• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    izredeam: Ja då har du ju kommit långt Glad

passionsblomman och sofiasmamma: Ni har verkligen varit duktiga Glad
    Jag har inte gått så mycket i dag. Vi har varit på två korta kissrundor med hunden och så var vi och helghandlade mat. Tar kanske en paus i dag annars förutom hundrastningarna. Känner för ett glas vin istället och hemgjord Tiramisou Oskyldig
  • passionsblomman

Chicita, ja man ska ha en vilodag ibland också! Jag är övertygad om att det gör en mer effektiv på alla plan i livet. Att inte bara köra på och helst "gå ut hårt och öka". Nä, faktiskt så tror jag den där gamla tidens vilodag en gång i veckan var rätt bra.

Nu ska jag se om jag hittar något bra recept på créme brulée, som jag älskar men aldrig gjort själv föut. Tänkte göra det till efterrätt imorgon. (eller, egentligen hade jag tänkt göra den idag, men jag hann inte. Min man jobbar natt idag, så det var liksom stopptid på middagen)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • izredam

Jag tänker börja med ett powerwalkprogram som aftonbladet hade på nätet. Sen får vi se vad jag fixar för tempo till en början, brukar få mer ont om jag går fort, men jag tänker ändå prova. Det värsta som kan hända är ju att jag avbryter det :P Det var en plusartikel, men jag kan slänga in en kopia här om någon är intresserad :)

• Chicita

Hoppas du hittar något bra recept passionsblomman...
    Det är första gången jag gjort Tiramisou. Men jag fuskade och använde lite halvfabrikat på cremen Oskyldig 

Första gången maken åt Tiramisou var på vår misslyckade resa till Italien. Han älskade det. Och jag kunde knappt känna någon smak alls. Så därför tänkte vi göra om det i dag Glad 

• sofiasmamma

Vi har precis ätit en älgfärspaj med trattisar, rosmarin, lök, tomat och creme fraiche. Mmm! Nu några bitar mörk choklad, sen har jag en ljuvlig chokladglass i frysen som ligger illa till... :D

Kul att höra vad ni andra hittar på för gott att äta! Imorgon åker grillen fram!

• passionsblomman

Chicita, kolla alla de här bilderna! Både i huvudreceptet men även i högerspalten... man vill smaaka!

http://www.tasteline.com/Recept/Paolos_Tirami_su

Sofiasmamma, här är grillen framme året om! Man vet aldrig när andan faller på... Men nu är det säsongsinvigning på allvar. Vad gott det lät det ni åt! *slurp*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Ja det fanns en del gott där ja passionsblomman Skrattande

Tror att den har stått till sig i kylen så det räcker snart... Ska nog skopa upp två portioner tror jag Glad

• Pyttsan

Blev ingen cykeltur igår, insåg att jag bara hade 5min på mig innan affären stängde. Men ikväll hag jag och svägerskan travat på i 45min, rask takt! Superskönt väder ute! Glad

Planerade in ny promenad imorgon. Bra att boka in, så blir det av när man har sällskap.

• Chicita

Blev 15 minuter på bandet i dag och sammanlagt 30 min promenad ute med hunden.

• izredam

Jag har inte ens gått utanför lägenheten sen i fredags... Så just nu är ni väldigt duktiga allihop, vad ni än har gjort! :)

Svar på tråden Walk a mile!