Hårfärgs- och frisyrhjälp önskas!
Jag sparade ut mitt hår till bröllopet för att kunna ha en sådan uppsättning som jag ville ha. Jag hade mörkt, mörkt brunt/svart hår då. Strax efter återgick jag till mörk rödbrun färg. Pendlar alltid mellan de två.
Nu är jag less på mitt hår! Jag vill ha bort det röda ur håret och ha en mellanbrun färg samt en ny frisyr. Mina frågor blir nu därför dessa:
- Hur blir jag av med det röda i håret?
- Vilken frisyr passar en 25-årig småbarnsmamma som aldrig har råd/tid att klippa sig, ork att styla håret varje morgon, som inte vill se ut som 15år, men inte heller 45år och ja, den får gärna vara lite smickarande för en kort och tjock person med klotrunt huvud också.. ?
Nej, jag har inte råd/ork/lust att gå till frisören och färga och fixa. Klippa mig där måste jag väl, men vill gärna ha ett hum om en passande frisyr innan jag går dit. Jag behöver tid på mig för att vänja mig. Ja, vill ni se hur jag ser ut (om det underlättar) så finns det bröllopsbilder i bloggen. Tänk dock på att jag tack vare underbar medicin svullat upp en massa kilon, som jag hade kämpat bort, sedan dess och är allmänt rundare nu än på bilderna, även om jag var rätt rund där också. Jag har en rund ansiktsform, hur smal jag än blir.
Alla tips, tankar och idéer kring detta tas mer än tacksamt emot! :)