjälp mig med förslag!
  • Annalyn Claire

Kärleken förde oss samman!

• Misswert

Vi skall ha Det är bara vi med carola. Den passar oss då jag nästan miste livet förra året. Sedan velar jag om den andra låten, vill gärna ha två!

• eosinmimmi

Min barndomsvän ska sjunga "du är allt" den låten är helt fantastisk och passar såå himla bra! O förmodligen kommer mina kusiner sjunga "kärleken förde oss samman" <3

• sollan

Vi ska ha Du är allt & Kärleksvisan på vårat bröllop nästa månad.

Blivande vårbrud
  • thean

Nu klickade det vilken låt "För kärlekens skull" är! Haha den är ju jättefin! "Du är allt" är ju också fin... men de är lite lika i tempo och känsla... Om man väljer en av dessa skulle jag vilja ha en annan "sort" på andra låten, kanske en engelsk? jag har liksom fastnat i "Halo" men det måste ju finnas många vackra kärleksvisor på eng med?

• Cantaton
    thean skrev 2012-03-17 15:51:10 följande:
    Nu klickade det vilken låt "För kärlekens skull" är! Haha den är ju jättefin! "Du är allt" är ju också fin... men de är lite lika i tempo och känsla... Om man väljer en av dessa skulle jag vilja ha en annan "sort" på andra låten, kanske en engelsk? jag har liksom fastnat i "Halo" men det måste ju finnas många vackra kärleksvisor på eng med?
    Några sånger på engelska som inte är i samma stuk som "För kärlekens skull" och "Du är allt" skulle kunna vara:

Grow Old with You - Adam Sandler
    Bless the Broken Road - Rascal Flatts
    Nine million bicycles - Katie Melua

• Aniara4

Vi hade två sånger som var helt underbara och väldigt "vi".
    Den första var "Jag har gått inunder stjärnor" (tonsatt dikt av Pär Lagerkvist, den gamle muntergöken), och den andra var en svensk text på "She", som Lise och Gertrud har gjort:
    www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon&videoid=802661 
    Den andra har jag älskat och velat ha på mitt bröllop sen första gången jag hörde den, så jag var väldigt glad över att det blev så.  Båda passar utmärkt för två tjejer att sjunga, vi hade bara en men musikern fick hjälpa till lite med stämmorna.

• smulanjuli

Vi ska ha Utan dina andetag. Min fästman vill ha det vackraste med cecila vennersten så den blir det med. Lite töntigt kanske men vi ska nog ha teeage dream med kathy perry. Jag lyssnade mycket på den när vi precis hade träffats. gillar texten och sjungs den lite långsammare tempo funkar den på ett bröllop tycker jag. Boyce Avenue – Teenage Dream

teddy skrev 2012-03-15 20:30:30 följande:
    Velar fortfarande lite fram och tillbaka vad vi ska ha, men Kents Utan dina andetag är en favorit! Tror den hade passat utmärkt till ett litet intimt bröllop! :)
    Klart det finns måååånga fler förslag, men det var den första jag tänkte på när jag läste din fråga... :)
  • thean
    smulanjuli skrev 2012-03-17 16:12:41 följande:
    Vi ska ha Utan dina andetag. Min fästman vill ha det vackraste med cecila vennersten så den blir det med. Lite töntigt kanske men vi ska nog ha teeage dream med kathy perry. Jag lyssnade mycket på den när vi precis hade träffats. gillar texten och sjungs den lite långsammare tempo funkar den på ett bröllop tycker jag. Boyce Avenue – Teenage Dream
    Ja den är fin! Men eftersom sambons bror hade den för några veckor sen på sitt bröllop vill vi ju inte ha den... =)
  • Dazzle

Vi ska ha:

A moment like this - Kelly Clarkson

Glory of Love - Peter Cetera

At the beginning - Richard Marx, Donna Lewis

L

• operfekt

Vi ska ha "du är allt" av Sonja Aldén och hallelujah med svensk text, denna versionen

Jag lär ju inte kunna hålla tårarna borta..

• Maloka

En låt jag hade velat ha är "Aldrig ska jag sluta älska dig" men en vän till mig sjöng den för sin man på deras bröllop så den känns som deras. Därför har jag träffat en tjej som ska sjunga "Utan dina andetag". Det är en överraskning till min blivande som är helt ovetande om detta

• Firefairy

vi ska ha: kärleken förde oss samman och en icke bestämd psalm _ samt gå ut till "vänner-låten" då sjunger vår solist och kantorn spelar.
    så blir det brudvals till nothing else matters 

• sandraochdaniel

Vi ska ha "your' still the one"  med Shania Twain. Den äsäger allt om våran historia ooch vår väg fram till altaret  =)

Satt och funderade på om man skulle ha en svensk låt också kanske
    Michael Wihe har gjort en svensk översättning av Bob Dylans "make you feel my love" (Sjungs även av Adele) som heter "För att jag älskar dej" Finns en fin variant på youtube med en tjej som sjunger den.

• AnnL

Min bardomskompis ska sjunga tre sånger.

Den första har hon valt som en sång till mig och det är Metallica - Nothing else matters. Sedan har jag valt Annies song till min m2b och han har valt Fred Åkerström - Jag ger dig min morgon till mig :)

Svar på tråden Sånger i kyrkan, hjälp mig med förslag!