Inlägg från: smulan8118 |Visa alla inlägg
  • smulan8118

december brudar 2012, var är ni?????

Jo bakslag är rätta ordet...
    Jag skulle in till stan och  göra så mycket idag, prova klänning, beställa brudbukett, boka frisör o smink.
    Vad fick jag gjort? Jo jag provade klänning å hittade en som jag fastnade för givetvis. Men jag som hade tänkt att beställa från kina... nu vill jag inte det längre och budgeten spricker givetvis.

Fick en smärre chock hur dyrt det är med make up och hår! 1600 för en make up? Jag tyckte det var riktigt dyrt...
    Å håret, ALLA frisörer tjatar om löshår för att man har kort hår. Jag sa flera ggr att nej, jag vill inte ha löshår...men de fortsätter mala på. Blir så sur! Man måste inte ha långt hår för att stå brud... 
    Så jag har fortfarande inte bokat hår o make up.

Blommorna då, nää där blev det också platt fall. Iaf där jag var inne... på den första kunde hon inte ge prisuppgift då hon som gör brudbuketterna var ledig, på det andra stället sa hon emot mig på allt och verkade inte veta något. Jag är florist själv från början så jag vet vad jag vill ha och vad som finns. Men nej då, hon tyckte alla mina idéer var dåliga. Behöver jag säga att det inte blev någon beställning? =)

Jaaa så är det, typiskt med klänningen. Jag vet inte hur jag ska göra.  Funderar på att beställa underkjol, bolero, slöja från nätet (kina ev) och köpa klänningen i butiken. Tror ni det går med på det? Får ju ner priset lite då förhoppningsvis...

• smulan8118
    Hjärta Bröllopslista Hjärta

1/12 2012 - Hallonfrossa, Nyköping
    1/12 2012 - Teddy, Skåne
    12/12 2012- jonnagoransson, Thailand
    15/12 2012 - Jennifer, Uppsala
    16/12 2012- Bea, Skåne
    29/12 2012 - Smulan8118 Linköping
  • smulan8118

Hej hej!

Snygg bil!! Vi ska nog inte ha någon särskild bil...dock har svärfar2b en tjusig BMW av lite lyxigare modell så vi kommer nog ändå åka fint. Gratis tack tack. =)

Jag är fortfarande rådvill om vilken klänning jag ska välja... hade från början tänkt att beställa från Kina, men nu vet jag inte om jag vill och vågar det längre. Efter att prova de här tjusiga i en "riktig" butik...
    Jag har lagt upp en omröstningstråd...ni kan väl om ni har lust ta en titt och säga vad ni tycker?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4229089.html

Ska in och prova klänningarna idag igen tänkte jag och förhoppningsvis BESTÄMMA mig... ska det vara så svårt!!
    Blir lite arg på mig själv...

Annars så rullar det på, blommorna klara hos världens bästa och lyhörda florist... känns toppen!
    Frisör och make up är också bokat. Blev dock lite paff när hon tyckte vi skulle komma redan kl 9 på morgonen... Men det kanske är så man brukar göra? Vad jag ska göra där i 4-5 timmar det vet jag inte =D

Kram 

• smulan8118

Ja ni... jag har köpt en klänning nu. Och trodde att jag skulle sluta våndas...neeej då. Nu funderar jag givetvis på om det blev rätt... det kändes rätt i butiken och alla som sett den "live" tycker att den var bäst. 
    Men jag vet inte varför jag är så fundersam.

Jaja, det blev iaf nr 1, La sposan...
    Måste dock hitta en undekjol, ev slöja och nån slags cape/jacka till den...och en tiara i guld - jag hittar bara silver överallt! 

• smulan8118

Jaa du, högst på listan nu står nog att ordna det sista till klänningen... som underkjol, tiara, ev. slöja, någon cape/jacka att ha över klänningen. 
    Blev lite snål i butiken där jag köpte brudklänningen. 900 för en underkjol tyckte jag var dyrt...likaså tiaran och cape hade de bara för uthyrning för 500 kr.

