Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

Walk a mile!

Jag är på! Går en del med barnvagnen nu men planen är att gå mer/längre varje dag.

Gick en kortare och en längre idag i det underbara vädret!

• sofiasmamma

Jag har tagit bussen eller åkt bil ner på stan hela vintern. Det är det slut med nu kan jag säga. Har ca 1 mil fram & tillbaka, ska försöka göra mig många ärenden dit... :)

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-21 20:37:59 följande:
    Vill gärna ut mer i naturen och gå, men jag är så fruktansvärt yr att det inte funkar. Det snurrar ju bara jag sitter still liksom Obestämd
    Så det här blir en bra utmaning för mig känner jag...

Stackare! Vet du vad yrseln beror på?

Min svåger har virus på balansnerven och har mått fruktansvärt dåligt av det till och från men han verkar tack och lov bli bättre. Att bara få äta godis om man går långt och köper det är jättesmart! :D

Jag fick ett vansinnigt gottesug när jag helammade, inte så bra för figuren... men nu när jag delammar har suget nästan försvunnit och jag småäter inte längre. Så skönt för jag har varit mästare på att småäta!

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-21 21:16:48 följande:
    Dom ska utreda mig för MS. För det är inte första gången det händer + att jag hade känselnedsättning i ena foten (reaktionstest) och jag har synstörningar. Men det är uppemot 6 månaders väntetid. Jag står på en "akutlista" dvs att dom kan ringa mig om dom får avbokningar med kort varsel.
    Mamma hade MS och de senaste rönen tyder på att det kan vara ärftligt...

Blev lite triggad så jag gick en halvtimme på bandet nu medan maken var ut med hunden Glad

För det första: Håller tummarna för att det inte är MS! Kram!

För det andra: Härligt att du blev triggad! Det känns så mkt lättare nu när våren kommer tycker jag!

• sofiasmamma

30 min på fm och nu ska vi ut igen, siktar på 1 timmes promenad.

Ikväll ska jag cykla ner på stan & sen hem igen, ca1 mil totalt. Känns bra!

• sofiasmamma

Nu är jag riktigt nöjd med mig själv! Jag är en riktig soffpotatis men nu har jag rejält taggad och gick precis 5,5 km.

En timme tog det. Jag siktar verkligen inte på att vara snabbast i världen och jag har dessutom besvär med ryggont så jag är bara nöjd att jag kom iväg!

Jag tycker inte det är så jättekul att gå ensam, Sofia somnar ju för det mesta och även om hon är vaken är hon mer intresserad av allt utom just mig... ;) Musik brukade jag ha förut men det känns inte så bra mot Sofia att ha hörlurar. Min blivande tycker att promenader är ganska meningslösa (för egen del alltså), han vill hellre springa och jag springer icke. :D

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-22 14:47:40 följande:
    Kan ni inte föreslå för era respektive att dom följer med och promenerar en vända med er, dom kan ju se det som uppvärmning. Jag fick i alla fall en 30 minuters hundpromenad extra nu. Grannen ringde och frågade om jag och hunden ville med henne och hennes hund ut en vända. Så vi hängde på. Vågar ju gå längre när jag har någon med mig Glad
    Bra idé! Och bra med promenadsällskap för dig! :)
  • sofiasmamma

Chicita: skönt att du kunde sova, hoppas det ger med sig!

Jag kom iväg ner på stan igår kväll så det blev en bra motionsdag.

Nu strålar solen så jag ska snart ut på en fm-promenad. Siktar på minst 30 min. Ska leta vårtecken!

På em. ska jag promenera ner på stan, tar nog närmare en timme i mitt tempo. Den här kicken jag fått nu beror till stor del på solen och värmen. Tänk att man (jag) ska vara så väderberoende! :)

• sofiasmamma

Min fm-promenad blev lite kortare än jag tänkt (25 min i lugnt tempo) men ag är glad ändå för jag såg några gröna blad!

Heja heja, vad vi är bra! :)

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-23 15:17:44 följande:
    Ja det ska du vara nöjd med snowstars Glad

Vad duktiga vi är allihopa Solig

Och jag måste säga att det faktiskt är upplyftande att höra om de som inte orkar/kan/hittade tiden eller missade målet också. För det visar bara att vi är mänskliga och inga träningsmaskiner. Så då behöver man inte känna sig misslyckad själv om man inte kom ut på den där promenaden Solig

Precis vad jag behövde höra, och precis vad jag också tycker!

Det blir ingen långpromenad för mig idag, fick så ont i magen... skjuter på det till imorgon. Kanske blir det en till kortare sväng ikväll i stället.

Härligt att du fixade ditt mål Chicita!

Svar på tråden Walk a mile!