• Anonym

Vigselring från Indo Nordic...

Har någon köpt ring från Indo Nordic? Det finns butiker i Stockholm och Göteborg, men de säljer även på nätet... Jag bor en bit ifrån både Sthlm och Gbg så jag funderar på att beställa från nätet. Men hur kan de vara så mycket billigare än andra butiker? Är det ingen kvalité alls eller tar de andra överpriser?

• Svar på tråden Vigselring från Indo Nordic...
  • teddy
    daniiel skrev 2012-03-22 13:59:53 följande:
    teddy - Ja, med tanke på att det finns så pass många fina silverringar, till betydligt mkt bättre priser, så skulle jag tyckt att det var lite dyrt faktiskt. Allt är väl relativt dock.

Har ni kikat på andra sidor på nätet? Jag tycker Indo verkar ha rätt många storlekar, så det var ju synd att de inte hade era, men det finns ju som sagt många andra sidor som också säljer silverringar där de kanske har era storlekar? :)
    Jo jag letar runt rätt mycket på nätet men har inte hittat nåt riktigt bra än...
    Ja, jag tyckte de va lite saftigt för en silverring...! 
  • daniiel
    teddy skrev 2012-03-22 14:40:34 följande:
    Jo jag letar runt rätt mycket på nätet men har inte hittat nåt riktigt bra än...
    Ja, jag tyckte de va lite saftigt för en silverring...! 
    Nej, det är klart att det ska kännas rätt också :) Jag antar att du redan kikat där, men på Chanti.se har de mycket fint tycker jag :) Även på almostdiamonds.com, speciellt om man vill ha något lite blingigare :P
  • teddy
    daniiel skrev 2012-03-22 15:10:17 följande:
    Nej, det är klart att det ska kännas rätt också :) Jag antar att du redan kikat där, men på Chanti.se har de mycket fint tycker jag :) Även på almostdiamonds.com, speciellt om man vill ha något lite blingigare :P
    problemet me chanti e ju att man inte kan gravera ringarna...
    jo, man kan de om man beställer de som de kallar typ vigselringar som då kostar mer, men inte de andra... o vi vill ju ha gravyr också... för att krångla till de ytterligare :P

ska kolla almostdiamonds :) 
  • teddy

förresten Daniiel... de e ju typ såna ringar dom du o din make köpt som jag e ute efter, men inte kan hitta! de e riktigt fina :)

• Anonym (positiv)
    Det var den här ringen jag menade. Men i butik kostade den 199 kr. 
    Trodde jag avr den enda i hela världen som köpt en så billig ring. Men det måste ju inte vara dyrt. Jag älskar den! :)  
  • 101112

En anlednig som jag tror till att deras ringar kan vara billigare än andras är att om du köper en i guld eller vitguld så är ringen inte lika tjock hela vägen runt utan den är mycket smalare på den delen som är på insidan av fingret alltså går det inte åt lika mycket guld, jag kan ha fel men de flesta av deras ringar ser ut så.

• Anonym
    101112 skrev 2012-03-22 22:12:59 följande:
    En anlednig som jag tror till att deras ringar kan vara billigare än andras är att om du köper en i guld eller vitguld så är ringen inte lika tjock hela vägen runt utan den är mycket smalare på den delen som är på insidan av fingret alltså går det inte åt lika mycket guld, jag kan ha fel men de flesta av deras ringar ser ut så.
    Ja, det kan ju kanske vara en anledning! Vi har sagt att det kanske är bäst att åka dit och titta istället för att köpa på internet...
  • Sandra och Joakim

Jag skulle inte köpa min vigselring därifrån! Jag har köpt en ring därifrån en gång, det var för visso några år sedan, kanske 8, men det var superdålig kvalitet och det var verkligen som om guldet var ditmålat.. Om det är så nuförtiden också kan jag ju inte uttala mig om..

• mwb

Har också köpt en ring därifrån för flera år sedan. En alliansring med 5 diamanter. Kostade runt 5000 kr. Tycker att det vart bortkastad pengar. Ringen var fin i början men ju längre man har burit den desto fulare blev den. Diamanterna är repiga och glimmar inte alls längre. Min första diamant ring. Visste inte så mycket och kunde inte jämnföra heller. Nu när jag har lärt mig så vet jag att har man en bättre kvalite så håller den sig lika fin hela tiden.

Svar på tråden Vigselring från Indo Nordic...