Så ja... det är det jag pysslar med nu.
    Ringar ska vi förhoppningsvis beställa i morgon.
    Thats it... just nu.

• smulan8118

Minuz... Jag är ute efter slöja. =D
    En kortare variant...kan du inte lägga upp bild eller skicka på inboxen? 

Vilka fynd man kan göra på tradera då, det har jag inte tänkt på. Men nu har vi nog ändå bestämt oss för att ha titanringar. finns jättefina på titanium3d...nåt i den.

Jag var helt uppgiven igår, jag visste från börja att jag är velig och så...men jag tvekar hela tiden på klänningen. Jag hade 2 att välja mellan och jag VET att det hade blivit lika mkt velande om jag valt den andra. Men ändå...

Å för tillfället sitter jag med spotify och letar låtar till festen. någon mer som ska ha spotify?
    är väl uppe i 10 h musik nu, hähä...så länge tror jag inte vi orkar dansa. Men kan ju vara bra att ha lite att välja på.

Kram 

• smulan8118

jag tycker helt klart den mindre stenen... 
    Men jag tyckte den verkade fin även utan den rosa stenen. =)  

• smulan8118

Hej hej!

Ja här händer det grejer hela tiden...

Vi har också våra duster med "familjen"
    Min m2bs syster med man ska tydligen inte komma på vårat bröllop.
    Vi vet inte riktigt varför egentligen för det är så många konstiga förklaringar.

Allt ifrån att de har hyrt stuga över nyår, (vigifter oss den 29 dec) och det är incheckning på den antar jag på lördagen. men man kan ju flytta "incheckningen"
    De gifte sig hemligt i augusti...vi fick pikar på fb att "de gifte sig för deras egen skull inte för alla andras"
    Vi har inte nämnt deras bröllop, alla gör vi ju på vårat eget sätt.  Så ja ja, vet inte om det ligger någon slags avundssjuka bakom men de kunde också haft ett "större" bröllop om de ville...

Så ja, vi har inte fått någon vettig anledning till varför de inte ska komma för vi kommer överens annars...trist är det iaf. Främst för min m2b förstås.

Jaja...
    Jag har lite lite beslutsångest gällande hårdekorationer. 
    Jag vill gärna ha ett diadem, men lika gärna vill jag ha blomma/blommor i håret...  kan man ha båda? =/
    Jag har ju ganska kort hår, en kortare page... så det skulle väl bli nåt sånt här....
    En kombo av dessa... vad tror ni? vad ska jag välja?

• smulan8118

Uhhh, jag har hamnat i nån svacka. Jag tycker att en del gäster är så fruktansvärt otacksamma...
    Bara några enstaka visserligen men ändå...det klagas på klädkoden "mörk kostym"  vi gifter oss på fel tid av året, bla blabla. Herreguud de inser inte hur utvalda de är, vi kunde lätt bjudit några andra istället då vi verkligen valde ut de vi verkligen ville bjuda. Vi blir max 42 så..ja... svacka var det ja.

Ni som handlar en del på etsy...stämmer de svenska priserna som står där? jag hittade nåt enkelt hårband men det kostade typ 500 kr, det var lite smådyrt tyckte jag. det var verkligen enkelt. Hittade fler saker med liknande prissättning, jag trodde de var billiga?

Är det någon av er som beställt underkjol från jenjen house? fremm? vilken modell och hur var den isf.

Ni som skrivit om era gäster...vad har ni typ skrivit? behöver lite inspiration...
    nån som har mall på festprogram?

På fredag  ska vi iaf hämta våra ringar...hoppas de blir bra! =D
    Kramar 

• smulan8118

ang hindersprövningen... det går nog bra i vilket efternamn som helst, de går ju efter personnumret... å det är ju detsamma. =) 
    Vi har fortf inte bestämt oss hur vi ska göra med efternamnet. Hans, mitt, hans mammas flicknamn, min mammas flicknamn eller något helt nytt och eget. Suck... tiden tickar iväg.
    Hur lång tid tar det hos PRV?

