• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Anonym (nu jävlar ) skrev 2012-03-17 17:29:01 följande:
    Mmm, det är ganska jobbigt. Det har alltid varit så. Kanske för att jag använder binda och inte tampong? 
    Tycker att tamponger gör ont Alla mina vänner som jag säger det till fattar inte alls och säger att jag måste ha stoppat in den fel. Men hur fel kan det bli lixom? haha. Tycker det är oehört obekvämt (inte ont kanske), särskillt när jag sitter ner. 

Egentligen så sa barnmorskan att denna sortens mini-piller funkar på så sätt att man får mycket blödningar i början o sen försvinner dom i princip helt, allt eftersom hinnan tunnas ut. Så jag hoppas att det ska ta slut snart. Det är ändå 3 månader sen jag började.
    Jag använder inte heller tampong utan enbart bindor, men har aldrig fått små sår runt urinröret.... Har du kollat upp det med en gynikolog / barnmorskan? 
    Jag känner också av tampongen (mer el. mindre) hela tiden, oavsett hur jag stoppar upp den. Skit jobbigt faktiskt! Men jag kan leva med att använda bindor tycker att det är lättare (& fräshare) ändå Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 09:42:04 följande:
    Du gör helt rätt. Jag kände att man som anhörig lätt "blir för snäll". Vi pratade jättemycket men som du säger så är man varken utbildad eller professionell och det kan behövas en person utifrån som hjälper till. Jag önskar att jag ställt ultimatum och verkligen fått iväg honom till sjukvården, men jag vek mig för att han inte ville. Men det gagnade inte vår relation i längden.

Usch förstår hur jobbigt det är. Vet inte om ni tänkt på att även en del mediciner kan göra att libidom minskar eller tom helt uteblir. Som kvinna så är det lätt att känna sig oattraktiv och oälskad när ens man inte "vill" ha en. Det brukar ju vara kvinnor som inte vill :) En sak som man kan tänka på det är närhet och kramar, utan att han ska behöva känna sig pressad att du vill ha sex. Desto mer närhet man har desto större chans tror jag det är att ni hittar tillbaka till varandra. Som du själv säger så kan det vara bra att försöka hitta någon professionell som kan hjälpa er... bara d blir på rätt sätt så att det inte har motsatt effekt.

Lycka till

• Anonym

I normala fall har vi sex 2-5 ggr i veckan. Vi skulle nog ha haft det oftare om vi hade haft möjligheten, men våra jobb gör att vi knappt ses..

Men just nu är det inte normalt, vi har inte haft sex sedan nyår. Jag har nämligen fått veta att jag lider av vaginism, vilket innebär att min bäckebotten krampar och slappnar inte av som den ska.

I början på december började det göra ont när vi hade sex så vi pausade ett tag innan vi försökte igen och så höll vi på i hela december fram till nyår. Och efter nyår sökte jag hjälp och fick då diagnosen.

min läkare säger att det borde vara snabbt avhjälpt, jag gör bäckebottsövningar för att lära den att slappna av. Nu har det gått 2 ½ månad sen vi sist fick ligga med varann och vi håller på å blir tokiga!!

Läkaren säger att man kan ha sex utan penetrering, och visst, det kan man. Och det har vi. Men det saknas något... Något väldigt väsentligt i mitt tycke.

Imorn ska jag tillbaka till läkaren för att se om det har blivit bättre. Det är 5 veckor sen jag var där sist så jag hoppas att hon ska säga att det är fritt fram nu, att allt är okej...

• Anonym

Vi har sex ca 1 gång var annan vecka! Inte så ofta men när vi väl har det så jäklar :)

• Anonym

Vi har varit tillsammans drygt 3 år och vi har sex ungefär varannan dag. Som vissa säger går det i perioder att man kan vara magsjuk en vecka då är det inget sex direkt ^^ men då kanske vi har sex varje dag veckan efter för man har saknat den intima närheten :) så skulle nog säga varannan dag i snitt har vi sex..

• Anonym
    Anonym (vad är felet..) skrev 2012-03-27 10:06:51 följande:
    VI har inte sex ofta alls, tidigare varannan vecka kanske, nu har det snarare blivit en gång i månaden. Jag får nästan panik när jag tänker på det. Jag vill inte att det ska vara så. Når vi har sex är det bra för det mesta om man bara ger det tid och anstränger sig.
    Problemet är väl att jag för det mesta tänker: Jag orkar inte. Orkar inte anstränga mig, orkar inte ta tag i det. Orkar inte ta upp det, orkar inte erkänna att det är ett problem. För vad betyder det? Behöver det betyda nåt?
    Han vill ha sex oftare än jag, och stackaren har fått nej flerar gånger så han blir ju helt nedslagen. Jag känner mig rutten, tråkig, torr.
    Felet ligger antagligen hos mig. Har haft samma problem i tidigare förhållanden, min lust till att ha sex med min partner försvinner mer och mer med tiden. Och nu har jag börjat inse att det inte handlar partnern, vilket jag trodde i tidigare förhållanden (att det var fel typ av kille) men min nuvarande är verkligen den underbaraste man kan tänka sig. Vi passa på alla plan, utom när det gäller sexet.
    Och till på köpet har vi väldigt svårt att prata om det, allt annat är lätt, men inte det.
    Jag vet inte varför det blir såhär. Eller vad det är med mig som får det att bli så.

