• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-23 07:40:51 följande:
    Igår blev det både till och från skolan, alltså 1 tim. Idag tar jag bilen dit och går hem. Så går jag och hämtar bilen imorg!
    Vad duktig du var Solig

Jag har lyckats sova i natt i alla fall, trots att magen var upprörd. Så nu ska jag försöka få ut min trötta hund på en morgonpromenad och se om magen håller för det. 
    Och det bästa med promenadbandet är ju att jag kan stänga av och rusa på toan om det behövs. Så om jag inte är allt för dålig efter hundrastningen nu så ska jag göra ett försök Glad 

• sofiasmamma

Chicita: skönt att du kunde sova, hoppas det ger med sig!

Jag kom iväg ner på stan igår kväll så det blev en bra motionsdag.

Nu strålar solen så jag ska snart ut på en fm-promenad. Siktar på minst 30 min. Ska leta vårtecken!

På em. ska jag promenera ner på stan, tar nog närmare en timme i mitt tempo. Den här kicken jag fått nu beror till stor del på solen och värmen. Tänk att man (jag) ska vara så väderberoende! :)

• Chicita

Härligt sofiasmamma Glad
    Jag blev jättehungrig nu på morgonen. Verkar som om kroppen börjar vakna till och använda bränslet jag stoppar i den.
    Så nu blir det för ovanlighetens skull en riktig frukost också. Inte bara en halv macka och en kopp kaffe 

• Chicita

Jahapp, då hann det ju bli lunchdags också innan jag hann upp på bandet. Så nu ska jag bara smälta den maten lite och låta hunden gå en toalettvända så att säga. Sen blir det bandet för mig... Så då blir det med all sannolikhet inte två vändor i dag heller. Men en ska det bli i alla fall 

• sofiasmamma

Min fm-promenad blev lite kortare än jag tänkt (25 min i lugnt tempo) men ag är glad ändå för jag såg några gröna blad!

Heja heja, vad vi är bra! :)

• Chicita

Blev en halvtimme i alla fall på bandet även om det kändes mörkt ett tag.

Första 8 minutrarna var en plåga. Jag var redo att avbryta. Men pressade på och höll mig i handtagen.
    Sen måste jag ha kommit in i andra andningen. Fram till 28 minuter gick det jättebra och jag planerade att traska ett tag till...
    Och så kom yrseln med rejält besked...
    Jag kunde knappt stå på benen dom bara skakade. Men jag var sååå nära 2 kilometer så jag bet ihop och stapplade på. Och jag fixade det SkrattandeSolig 
    32 minuter lite drygt och 2 kilometer och typ 100 meter (saktade in bandet och gick väldigt sakta ett tag innan jag stannade så jag inte skulle bli allt för yr) 

• snowstars

En timmes promenad avklarad! Var ute längre men var inne på biblioteket, stod still vid rödljus och handlade på Ica, men jag tror att en timmes effektiv gångtid är vad det blev. Känner mig nöjd med det :)

• Chicita

Ja det ska du vara nöjd med snowstars Glad

Vad duktiga vi är allihopa Solig

Och jag måste säga att det faktiskt är upplyftande att höra om de som inte orkar/kan/hittade tiden eller missade målet också. För det visar bara att vi är mänskliga och inga träningsmaskiner. Så då behöver man inte känna sig misslyckad själv om man inte kom ut på den där promenaden Solig

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-23 15:17:44 följande:
    Ja det ska du vara nöjd med snowstars Glad

Vad duktiga vi är allihopa Solig

Och jag måste säga att det faktiskt är upplyftande att höra om de som inte orkar/kan/hittade tiden eller missade målet också. För det visar bara att vi är mänskliga och inga träningsmaskiner. Så då behöver man inte känna sig misslyckad själv om man inte kom ut på den där promenaden Solig

Precis vad jag behövde höra, och precis vad jag också tycker!

Det blir ingen långpromenad för mig idag, fick så ont i magen... skjuter på det till imorgon. Kanske blir det en till kortare sväng ikväll i stället.

Härligt att du fixade ditt mål Chicita!

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-03-23 15:24:00 följande:

Precis vad jag behövde höra, och precis vad jag också tycker!

Det blir ingen långpromenad för mig idag, fick så ont i magen... skjuter på det till imorgon. Kanske blir det en till kortare sväng ikväll i stället.

Härligt att du fixade ditt mål Chicita!

Usch då, hoppas ditt magont går över så du kan ta en kortvända i kväll istället Glad
Svar på tråden Walk a mile!