• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Cosy

kan ge ett tips till er som fungerar för mig är att träna på morgonen och göra en det till en del av sin morgon rutin..  Kan tänka mig att flera är som jag som kör på Zombie-mod på morgonen och gör det mesta av ren rutin för att det är enklast. men om man försöker få in en promenad på morgonen och gör det varjedag i 3månader ungefär så lång tid tar det att få in ett bettende så kommer en 30min promenad gå av bara farten innan man riktigt vaknat.

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Chicita

Min 30-minuters promenad på bandet blev 33,5 minuter. Även om det bara blev 3,5 minut mer än målet så är det ändå betydligt mer än tidigare då jag inte gick mer än de mest akuta rundorna med hunden. Och då var det av principen "skit nån gång så vi kan vända hem" Tungan uteDock inte av bristande kondis, utan pga att det är otäckt att gå när allt snurar och man känner sig svimfärdig.

Visst det snurrar och jag känner mig svimfärdig på bandet också, men jag kan hålla mig i handtagen och pressa på ändå och om det blir riktig illa så kan jag ju bara stänga av och sätta mig rakt ner Skrattande

Få se om det blir en till vända i eftermiddag / kväll. Bra att passa på nu när jag känner mig taggad för sen vet man aldrig vilken grop man hamnar i...

• passionsblomman

Jag går också! Enbart. Jag har hållit på  i flera år, men med lite olika uppehåll. Kom i gång igen i höstas och har -helt enligt plan-legat ganska lågt under vintern, det är liksom ingen idé att sätta mål man redan vet att man inte klarar. Lagom så man kan räkna in lyckade insatser och dunka in på pluskontot istället för att känna sig kass.

Nu är våren här i min landsände, och långpromenaderna känns lätta och självklara igen på ett annat sätt.

Jag har också hund, men en mycket liten, som faktiskt inte klarar hur många eller snabba rundor som helst.  Vill jag verkligen gå en intensiv runda, får han inte följa med. Men nu ska vi ut båda två. Jag har en runda jag uppskattar till ca 6,5 km och den går jag på 1 h 10 minuter.

Jag har som mål under den här mer tacksammma perioden av året, att gå en timme om dagen. Kämpar för att bli så hel i kroppen som möjligt igen, (värk i knän, axlar, armar, höfter och nacke) och jag vill som en del av det gå ner i vikt, eftersom övervikt knappast hjälper mig. Just nu är jag arbetslös och vill passa på att förvalta möjligheten att faktiskt investera i mi hälsa. Det ser jag som ett långsiktigt sätt att kunna vara med på arbetsmarknaden länge framöver.

Jag bokför mina promenader på dumbell.se vilket hjälper mig att samla så mycket promenadtid jag kan.

Jag vägrar ha lurar i öronen-jag vill ha fågelsång och vindens sus och dånet från forsarna vi bor vid. Äntligen äntligen!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-03-22 12:21:37 följande:
    Härligt passionsblomman ha en underbar promenad Glad
    Hihi, jag känner att jag speedade in det där inlägget lite brutalt, -jag har ju inte tiiiiiid att sitta på BT, jag ska ju GÅ! Men jag lär dyka in igen. Jag vill nämligen gärna ha lite sällskap i mitt projekt, eftersom jag vet hur lätt man (jag) kommer av mig. Så vi ses!
  • sofiasmamma

30 min på fm och nu ska vi ut igen, siktar på 1 timmes promenad.

Ikväll ska jag cykla ner på stan & sen hem igen, ca1 mil totalt. Känns bra!

• Chicita
    passionsblomman skrev 2012-03-22 12:27:47 följande:
    Hihi, jag känner att jag speedade in det där inlägget lite brutalt, -jag har ju inte tiiiiiid att sitta på BT, jag ska ju GÅ! Men jag lär dyka in igen. Jag vill nämligen gärna ha lite sällskap i mitt projekt, eftersom jag vet hur lätt man (jag) kommer av mig. Så vi ses!
    Ut och gå med dig *spark i rumpan*  Flört
  • izredam

Jag lyckades gå 300m längre idag. Babysteps, babysteps.

Gick en extrarunda när jag skulle gå till ICA, det tog emot lite att göra det, men det gick bra när jag gjorde det. Dock stoppade jag inte appen inne på ICA så tidsangivelsen stämmer inte då tiden går inomhus men gps:en inte funkar ordentligt så jag fick inga meter knappt (10, rätt säker på att jag gick mer inne på ICA Flört). Men å andra sidan så är det inte så mycket tiden som sträckan jag går på än så länge. Imorgon ska jag se till att övertala sambo att gå med mig så kanske vi kan gå lite längre. Skulle vilja spräcka 2km i alla fall. Fattas trots allt bara 300m. Det är ju nästan ingenting...

• Chicita
    izredam skrev 2012-03-22 13:28:31 följande:
    Jag lyckades gå 300m längre idag. Babysteps, babysteps.

Gick en extrarunda när jag skulle gå till ICA, det tog emot lite att göra det, men det gick bra när jag gjorde det. Dock stoppade jag inte appen inne på ICA så tidsangivelsen stämmer inte då tiden går inomhus men gps:en inte funkar ordentligt så jag fick inga meter knappt (10, rätt säker på att jag gick mer inne på ICA Flört). Men å andra sidan så är det inte så mycket tiden som sträckan jag går på än så länge. Imorgon ska jag se till att övertala sambo att gå med mig så kanske vi kan gå lite längre. Skulle vilja spräcka 2km i alla fall. Fattas trots allt bara 300m. Det är ju nästan ingenting...
    Tummen upp 

Bra jobbat Skrattande Det är allt man lägger på utöver det man annars gör som gör skillnad ju... Så jättebra Glad
  • izredam
    Chicita skrev 2012-03-22 13:38:29 följande:
    Tummen upp 

Bra jobbat Skrattande Det är allt man lägger på utöver det man annars gör som gör skillnad ju... Så jättebra Glad
    Så försöker jag också tänka, att varje meter gör skillnad liksom. Lyckades se till att INTE köpa cheesecake grejerna idag i alla fall, får se hur det går imorgon. Vad sambo säger liksom.
Svar på tråden Walk a mile!