Inlägg från: smulan8118 |Visa alla inlägg
  • smulan8118

december brudar 2012, var är ni?????

Heej!
    Vi har pratat om bröllop en längre tid men för några veckor sedan bestämde vi oss att det ska bli i december.
    29 december är planen.

Kul att hitta flera som gifter sig i dec. =D
    Många blir så förvånade när man pratar om att man vill gifta sig på vintern... vet inte hur många som sagt nåt i stil med "Men runt pingst är väl fint"...suck. =) 

• smulan8118

121201 
    minuz Mönsterås 
    Lycklig01, Norrbotten 
    teddy, Skåne :) 

121208 
    Vinterfrost, Rosersberg
    Jonna1983, Dalarna (Vi fick byta datum för att fina lokalen var ledig då, tur kyrkan forfarande fanns!)

121212 
    Memsan, Norrköping 
    Pekkiisch4 Oskarshamn 
    Jenny121212 Falkenberg 
    SkövdeSophie Skövde

121215 
    sajenthi, Uppsala 

121222 

121229 
    Arioso, Värmland
    decemberbrud 12, skåne
    Smulan8118, Linköping

121231
    Teza, Torshälla

• smulan8118

Hej på er...

Jo vi har en busig liten rackare på 1,5 år här hemma. Fullt upp!
    Vi fick ligga på neonatal iva när han föddes för en himla massa saker...lågt blodsocker, blåsljud på hjärtat, de trodde han hade förstprat hjärta tom. Men det var inget som tur var. Han föddes på lucia å vi blev kvar i 2 veckor - sjukan över jul. =( Inte riktigt vad man hade tänkt. Graviditetetn var normal, jag mådde inte ens dåligt. Å vi gick över 13 dagar. Jaja, huvudsaken är att han mår bra idag, å det gör han. =) Men märkligt hur vi har liknande upplevelser...  

På tal om barnen, någon som har tips på hur man ska göra med dem.
    Hans farmor kommer nog ta hand om honom men han lär ju inte orka vara med på hela festen. Å det känns ju tråkigt att svärmor ska behöva åka hem tidigare, eller?
    Är era barn med på festen förresten? får de sitta hos er, brudparet?

KRAM 

• smulan8118

Hej...!

Nu har jag blivit velig kring "färgtemat" på bröllop o fest.
    Vi var egentligen överens om lila... men nu har jag blivit tveksam. hittar ingen fin nyans av lila på inbjudningskort, blommor etc. Har alltid älskat turkost, men att ha turkost på ett vinterbröllop. Blir inte det lite väl somrigt?

Vill helst ha en varm färg, hade som sagt tänkt oss mörklila men åt det varma hållet. Helt omöjligt att hitta saker i den nyansen. Andra varma färger är ju rött, men det går bort. vi vill inte ha ett juligt bröllop vilketr risken finns att det blir då ju.  Vi gifter oss 29/12.

Ja, vad har ni för färger? å är det för somrigt med turkost? det var väl egentligen det jag undrade. =D 

• smulan8118

Hmm... hur är det med klänningarna från e-bay? tänk om de gör fel, får man returnera då etc? 
    Det låter ju fasligt billigt... hur lång tid inna behöver man beställa?  står det tydligt vilka mått de ska ha etc?

Själv är jag inne på att köpa beg. De är ju trots allt bara använda en gång.
    Å efter en kemtvätt ser de som nya ut. Min syster köpte sin i en brudbutik å ångrade sig, "den hängde bara där" likaså min svägerska. Blir därför lite tveksam till att lägga många tusenlappar på att köpa mig en.  =/

Jag har sådan beslutsångest, jämt... så alla beställningar o val vi ska göra känns lite smått stressande. Jag vill ha allt... =) Har suttit en vecka nu å tittat på inbjudningskort (vi beställer färdiga) min m2b känner mig ju vid det här laget så han sa nåt i stil med att säg till mig när du velat färdigt...

• smulan8118
    Minuz skrev 2012-08-14 21:47:54 följande:
    Jag har handlat 5 klänningar från kina. Är i stort sett nöjd med de 4 jag fått hem. Den fjärde håller mamma på att fixa till då den var lite si och så. Men väntar nu på nr 5!

Haha........... Jag kanske har någon som passar dig?
    Nämen, varför så många? en till med beslutsångest? =)
    Jag vill verkligen gå ner några kilon, vet inte hur länge jag törs vänta med att börja prova...ihhh.... 
  • smulan8118

Var har du beställt alla klänningar ifrån?
    Någon som har erfarenhet av jj´s house?

• smulan8118
    hallonfrossa skrev 2012-08-16 09:24:47 följande:
    God Morgon tjejer, idag är min lediga dag denna veckan och då tänkte jag försöka sätta mig och pyssla med barnen, vi ska göra snörbollar, provade för ett år sedan.  Dom är tänkta som dekorarion på borden, tänkte sätta blommor i dom.

Hoppas ni får en bra dag.

Åhh, jag har tänkt att göra något liknande. Men jag tänkte ta vanliga oasisbollar och linda brudslöja på.
    Egentligen så står restaurangen vi ska ha festen på för bordsdekorationerna... men visst kan de väl inte göra något om man fixar lite själv? vad tror ni? Vi ska ändå lämna cd/musikanläggning kvällen innan...då tänkte jag man kande lämna blomdekoren också...  så de har den till dukningen dagen efter. =)
  • smulan8118

Ja det är svårt att veta vad man ska ta tag i som sagt...
    Blommorna? frisören? Jag vet inte.

Beställde iaf våa inbjudningskort ikväll. Tror de blev bra efter mycket velande. Å inte blev det dyrt heller...250 kr bara.  Guld i mun  
    Har ni bestämt vad ni ska ha för sånger i kyrkan, in o utgång? solosång? Å vad har man för psalmer i december? I denna ljuva sommartid känns ju lite malplacerad. *ler*
    Hoppas ni alla haft en fin helg... 

• smulan8118

åh herregud. Hade inte hört "Lyckorus" förut. Vilken underbar låt! Tack eller nåt för att ni skrev om den...=D

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????