Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

izredam skrev 2012-03-27 23:06:31 följande:
    Sötsuget tog över hos mig och sambon med sin dåliga karaktär sa "åh, vad gott det vore med chokladbollar" - så nu står det en chokladbollskaka i frysen (alltså chokladbollssmet i en form med löstagbarkant med pärlsocker på..). Så ja. Det var den motionen :P
    hehe.. ja jag känner igen det där Tungan ute
  • Chicita
    izredam skrev 2012-03-29 11:33:31 följande:
    Jag gick precis två kilometer med svärföräldrarnas hund. Duktig tjej! Igår blev det ingenting, utom en vända inne på toys'r'us... Det regnade OCH jag hade jätteont i knäet...

Men men, jag gick ju idag i alla fall :P
    Duktigt Skrattande

Blev inget på mitt promenadband i går, fortsatte med manteln och fastnade lite där. Det är så kul när man har kommit igång ju *hihi*
    Men vi tog en lite längre hundpromenad på ca 30 min... Ok den ger väl ungefär lika mycket motion som 10 min på promenadbandet eftersom hunden bara vill stanna och läsa tidningen hela tiden. Men sammanlagt blev det kanske 1,5 timme med hund i går i alla fall, så det borde motsvara 30 min på bandet även om det inte är sammanhängande motion Flört
    I dag tänkte jag skicka ut maken och hunden när maken kommer hem från jobbet på en promenad medans jag promenerar hemma Glad
  • Chicita
    Oniq skrev 2012-03-29 12:16:34 följande:
    Ååååååhhh...! Hur gör man med motivationen?!

Förnuftet har ju fullkoll på att man borde röra sig och man borde äta vettigt osv.. men den där j-vla demonen på ena axeln har totalt övertag så förnuftet är skvatt värt.

Vad gör man?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Jadu bra fråga Tungan ute

Det jag tänkte här var att man kanske kan få känna sig lite duktig när man gick två vändor till soptunnan istället för en. Och när man parkerade bilen lite längre bort på den stora parkeringen när man skulle handla.
    Osv... Små steg som säkert är helt verkningslösa när det kommer till motion, men som kanske kan bryta tankemönstret och uppmuntra till att man vill göra mer Glad 
  • Chicita
    Retrobohem skrev 2012-03-29 13:49:02 följande:
    Ni som har promenadband, kan ni inte børja følja nån serie som ni kan ladda ned eller køpa en box, så kan man se ett avsnitt, de brukar va 40 minuter, eller 20 minuter om man væljer en sån halvtimmepåteven-serie. Så blir man sugen på att se ett avsnitt till så kanske man går ett extra varv :) 
    Det gör jag också. 
    Mitt problem är att dygnet bara har 24 timmar *hihi* 
  • Chicita

Hoppade över bandet helt i dag.
    Blev kanske 45 min effektiv promenad med hunden så det fick räcka. Snurrigare i huvudet i dag än vad jag varit på länge så jag vågade inte pressa upp pulsen.
    Men nöjd ändå Glad 

• Chicita

Det snöar Skrikandes

Usch vad jag tappade lusten för allt just nu 

lite pepp... tack OskyldigFlört 

• Chicita
    snowstars skrev 2012-03-30 15:06:09 följande:

Det är fredag, behövs mer pepp än så? ;)

Nej, men okej. Tänk vilken bra ursäkt att inte lämna huset och istället enbart promenera på löpbandet :D Jag ska gå ut och gå några steg nu i alla fall så när jag kommer in kan jag rapportera hur det har gått ;)

hehe... tja jag har helg varje dag just nu så att det är fredag betyder bara att det inte finns något att se på tv'n *hihi*
    Hunden behöver ut och pinka så jag måste väl ut en vända.
    Tog en dusch i alla fall (vet att det är dumt att göra innan man tränar. Men jag kände mig så ofräsch) så nu känner jag mig lite gladare i alla fall. 
  • Chicita
    Bewi skrev 2012-03-30 15:32:43 följande:
    Perfekta tråden för mig!!! Jag behöver verkligen börja röra på mig igen. Har inte tränat på snart 6 månader. Opererade mig i november och efter det fick jag inte anstränga mig på minst 3 månader och gissa om jag blev en soffpotatis efter det... Sen kom jag aldrig igång med träningen igen.

Men nu vill jag verkligen komma igång, men hittar alltid på ursäkter i sista stund.. Men har fått ett nytt jobb två gånger i veckan som barnvakt och då kommer det (förhoppningsvis) bli barnvagnspromenader på ca 2h 2 gånger i veckan. Så det är ju en bra start :)

Sen undrar jag om det är nån som har/provat såna där promenadskor som ska öka förbränningen eller vad det nu är, esytone från reebok tex? Funderar på att köpa ett par men funkar det för dom är ju ganska dyra.
    Oj vad jag känner igen det där... 6 operationer med jämna mellanrum dom senaste 16 åren med allt ifrån sängvila i minst 6 veckor till "ta det lugnt och håll dig hemma i 6 månader" gör ju inte så mycket för fläsket direkt Tungan ute

Jag har använt både WEB-skorna och RYN. Alltså "massai-skor" och om jag inte använder någon av dom eller liknande så kan jag inte gå alls pga trasiga knän och en trasig fot. Dom är skonsamma för knän och fotleder, men tränar rumpa och lår bra. Fick extrem träningsvärk i början när jag gick med dom. (jämfört med att gå samma sträcka utan dom)
    Easytone kan jag inte använda däremot eftersom dom inte bara är ostabila i längdsled utan i sidled, och då ryker mina knän... 
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-03-30 15:57:43 följande:

Haha okej. Jag brukar alltid vara lite gladare på fredagar, även om jag är ledig :)

Ja men vad härligt med en dusch! Allt för humöret. Och det gör väl inget om du måste duscha igen om det skulle vara så :)

Nej det är ju inte haloween nu så jag smälter ju inte i duschen i dag i alla fall Oskyldig
Svar på tråden Walk a mile!