• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • ungbrud

Jag äslakr promenader , har dock inte blivit av nu på ett tag. Men jag sätter gärna igång igen. Kommer nog kunna 3 ggr i veckan men kanske lite längre ;D

• Pyttsan

JAG! Jag behöver vara utomhus mer, mitt mål är att kunna jogga igen, men det är en bra bit dit. Borde absolut komma igång med promenader! Har satsat på 2 långa i veckan (+2 pass annan träning/rehabilitering) Men ökar gärna och antar utmaningen att komma ut 30min varje dag!

Glad 

Vi börjar imorgon då? 

• Chicita

Jepp start i morgon och om vi inte når vårat mål per dag i början så gör det inget. Vi får peppa varandra helt enkelt Skrattande

• Josefin521

Jag är på! Började i morse med en halvtimmas morgonpromme. Nu kör vi :)

• Chicita

Toppen Skrattande

Jag hoppas att jag klarar en halvtimme + dom kortare hundrastningarna. Men annars får jag korta ner tiden på bandet i början. Ska helt klart satsa på att klara så mycket jag bara kan. Hellre mer än mindre om kroppen klarar lika mycket som huvudet vill Glad

• sofiasmamma

Jag är på! Går en del med barnvagnen nu men planen är att gå mer/längre varje dag.

Gick en kortare och en längre idag i det underbara vädret!

• Chicita

Perfekt sofiasmamma... 
    Det var så jag tänkte. Om man vet att någon annan tar en tur på 35 minuter så kanske man tar den där lilla extra svängen som ger 2,5 minuter till istället för att gå raka vägen hem.

Jag gjorde så förrförra sommaren när vi precis tagit över hunden och min yrsel inte dragit igång.
    Skulle ut och kissa honom lite snabbt, men när jag ändå var ute så tog jag en liten sväng till, och en sväng till och en sväng till. I alla val jag hade så valde jag den långa vägen.
    Så promenaden som skulle tagit 20 min tog 1,5 timme istället Flört 
    Jag skulle aldrig ha orkat gå den vändan om jag tänkt på en gång att jag skulle göra det. Men när jag la till lite i taget och hade valet att gå hem direkt så kändes det inte så illa, för det var ju bara en liten omväg till... och en till... och en till... 

• Pyttsan

Dela upp och gå 15+15 eller 20+10 första dagarna. Så håller du ditt mål om 30 om dagen i varje fall! Glad

För mig är det jätteviktigt att det inte känns för tråkigt eller för tungt i början, då blir det lätt nerprioriterat eller uppskjutet..

• Chicita

Ja jag tänkte försöka börja rätt tidigt med promenaden på bandet också. Kanske ut och pinka hunden på morgonen och sen köra en stund på bandet innan frukost så har jag ju hela dagen på mig sen att försöka få ihop till resten av tiden om jag inte orkar allt på en gång Glad

• Juni 2012

Som hundägare är man väl lite diskvalificerad i denna utmaning, men jag vill önska er andra lycka till och även ge ett tips:
    Ha en spännande ljudbok i din Ipod/mobil/mp3spelare som du BARA får lyssna på när du är ute på promenad. Då går du gärna en liten extrasväng för att få reda på vem mördaren är
    Tungan ute

Svar på tråden Walk a mile!