Jonna1983 skrev 2012-07-18 21:26:47 följande:
Hej!
Idag har vi fått klart med vigselförrättaren, det känns bra. Dessvärre tackade toastmastern nej, men det ska nog dyka upp någon annan som vill ställa upp och kommer göra ett minst lika bra jobb.
Jag som varit lugnet själv börjar få lite lätt ångest, det är farligt att titta på dukningar och bröllopstårtor på bild. Jag vet att allt kommer bli bra, naturligtvis, men jag har så lite estet i mig när det gäller dekoration. Svägerskan får nog rycka in lite och kanske någon annan pysslig person. På fredag åker vi till IKEA och försöker bestämma färgtema.
Fråga: Har ni börjat fundera på mat än? Vi funderar på att catera (heter det så?) varmrätten och personal och göra efterrätt och tillbehör själva. Ska också ta reda på om bagerilinjen på en av gymnasieskolorna här fortfarande bakar på beställning. Det borde bli lite billigare. Vet att vi gjorde det när jag gick (för 10 år sedan...).
Berättade för min chef idag att jag planerade att byta namn, skrev ju på anställningskontraktet med mitt nuvarande och jag tror faktiskt att hon blev glad för min skull. Fick dessutom min tjänst förlängd och skulle visst få löneförhöjning. Kom ju lägligt!
Nu kan det inte bli höst/vinter fort nog. Tycker tiden går så oerhört sakta. Ser fram emot semester i september, då ska jag ligga i en solstol och läsa alla bröllopstidningar jag kommer över och dricka strawberry daiquris!
Tycker du att tiden går sakta!!! Ååh himmel, jag önskar att jag hade levt i din tid! ;))
Själv tycker jag att dagarna och veckorna springer fram Ala Usain Bolt o jag har svårt att hänga med!
Ang maten så ska vi göra en del o resten ska en sk "hobby-caterare" göra (hehe, vet inte riktigt vad jag ska kalla honom, men ni fattar nog...!). O vi ska ha tårta från en gymnasieskola! :)