Jag klarar inte pressen! :(
Jag tror många av oss känner igen oss i det du skriver Anonym (ångest).
Jag har också haft sådana perioder, nu har jag 4 månader kvar, så jag kommer nog hinna med en sådan till men för allt i världen, prioritera din sömn. Nu när du pluggar och planerar, måste du sova runt 8 timmar för att din hjärna skall få vila och återhämta sig. Din kropp behöver minst 6 timmar. Nu är jag kanske elak och spär på din ångest men försök sova mer, då kommer du ha lättare att gå ner de där kilona du vill bli av med...
Jag ha också pluggat och hade sjuk ångest i 3,5 år av alla tentor och krav på att aldrig misslyckas. Men om du misslyckas kan du ju göra en omtenta, just denna gång i detta fall när du ska gifta dig, kanske det är ok med en omtenta... ?
När jag har haft de värsta perioderna så har jag bara fått bestämma mig att sluta tänka på bröllopet.. Mota alla tankar med något annat. Försök i alla fall. Håll det någon vecka, så kommer du känna dig bättre och mer laddad för planeringen. Inte lätt men värt ett försök kanske.
Sen en sak som är värd att tänka på, när du tror att du kommer bli galen och fullständigt tappa greppet, så tyder det på att du är mentalt frisk. De som blir galna är inte medvetna om det själva. Det hjälper mig när jag blir stressad av diverse saker i livet.
Lycka till och drick massa äckligt kammomillte på kvällen så du får en god nattsömn!
Kram