Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Håller på med en stor omstrukturering på "min" community" så jag känner mig lite stressad och pressad på tid just nu...
    Men det blir nog bättre i början av veckan här sen Glad 

• Chicita

30 minuters trädgårdsarbete och dom vanliga korta hundrastningarna får räcka i dag Glad

• Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 20:19:04 följande:
    Vad duktiga ni är som kämpar på!

Har inte gått på flera dar, känner mig lite unken och seg (för så fick man väl känna sig här i tråden?).. Snö blev det ju som sagt. Och som grädde på moset sitter jag hela helgen ensam i ett stort spökande hus. :-/ Känns lite lagom tipp just nu här i mörkret...
    Klart man får Solig

oooh spökar det hos er... då är du ju inte ensam Flört
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 21:02:41 följande:
    Vad bra! Solig

Japp, som 17!  Och så har vi fullt med djur här som reagerar starkt, liiite läbbigt... Fast inte argsint eller otäckt egentligen, konstigt nog. Men det sätter lite sprätt i huvudet och jag vet inte vad jag ska göra. Haha, PRECIS som jag skrev det där rök 2 katter ihop rakt bakom mig där jag sitter vid datorn! Flög RAKT upp i stolen, haha! Jag är nog liiite on edge... Spökar det hos er oxå??
    Vi har helt nybyggt så vi har inga spöken här Glad
    Men farmor brukar stå bakom mig ibland. Kan känna hennes hand på min axel lite då och då...

Hehe och ja jag menade att du har ju sällskap om du har spökena där Flört 
  • Chicita
    bridetobe2013 skrev 2012-03-31 21:16:48 följande:

chicita: vilket band har du? Jag åker till actic i dagsläget bara för att gå på bandet (tränar inget annat där) . känns som jag borde köpa ett eget band och lägga gympengarna på istället. Men vill ha ett rejät band..... Tips?

Läste om några MBT skor??? Är det dom som är "rundade" under / i sulan? Jag köpte ett par joggingskor för 1400:.- (hutlöst) förra året men känner också av benhinnorna om jag höger tempot ett snäpp. Kan det vara värt att satsa på sådana då kanske? Har benhinnorna väl tagit stryk så tar det ju dagar innan man kan ta nästa tur...

1/6 2012
    Vi köpte senaste modellen av Attract´s promenadband. Claes Ohlsson har haft en kampanj på det, men den är slut nu tror jag...
    Det är ju inte alls samma kvalité som ett gymband. Men det funkar utmärkt för mig i alla fall. Det har tre lutningar men inte motordriven lutningsändring så man kan inte ändra under gång. Plant, 3% och 5% lutning...

MBT-skor är jättebra, helt klart värt investeringen om du har problem med benhinnor, knän eller liknande

• Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 21:22:05 följande:
    Haha, ja det är ju en tröst med vissa begränsningar...  
    Så länge det inte känns hotfullt så kan du nog ta det lugnt Glad
    Måste nog riva fram någon av mina tarot-lekar någon dag känner jag. Det var länge sen jag la en stjärna nu och det brukar alltid ge mig lite energi och motivation Glad
    sofiasmamma skrev 2012-03-31 21:21:32 följande:
    Åh, jag har träffat morfar i drömmen flera gånger, men känner starkt av alla mina "gamla" (mormor, farmor, gammelmoster, morfar & farfar). Tryggt att känna att de är med oss. :)
    Om du ser en skugga snett bakom dig i vänster ögonvrå så är det din skyddsängel/ hjälpare eller vad du vill kalla den (i alla fall om man ska tro de som är riktigt duktiga på sånt där)... Det kan vara en trygghet...
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 21:28:44 följande:
    Jaa, sånt känner jag oxå. Men det här är annorlunda, det här huset är inte mitt. Huset är stort, från början av 1800-talet och det inte blivandens släkt som haft huset, inte min. Inte för att det känns argsint, bara väldigt obehagligt och nu är jag ensam husvakt, blivanden är iväg på stor middag och jag är SJUKT mörkrädd... Även i mitt egen trygga spökfria hem. Och min katt som gick runt och fräste hoppade just upp i gungstolen som inte slutar gunga. 
    Tala till dom. Be dom vänligt men bestämt att vara lite tysta. Tala om att du respekterar att det är deras hem och att du bara är en besökare, men att du behöver lugn och ro.

Ibland hjälper det faktiskt, om inte annat så kan det vara skönt rent psykiskt att man liksom känner att man har gjort något åt saken.

Var hemma hos en kompis för ett tag sen, stod i hallen och skulle ta på mig skorna och kände att någon väntade på att få gå förbi mig, jag vart superstressad så jag fräste till "om du bara väntar 5 sekunder så ska jag snart flytta på röven så du kommer förbi. Ok?!" Och på en gång slutade den där pressande känslan.
    Min kompis (som säger sig vara synsk) började skratta och sa att det var "hennes husspöke" som ville komma förbi, men som nu stod snällt i ett hörn och väntade på mig Flört 

Jag ska inte påstå att jag direkt tror på spöken, andar och sånt. Jag tror på det jag upplever själv och som jag inte kan förklara på något annat sätt. Men även när jag själv är med om något så kan jag till 99% hitta en naturlig förklaring till saken...
    Så tro nu inte att jag är något supermedium som flummar omkring med salviarökelse här hemma Tungan ute 
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 21:53:15 följande:
    Chicita - oj, så modigt av dig. Själv är jag mest känslig men samtidigt väldigt osäker så jag har hela tiden en känsla av att det bara är mitt huvuds hittepå..

