Walk a mile!
Jag går också! Enbart. Jag har hållit på i flera år, men med lite olika uppehåll. Kom i gång igen i höstas och har -helt enligt plan-legat ganska lågt under vintern, det är liksom ingen idé att sätta mål man redan vet att man inte klarar. Lagom så man kan räkna in lyckade insatser och dunka in på pluskontot istället för att känna sig kass.
Nu är våren här i min landsände, och långpromenaderna känns lätta och självklara igen på ett annat sätt.
Jag har också hund, men en mycket liten, som faktiskt inte klarar hur många eller snabba rundor som helst. Vill jag verkligen gå en intensiv runda, får han inte följa med. Men nu ska vi ut båda två. Jag har en runda jag uppskattar till ca 6,5 km och den går jag på 1 h 10 minuter.
Jag har som mål under den här mer tacksammma perioden av året, att gå en timme om dagen. Kämpar för att bli så hel i kroppen som möjligt igen, (värk i knän, axlar, armar, höfter och nacke) och jag vill som en del av det gå ner i vikt, eftersom övervikt knappast hjälper mig. Just nu är jag arbetslös och vill passa på att förvalta möjligheten att faktiskt investera i mi hälsa. Det ser jag som ett långsiktigt sätt att kunna vara med på arbetsmarknaden länge framöver.
Jag bokför mina promenader på dumbell.se vilket hjälper mig att samla så mycket promenadtid jag kan.
Jag vägrar ha lurar i öronen-jag vill ha fågelsång och vindens sus och dånet från forsarna vi bor vid. Äntligen äntligen!