december brudar 2012, var är ni?????
Jo bakslag är rätta ordet...
Jag skulle in till stan och göra så mycket idag, prova klänning, beställa brudbukett, boka frisör o smink.
Vad fick jag gjort? Jo jag provade klänning å hittade en som jag fastnade för givetvis. Men jag som hade tänkt att beställa från kina... nu vill jag inte det längre och budgeten spricker givetvis.
Fick en smärre chock hur dyrt det är med make up och hår! 1600 för en make up? Jag tyckte det var riktigt dyrt...
Å håret, ALLA frisörer tjatar om löshår för att man har kort hår. Jag sa flera ggr att nej, jag vill inte ha löshår...men de fortsätter mala på. Blir så sur! Man måste inte ha långt hår för att stå brud...
Så jag har fortfarande inte bokat hår o make up.
Blommorna då, nää där blev det också platt fall. Iaf där jag var inne... på den första kunde hon inte ge prisuppgift då hon som gör brudbuketterna var ledig, på det andra stället sa hon emot mig på allt och verkade inte veta något. Jag är florist själv från början så jag vet vad jag vill ha och vad som finns. Men nej då, hon tyckte alla mina idéer var dåliga. Behöver jag säga att det inte blev någon beställning? =)
Jaaa så är det, typiskt med klänningen. Jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att beställa underkjol, bolero, slöja från nätet (kina ev) och köpa klänningen i butiken. Tror ni det går med på det? Får ju ner priset lite då förhoppningsvis...