Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

passionsblomman skrev 2012-04-13 12:29:48 följande:

Här hällregnar det. Ihärdigt och oavbrutet.

Inget hindrar ju iofs att man går ändå, och det är väl vad jag får öra ikväll. Då ska min son nämligen skjutsas tioll sin fotbollstränng, och jag kan ju välja på att stå och glo i 1,5 h medn han är tapper, eller själv se till att gå så jag också fått min del.

Dessutom, sitter han i skrivande stund på en buss efter att ha tillbringat några dagar hos sin bästis. Och ska jag kräva av honom att han efter nästan 6 timmar på resande fot, ska träna med glatt humör i spöregn, så är det ju faktiskt bara att snäppa upp sig ett par hack, skippa ursäkter och ynkepynk och ge sig ut.

Fast hunden, han gör inga långa rundor idag. Vit, lurvig, frusen och kort i benen tänker jag inte släpa honom sittandes på bakdelen några längre sträckor. Han gillar inte heller regn, precis som Chicitas fyrbening. Han får stanna hemma från den där fotbollsträningen och värma soffan inför fredagsmyset.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det där var nog det bästa jag hört på länge Solig
    Tänk så många föräldrar som skjutsar iväg till utomhusträning i hällregn eller snöstorm och sen själva går och tar en fika i cafeterian och sen gnäller på att deras barn inte tar träningen på allvar.
    Att vara en bra förebild är det bästa som finns.
    Stort plus i kanten där passionsblomman... SoligSkrattande 

Jag och maken har funderat på om man skulle kunna tillverka någon sorts "paraplyhuva" som man fäster i selen. Typ som ett tak som skjuter ut över huvudet på hunden.
    Det finns ju redan regnoveraller, han har precis vant sig vid att gå i en fleeceoverall under vintern (vi köpte en för att han hade såna problem förra vintern som ju var griskall.) så nu ska han få en tunnare regnoverall har vi tänkt oss. Då är det bara huvudet och svansen (och tassarna då) som är oskyddade i princip. Svansen är det nog inte så farligt med, men att det regnar på huvudet och öronen är inte poppis... 
  • Chicita

Jag har varit med om allt för många föräldrar som klagat över att det är så obekvämt att sitta på läktaren och titta på när deras barn rider. Föräldrar som inte vill följa med ut i hagen för att hämta hästarna "för det är för långt att gå" osv osv
    Och sen skäller på barnen och talar om hur lata dom är... Hmm det klingar något falskt i mina öron Tungan ute 

För att inte tala om ju-jutsuträningen (som ju är inomhus)...
    Där föräldrarna sitter och ropar till barnen "men kom igen nu då, gör som tränaren säger" när barnen klagar på att dom inte orkar göra 15 situps eller 10 armhävningar.
    Men när vi bjuder in föräldrarna till föräldrar-barnträning en gång per termin så kommer bara en eller två av föräldrarna. Och oftast då dom som är tystast och klagar minst på barnen...

Ibland har man god lust att fräsa i åt föräldrarna att dom kan byta plats med barnen om det nu är så j-vla lätt, och bevisa det... 

• Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 13:25:52 följande:
    Chicita, usch ja! Det pågår mycket på läktare och vid långsidor, som man tappar hakan över. Och ställer till en väldig massa onödiga problem, ofta långt utöver vad ungarna själva bidrar till. Pinsamt!
    Ja verkligen Obestämd
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 14:51:13 följande:

Lite OT men jag är nyfiken på vilken ålder det är på er andra i denna tråd... :)

Jag blir 35 i år.

Jag blir 25... (för 15:e gången Oskyldig)

dvs 39 Tungan ute 
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 14:57:49 följande:
    Jag är en gammal och vis kvinna som uppnått den aktningsvärda ålder man får ifall man såg världens ljus en vintermorgon 1971...

Det vill säga detta hände sig vid den tiden, då tv ännu var svart/vit och uppväxten innebar vardagsmotion såsom att resa sig för att byta kanal på densamma, nödvändigheten av att gå en våning ner för att svara i telefonen och väntan på svar från brevvänner skedde genom vittjande av en högs fysisk brevlåda.

Det var under samma tid, trodde min son när han var 4, som dinosaurierna ännu vandrade fritt på jorden.
    Ooh ja... tänk vad spännande det var när man fick tv3 Förvånad
    Och vad svårt det var att välja vilken kanal man ville titta på då när man hade så många valmöjligheter...

När man var liten så tittade man på barnprogram - oavsett vad det var för program... Och sen lekte man med fysiska leksaker ute i lekparken med kompisarna Skrattande 
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 15:06:12 följande:
    Ja man väntade sig ju tom igenom Språka på Serbokroatiska mellan de tidiga och de senare barnprogrammen. och det var inte Bolibompa, utan "komnu´rå-vaddå? Barnprogram i TV2!-KOM nu´rå!"
    Vilse i pannkakan, Från A till Ö, Fem myror är fler än fyra elefanter, Beppes godnattsaga osv... *hihi*

åååh... Drutten och Gena Solig 
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 15:06:47 följande:
    Jag... vi såg tre små tjejer (runt 8 år) sitta i lekparken, med en laptop... kändes aningen knasigt.
    Nej men usch vad fel Förvånad

• Chicita

OMG... Det har snöat ute i natt. Det måste ha varit ett extremt oväder under natten...

Jag hade planerat att försöka gå en av våra längre utevändor i dag. Skulle ta med något att sitta på om jag blev yr, något att dricka osv. Men nu sket det sig Obestämd
    Ska se om jag kan göra ett städ-ryck här hemma istället och kanske gå en lite längre vända på bandet också

• Chicita

Nu har jag varit slö ett tag och måste försöka ta tag i promenaderna igen.
    Vädret har varit uruselt och yrseln illa, verkar vara inne i ett skov där det är lite värre men det ska väl gå över snart *tänker positivt*

Hur går det för er andra?  

• Chicita

Oväder på väg in igen. 
    Migränen kommer som ett brev på posten Skrikandes 
    Ska ta en tablett och se om jag kan ställa mig på bandet en stund ändå. Det kan ju hända att det hjälper med lite motion.
    Man vet aldrig förrän man har försökt Solig 

• Chicita

I går blev det 35 min promenad med hunden på kvällen. 
    I dag har jag tillbringat halva dagen med att vänta på att brorsan ska kunna kolla synen. Först fick vi vänta på att få en tid, sen på själva synundersökningen osv...
    När vi var klara så hade det börjat vräka ner snöblandat regn.
    Försök att dra ut min hund i det vädret säger jag bara Tungan ute 

Det blev ett glas vin istället för promenad Oskyldig 

Svar på tråden Walk a mile!