• aviman

Inga ljus eller blommor (förutom brudbukett)...

Har en fantastisk svärmor, men tyvärr är hon allergisk mot nästan allt. Inklusive alla typer av levande ljus (stearing, lampolje-ljus, fotogenlampor etc....).
    Och för att kort sammanfatta hur allergisk hon är mot växter och blommor kan jag berätta att det enda levande gröna hon har i sitt hem är en rolig liten bukett med selleri mitt på matbordet.
    Utöver plastblommor såklart, men de dammar en del så dom finns det inte så många av heller...

Jag är då istället en ljusfanatiker hade sett framemot att få stoppa in ljus i varenda liten, tom vrå på mitt bröllop. Men nu behöver vi alltså tänka om för att hon ska kunna vara med överhuvudtaget. Vilket känns tråkigt, men jag kan inte se mitt bröllop utan henne, och jag är absolut inte omöjlig så nu försöker jag komma på andra lösningar.

Det finns väl batteridrivna "värmeljus"? Dom borde väl "brinna" en hel kväll? Men hur mycket ljus avger dom? Värt att lägga pengarna på sånt? Andra ljuskällor till tips?

Och blommor ... Jag är ingen blomtokig tjej, sååååå på den fronten gör det ingenting att det "bara" blir en brudbukett och en blomma på karlns kavajslag. Vi tänkte ballonger, fina band, serpentiner, stenar istället.
    Har ni fler tips på vad vi kan använda som väcker dekoren till liv?

Snacka om att tänka i nya banor, hohoooo! Solig

Inspirationsbild till vårt bröllop, temat är vintage. Det blir en snarlik dukning - vad kan vi ha i krukor istället för blommor?
    Ljusstakar tycker jag ger en sådan mysig känsla, vad kan jag ha i dem istället för kronljus?

Wiieeee!
  • Svar på tråden Inga ljus eller blommor (förutom brudbukett)...
  • aviman

Men åh!!! Ni är ju guldvärda allihopa!! Vilka underbara idéer!!! Tack så hjärtligt! Många av bilderna åker DIREKT i inspirationsmappen Hjärta
    Kan inte skicka nog med kärlek åt ert håll :D

Svar på tråden Inga ljus eller blommor (förutom brudbukett)...