Om man bara ska ändra till mors flicknamn så räcker det ju med anmälan till skatteverket, någon som vet hur lång tid det tar? 

• smulan8118
    Linda1983 skrev 2012-10-22 19:23:39 följande:
    Har skickat in den godkända hindersprövningen och namnbytet och vigsel godkännandet till församlingen :) bara de kunde bli december nu då!! ;)
    Ska man skicka det till församlingen? då har jag missat det...=/

• smulan8118

Hej tjejer! 
    Det var ett tag sedan. Jag har inte hunnit skriva, har dock varit inne å läst vad ni skrivit. =)

Fremm...grattis...det var jag som listade ut att det var du som var gravid i den andra tråden. fniss. Jag fick bara en känsla...lite kul.

Igår blev jag hippad. Men mår helt okej idag. 
    Fick vara gatumusikant, bada jacuzzi, bowlade, sjöng karaoke... De hade dessutom fixat de fulaste outfiterna jag någonsin sett.  Till utgången hade de hittat en riktigt ful tantklänning i gul, grönt brunt. Jag var faktiskt så envis att jag vägrade ha på mig den då, när vi skulle gå ut alltså. Fick ha min vardagsklänning istället efter lite tjat.

Men annars var det bara kul. Jag tycker egentligen inte om det där med förnedringen...det ska ju vara kul för bruden också. Men det var godkänt. 

Annars är nog mycket klart. Det jag har kvar är att köpa underkläder, göra festhäftet och vigselprogramet.  Och just ja, fixa i ordning spellistan. Någon mer som ska ha spotify? 

Har beställt underkjol från jenjenhouse som jag väntar på... hoppas verkligen att den kommer i veckan då det börjar bli dags för sista provningen med klänningen.

Kram alla!

• smulan8118
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-28 03:06:45 följande:
    Hej! 
    Jag behöver tips. Tittade just ut från fönstret och ser att det snöar för fullt här i Linköping. Det har till och med lagt sig på marken. Vilket fick mig att få myskänslor inför bröllopet och då kom jag att tänka på:

Mina tärnor kommer från en annan stad för att vara med på vigseln och på festen. De kommer att komma kvällen innan. 

Har ni tips på vad vi kan hitta på kvällen innan bröllopsdagen?

Vad kul att det är fler Linköpingsbrudar här... 
    Var ska ni gifta er? festlokal?  =)

• smulan8118
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-28 23:19:15 följande:
    Oh! En till? Woohoo! Jag hade gett upp hoppet om att hitta fler Linköpingsbrudar. Antingen gifter man sig inte här, eller så hänger de bara inte på Bröllopstorget.

Vi viger oss på slottet och har festen i Spegelsalen på Konsert och kongress. Ni då, när och var ska ni ha bröllopsfest?

Var ska du fixa håret? 
    =) Ja visst... 
    Vi gifter oss den 29 dec, i Kärna kyrka och festen har vi på Mjellerumsgården... den ligger vid valla/gamla linköping.  
    Vad mysigt att gifta sig på slottet.  

Jag ska sminka mig o fixa håret på Salong Fame. De var riktigt trevliga och serviceminded. Så de kan jag rekomendera. Du då?  
  • smulan8118

oj, vad trist! 
    Är det själva vigselplatsen du letar efter?
    Ojoj, jag ska tänka lite...

Vet att värdshuset i gamla linköping haft vigslar. Men hur det är där på vintern, det vet jag inte. 
    Eller Dahlbergs café kanske det heter förresten.

Antar att det ska vara borgerligt så ngn kyrka är inte aktuell?

Jag ska klura lite...
    hoppas det löser sig.  

• smulan8118

Jaaa, då var vi också äntligen gifta, den 29 dec var våran dag.
    Vi är supernöjda över hela dagen. <3

Det här är bara "vanliga" bilder, inga fotografbilder...

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????