Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Jepp start i morgon och om vi inte når vårat mål per dag i början så gör det inget. Vi får peppa varandra helt enkelt Skrattande

• Chicita

Toppen Skrattande

Jag hoppas att jag klarar en halvtimme + dom kortare hundrastningarna. Men annars får jag korta ner tiden på bandet i början. Ska helt klart satsa på att klara så mycket jag bara kan. Hellre mer än mindre om kroppen klarar lika mycket som huvudet vill Glad

• Chicita

Perfekt sofiasmamma... 
    Det var så jag tänkte. Om man vet att någon annan tar en tur på 35 minuter så kanske man tar den där lilla extra svängen som ger 2,5 minuter till istället för att gå raka vägen hem.

Jag gjorde så förrförra sommaren när vi precis tagit över hunden och min yrsel inte dragit igång.
    Skulle ut och kissa honom lite snabbt, men när jag ändå var ute så tog jag en liten sväng till, och en sväng till och en sväng till. I alla val jag hade så valde jag den långa vägen.
    Så promenaden som skulle tagit 20 min tog 1,5 timme istället Flört 
    Jag skulle aldrig ha orkat gå den vändan om jag tänkt på en gång att jag skulle göra det. Men när jag la till lite i taget och hade valet att gå hem direkt så kändes det inte så illa, för det var ju bara en liten omväg till... och en till... och en till... 

• Chicita

Ja jag tänkte försöka börja rätt tidigt med promenaden på bandet också. Kanske ut och pinka hunden på morgonen och sen köra en stund på bandet innan frukost så har jag ju hela dagen på mig sen att försöka få ihop till resten av tiden om jag inte orkar allt på en gång Glad

• Chicita
    Juni 2012 skrev 2012-03-21 20:20:29 följande:
    Som hundägare är man väl lite diskvalificerad i denna utmaning, men jag vill önska er andra lycka till och även ge ett tips:
    Ha en spännande ljudbok i din Ipod/mobil/mp3spelare som du BARA får lyssna på när du är ute på promenad. Då går du gärna en liten extrasväng för att få reda på vem mördaren är
    Tungan ute
    Klart du inte är diskvalificerad... 
    Utmaningen handlar om att pressa sig själv till att gå den där omvägen och att sporras av att andra lyckats med just det Solig 
    För dig kanske "den lilla omvägen" inte är den där turen som tar 2-3 minuter till, utan en kvart extra eller en halvtimme...  
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-03-21 20:34:59 följande:

Jag har tagit bussen eller åkt bil ner på stan hela vintern. Det är det slut med nu kan jag säga. Har ca 1 mil fram & tillbaka, ska försöka göra mig många ärenden dit... :)

Bra mål Skrattande
    När vi precis fått hem hunden och börjat röra på oss lite mer så sa vi att enda gången vi fick äta godis var om vi gick till köpcentret ca 4 km bort och handlade godis och gick hem sen.
    Det funkade bra.

Vill gärna ut mer i naturen och gå, men jag är så fruktansvärt yr att det inte funkar. Det snurrar ju bara jag sitter still liksom Obestämd 
    Så det här blir en bra utmaning för mig känner jag... 
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-03-21 20:43:36 följande:

Stackare! Vet du vad yrseln beror på?

Min svåger har virus på balansnerven och har mått fruktansvärt dåligt av det till och från men han verkar tack och lov bli bättre. Att bara få äta godis om man går långt och köper det är jättesmart! :D

Jag fick ett vansinnigt gottesug när jag helammade, inte så bra för figuren... men nu när jag delammar har suget nästan försvunnit och jag småäter inte längre. Så skönt för jag har varit mästare på att småäta!

Dom ska utreda mig för MS. För det är inte första gången det händer + att jag hade känselnedsättning i ena foten (reaktionstest) och jag har synstörningar. Men det är uppemot 6 månaders väntetid. Jag står på en "akutlista" dvs att dom kan ringa mig om dom får avbokningar med kort varsel.
    Mamma hade MS och de senaste rönen tyder på att det kan vara ärftligt...

Blev lite triggad så jag gick en halvtimme på bandet nu medan maken var ut med hunden Glad 
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-03-21 21:25:26 följande:

För det första: Håller tummarna för att det inte är MS! Kram!

För det andra: Härligt att du blev triggad! Det känns så mkt lättare nu när våren kommer tycker jag!

Tack Solig
    Vad det än är så hoppas jag att dom hittar det så man kanske kan behandla det.

Ja våren gör allt lättare. På söndag ställer vi om klockan och då blir ju allt så mycket ljusare också Skrattande 
Svar på tråden Walk a mile!