April 2013
Ja, det är sista semesterveckan för sommaren, så har passat på en hel del nu.. :)
Jag tyckte knoppa-lakanen var så tunna... De var alldeles för genomskinliga tyckte jag.... Men linnedukar är ju dyra å andra sidan... Så får väl kolla på det när väl lokalen är klar! :)
Tårta kommer vi nog ta från Maxi, Coop eller Citygross eller liknande. Inte bestämt vilken än, utan får kolla på det under hösten tänkte vi. Har visserligen en konditor till svägerska, men vill inte be henne baka tårta till 80 pers direkt. Problemet är att vi har en massa allergier bland de som kommer på festen (om de nu tackar ja), så får kolla med mataffärerna om de kan baka så det funkar till dem med. Är både laktos, gluten och nötter, så kan inte ha marsipan-tårtor som jag först hade tänkt.. Men min favorit-tårta är å andra sidan gräddtårta med jordgubbar, så kanske kan ta sådan?! Min sambo har en annan favorit som är med nötmaräng och kolasås, så hade en fundering ett tag på om man skulle köpa båda dem och helt enkelt bjuda på våra favorittårtor. Men min sambo ville ha vita marsipantårtor, så får väl se hur vi löser det. Kanske kan gå att göra en vit marsipantårta utan marsipan och med sockerpasta eller liknande istället... Som sagt, det får vi ta under hösten/vintern.
Funderar på att bjuda hem en hel hög med vänner och köpa hem en tårta av varje så de får tycka till.. :) Utöver tårtan så hade jag en fundering på att baka 7 sorters kakor med... Men återigen så måste de vara nöt, laktos och glutenfria, så får se om ekonomin, tiden och orken räcker till det. :)
Silverpeng i skon kommer från nån engelsk tradition tror jag. Men ska jag vara skrockfull på andra sätt så kan jag ju vara det fullt ut.. :)
Synd att hon inte var så duktig på blommor, ni kan inte göra en gemensam ansträgning då? Du gör blommor och hon gör tårtorna? Så slipper du ju göra allt med tårtorna i alla fall?!
Vilka färger var det ni skulle ha? Vitt och svart och rött gissar jag från de senaste inläggen, men var det någon mer färg?