Det finns så många olika saker som inverkar på det här. Men nu känner jag bara att jag måste göra nåt. Allt det roliga med sex är ju borta. Det lekfulla, busiga. Det är bara... tråkigt. Sex ska inte vara tråkigt! Jag gillar sex, brukade göra det iallafall.
    Och när vi är bortresta, bott på hotell osv har det varit riktigt hett. Men hemma i sänghalmen är det fan DÖDLIGT tråkigt. Kan det vara så att det är vardagen/slentrian som gör att lusten är borta? Bristen på spänning liksom. Eller ligger det djupare, att det är nåt jag varit med om som bidrar till det här? Tänk om man fick ställa sig utifrån och titta på sig själv nån gång.. Så allt blev mer klart.
    Det är precis så där det har blivit med mig och min partner. Det är inte så att jag inte tänder på min partner utan tvärtom! Vi har börjat ha sex lite oftare nu, för nu känner jag ingen press längre. Vi pratade om det, att just allt gos och kel och mys ALLTID leder till sex och då känner jag mig pressad och jag tappar lusten.

Nu försöker vi gosa och mysa utan att det leder till sex, och det funkar mkt bättre! Nu leder det oftast till sex ändå, men på mitt initiativ för att JAG vill :)

En annan sak jag tog upp för länge sedan med min kille är också att när jag kommer hem och måste laga mat, tvätta, diska undan, städa iordning köket, hänga tvätt (och allt man måste göra vardagligen som inte gör sig självt) så tappar jag lusten. Så han gör faktiskt en hel del hemma eller frågar iaf om han kan hjälpa till. Även om han inte kan hjälpa till så försöker han iaf hålla mig sällskap (som när jag lagar mat eller hänger tvätt (han får inte hänga för han hänger fel)) och då blir sysslorna lite trevligare.

Man får helt enkelt ta babysteps! :)
  • Anonym

I början, som vi alla vet och flera har nämnt hade vi massor av sex. Sen hade vi lite problem med de ett tag. Det gick bland annat lite fort för honom ett tag vilket gjorde att vi inte hade sex alls. Det blev en enorm frustration och ingen av oss ville vara elak mot den andra så båda var tysta om det.

Till slut satte vi oss ner och pratade om det. Han uppsökte en läkare om sitt "problem" och sen fick vi jobba utifrån det. Med tiden blev det bättre och vi hittade vägar som fungerar för oss.

Sen har vi fortsatt prata om det och är båda överrens om att så länge vårt förhållande är bra och vi är lyckliga så är inte sex ett måste. Utan sex har vi när det faller på oavsett hur ofta eller sällan det är.
    Vi är väldigt intima i övrigt, kramas mycket, håller nästan alltid handen, pussas mycket, så för oss gör det inte så mycket om vi inte har just sex ofta.

Svar på frågan då är oftast 1 gång/vecka, ibland har vi sex flera gånger i samma vecka ibland kan det faktiskt gå ett par månader mellan varven.
    Men i vårt förhållande fungerar det alldeles utmärkt att ha det så, för vi har faktiskt ett extremt lyckligt förhållande. =)

Sen lite då och då så har vi det mysigt i soffan utan att ha sex, finns massa roliga och tillfredställande saker att göra när lusten faller på. hihi

• Anonym

I början av vår relation hade vi nog sex varje eller varannan dag. Det ebbades ut till ett par gånger i veckan och nu efter 5 år har vi nog sex en gång i månaden, eller varannan månad. I perioder kan vi ha sex 2-3 gånger i veckan, typ under semestern och så. Tror att det beror på att mycket stress och trötthet försvinner.
    Men, vi känner att detta räcker för oss. När vi har sex så är det jättehärligt och detta räcker för oss.
    Vi lever ett hetsigt liv och är ofta trötta på kvällar och helger.
    Dessutom betyder kramar och närhet mer för oss båda är själva penetrerandet. 
    Och man kan mysa intimit utan att ha sex ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-14 14:00:41 följande:
    I början av vår relation hade vi nog sex varje eller varannan dag. Det ebbades ut till ett par gånger i veckan och nu efter 5 år har vi nog sex en gång i månaden, eller varannan månad. I perioder kan vi ha sex 2-3 gånger i veckan, typ under semestern och så. Tror att det beror på att mycket stress och trötthet försvinner.
    Men, vi känner att detta räcker för oss. När vi har sex så är det jättehärligt och detta räcker för oss.
    Vi lever ett hetsigt liv och är ofta trötta på kvällar och helger.
    Dessutom betyder kramar och närhet mer för oss båda är själva penetrerandet.
    Och man kan mysa intimit utan att ha sex ;)

Vad skönt att fler äv jag som känner så, det verkar annars som flesta par har sex varannan dag MINST!

Men håller med, det viktigaste är ömheten, och att det faktiskt ät toppen när det blir av! ;)

• Anonym
    Sällan...några gånger/år om vi har tur. har helt tappat lusten och lägger mig innan honom för att slippa. Älskar honom och vi gifter oss nästa år. Har haft problem med att det gör ont vid sex vid själva inträngandet vilket dödat all lust. Vet inte vad vi ska göra åt det...finns inget fysiskt fel på mig. Har kollat upp det. Tar gärna emot tips...tycker dettaär så tråkigt...Blir inte ens sugen/kåt när han tar på mig...
Svar på tråden Hur ofta har ni sex?