• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Katarina

Jag förstår inte heller varför man inte får fotografera, det är  väl inte särskilt svårt att hitta en bild på en, i alla fall, liknande klänning och få den uppsydd om man skulle vilja det?

Har varit med om en butik där bilder inte fick tas och en där hon inte förstod varför jag ens frågade - "du måste ju kunna visa dina vänner som inte är med här idag!" va svaret jag fick där!

• BCJKTDCN

Jag har varit i butiker med olika bud. En del är helt på det ok med att fotografera och skriva både pris och modell åt dig så du har koll. Andra butiker vill inte att du fotograferar men skriver upp modell, vissa tvärt om osv.
    Den butik jag beställde från ville varken säga pris, märke eller modell och jag fick inte fotografera (försökte förvisso inte heller men det var ganska tydligt att man inte fick). Deras policy var iaf på det viset för att de varit med om många fall (?) då blivande brud varit och provat, hittat sin drömklänning men sedan beställt den på internet (alltså inte kina-kopia utan beställt äkta vara äver nätet för att få billigare). Jag var ganska upprörd över detta då jag ville, utifrån bilder, kunna visa mamma och systrar (som ej bor nära och ej kunde följa med vid prov). Behövde inte vara bilder på mig i klänningen men när man inte ens får veta vare sig märke eller modell var det svårt att kunna få åsikter. Märke och modell skulle jag få veta EFTER jag skrivit på papper om beställning, helt sjukt! Som tur var fick jag iaf veta innan jag skrev på papper, hade aldrig skrivit på annars! (Då jag dessutom misstänkte vilken modell det var ändå men tycker man inte ska behandla en blivande brud så...)

• bettansss

Tycker att det är helt galet att man inte ska få ta kort. Om man provar några stycken men inte vill bestämma sig där och då kan det ju underlätta med bilder på klänningarna. Eller om man vill visa någon annan. Har inte varit med om att jag inte fått ta kort när jag provat och inte hört talas om det heller förrän jag läst här på BT. 

• Blivande frugann

Den här veckan har vi hunnit med att kolla ena lokalen en gång till och haft möte med två cateringföretag.
    Nu väntar vi bara på deras förslag och priser. Har även bett att få priser på cup cakes från dem. Vore smidigt att ha allt från samma ställe.
    Sen ska vi bestämma hos för om vi skall köra på restaurangen som har lokalen, drycken och maten och sköter dukning och servering eller om vi skall hyra lokal och låta cateringföretaget sköta det mesta. Fast dukningen, det vill jag allt vara med och göra, vilken lokal det än blir! :)

Nästa vecka är det möte med fotografen! Tjoho!
    Jag som är en bildperson ser verkligen fram emot detta.

Hur går det för er?  

• Blivande frugann
    Kalejdoskop skrev 2014-02-02 16:53:38 följande:
    Äntligen är det min tur att visa min klänning! Det är en Nixa från årets kollektion som jag föll för direkt när jag klev in i butiken. Det är inte alls vad jag hade tänkt mig, men jag har förstått att det händer både den ena och andra :) Det var bara kärlek vid första ögonkastet! Slöjan beställde jag på nätet och den är jag också jättenöjd med! Provade en liknande i butiken, men den var lite väl dyr tyckte jag, tur det finns alternativ :) 
    Var köpte du slöjan? Var på nätet? Är ute efter en chapel-lång slöja. 
  • Kalejdoskop
    Blivande frugann skrev 2014-02-06 16:49:45 följande:
    Var köpte du slöjan? Var på nätet? Är ute efter en chapel-lång slöja. 
    Köpte den faktiskt på en sajt som jag inte hört nåt om innan och var därmed väldigt orolig för kvalitén osv. Men de verkar ha färdigsydda produkter, för den kom tre dagar efter beställning! Det var på www.wed-shoppindg.com. De har inte jättemånga slöjor, men de har ett par långa, så du kan ju alltid kika! De var lite dyrare än de vanliga billiga kina-sajterna som många beställer ifrån, och det var värt varenda krona. Betalade 405 kr för en slöja som i butiken kostade 1100. Lätt värt!
  • Lesthi

Vi gifte oss den 13 december 2013, så bättre sent än aldrig kommer nu bilder på min bröllopsklänning :) Jag är mycket nöjd, köpte den begagnad för 500 kr och kunde inte haft en mer passande klänning till vårat tema! Jag är så glad att jag gifte mig i rödsvart och inte vitt. Hjärta

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D