Men sist jag var ensam husvakt här (nån mån sen) hände ett par riktigt märkliga saker, såna där saker som när man berättar för svärföräldrarna så säger de bara "jaha, det var ju konstigt" men utan att ha tagit in ett enda ord jag sagt. Som om man bara är lite fånig.

Det involverade min svärmor som kom hem och pratade med hundarna, vilket jag hörde klart och tydligt, både hennes röst, dörren och öppnades och stängdes och hundarnas upphetsning/hälsning osv. Bara det att hon faktiskt inte kom hem förrän en halvtimme senare... Bland annat. Och nu idag (innan han åkte) berättade blivanden om hur han som liten vaknade av att hans mamma gick upp och gick ut med hundarna mitt i natten, grejade med koppel, slog i dörren, pratade med hundarna osv. Medan hon hävdar att hon aldrig nånsin gått ut med hundar mitt i natten.Obestämd Så vem fasen är det som grejar med hundarna här i huset??
    Jag visste inte vem det var, jag fick bara en känsla av att någon var stressad och ville förbi. Precis som man kan känna att en människa står bakom en. Jag knöt ju skorna så jag hade inte tid att titta mig om Tungan ute 

Det är en djurvän i alla fall då. Och det bådar ju gott Solig 
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-03-31 21:59:24 följande:

Haha, vadå, ingen rökelse? ;)¨

Nej men allvarligt talat är det lite synd att det är den bilden alla får, en flummare. Alla jag känner som är inne på det här spåret är moderna "normala" människor. No offence till de flummiga, de behövs de med!

Vet alldeles säkert att någon vakar över min familj. Har hört att man kan "be om hjälp" och det gör jag när det känns för tungt. Skulle vilja veta vem/vilka som är min skyddsängel/ledsagare. Andra får tycka och tänka precis vad de vill, jag vet var jag står. :) Min sambo t.ex, han tycker detta är störtlöjligt, men vi låter varandra hållas. Man kan ju inte tycka/tänka lika om allt. :)

Shhh... vi behöver ju inte avslöja allt Flört
    Jag tycker att det är intressant, men jag är samtidigt praktiskt lagd och kan inte bara acceptera att allt som kanske verkar lite skumt = spöken (som en kompis som var övertygad om att hennes morfar hade haft ner en spegel i hennes hall. När jag frågade lite mer så visade det sig att spegeln var ca 70 år gammal och hade hängt i ett sisalsnöre som låg över en spik i alla år. Och snöret var av... Inte så långsökt att dra slutsatsen att eftersom spegeln hängde på en vägg mellan två dörrar så var det en viss rörelse i väggen och ett rätt mjukt snöre som då skavs fram och tillbaka över en spik kommer att gå av förr eller senare Tungan ute ) 

Men största säkerhet så känner du inte din ledsagare, utan det är någon som du blivit tilldelad. Men dina släktingar kan finnas där ändå Glad 
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-31 22:27:07 följande:
    Det var ju faktiskt en mkt intressant vinkling.. Har aldrig tänkt på det så. Svärmor har flera ggr sagt att det finns en stor djurvän i varje led i deras släkt. Svärmor är djurmänniskan i sin generation och min blivanden är djurmänniskan i den yngsta generationen. Djurmänniskan i generationen innan svärmor var hon som bodde här innan. Se vad jag menar, det låter ju som hittepå alltihop! Skrikandes 

Men har faktiskt inte tänkt den tanken förut, men onekligen kommer husets hundar gladeligen "personen" tillmötes och hälsar samt följer med ut på promenader mitt i natten... Och om husdjuren gillar läget borde ju jag göra det? Det är som sagt bara min hund som sitter och stirrar dumt in i murstocken. Men det kanske beror på andlig ovana? Och min katt som fräser i luften, men det kan ju faktiskt bero på att han inte gillar den ena livs levande huskatten...

Ursäkta om det tog över tråden lite, det skulle ju handla om promenader och inte spöken... Kan ju återknyta lite smidigt till det ämnet genom att säga att jag kommer no way in hell gå ut med hundarna på nån sen kvällspromenad! Behöver de prompt gå finns ju kompetent personal på plats...
    Lyssa på djuren, dom har bättre sinnen än oss.
    Din hund känner inte "personen" men att han/hon inte morrar och reser ragg är ju ett gott tecken. 
    Katter brukar inte gilla såna energier så att den är lite på tårna och bråkar med andra katten är förståeligt...

Och det är klart att du ska ut på en kvällspromenad. Om det är en djurvän så finns det inte en chans i h-vete att denne låter dig eller djuren komma till skada när ni är ute. Se det som en bodyguard Glad 

Ja det blev lite OT men det är lugnt i den här tråden... Huvudsaken är att vi peppar varandra. Oavsett vad vi behöver för pepp Glad 
Svar på tråden Walk a mile!