Inlägg från: Pyttsan |Visa alla inlägg
  • Pyttsan

Walk a mile!

JAG! Jag behöver vara utomhus mer, mitt mål är att kunna jogga igen, men det är en bra bit dit. Borde absolut komma igång med promenader! Har satsat på 2 långa i veckan (+2 pass annan träning/rehabilitering) Men ökar gärna och antar utmaningen att komma ut 30min varje dag!

Glad 

Vi börjar imorgon då? 

• Pyttsan

Dela upp och gå 15+15 eller 20+10 första dagarna. Så håller du ditt mål om 30 om dagen i varje fall! Glad

För mig är det jätteviktigt att det inte känns för tråkigt eller för tungt i början, då blir det lätt nerprioriterat eller uppskjutet..

• Pyttsan

Jag gick och drog barnvagnen över åkern vid oss, istället för att stå på verandan och vagga den i 5 min. Blev 15min solskenspromenad och ganska tungt med vagn i den mjuka marken. Ska kasta lillan på ryggen och gå ordentligt med stavar 30min ikväll, tänkte jag! 

• Pyttsan

Åh, du har också en myspinscher!Hjärta En av mina bästa vänner har en och han är också tokig i att gräva ner sig i soffan under så många filtar som möjligt! Galen hund, men härlig!

Vi har haft 1-års kalas idag. Puh! Stinn på tårta och bullar, men bara lite yoghurt till lunch. Ska ta mig ut nu, blir dock en cykeltur, för måste till affären och det är lite långt att gå. Men ut i friska luften ändå! Njuta av lugnet efter stormen. Glad 

• Pyttsan

Blev ingen cykeltur igår, insåg att jag bara hade 5min på mig innan affären stängde. Men ikväll hag jag och svägerskan travat på i 45min, rask takt! Superskönt väder ute! Glad

Planerade in ny promenad imorgon. Bra att boka in, så blir det av när man har sällskap.

• Pyttsan

Bläk, jag åt just en kaka för mycket nu när jag läste om allt julgodis började jag må riktigt illa.Kräks 

Jag har i varje fall gått en timme ikväll! Gick med barnvag och mamma, inte jättefort, men skönt med frisk luft ändå! Har varit duktig och bestämt att jag får en timme i trädgården när lillan sover. OAVSETT hur rörigt det är inne, när hon ska nattas, så klär jag på mig och går ut en timme. Idag blev det 1½h. Helt ljuvligt!

Har klippt alla vinbärsbuskar och äppelträd, flyttat en rishög och fått undan allt jag klippt ner från buskarna! Bra för själen och humöret att jobba ute i solsken. Solig 

• Pyttsan

Bra gjort att gå fast du inte orkade! Det brukar ju vara skönt sen bara, man liksom får igång benen. Hoppas du får en fin dag och piggnade i på promenaden!

Själv har jag precis avbokat min promenad till förmån för bilen..Obestämd ska på lunch och hade tänkt gå dit, 4km, men nu måste jag ha med så mycket saker så det går inte. Får försöka få in en sväng senare.

Svar på tråden Walk a mile!