Inlägg från: Pernillaaa |Visa alla inlägg
  • Pernillaaa

Walk a mile!

Oh! Det här passar ju mig :)

Jag har ett rätt "högt" mål med mina promenader.
    I Halmstad finns en plats som heter Galgberget, där finns massa olika spår att gå på. Har nu gett mig in på 5km:aren och försöker jobba med flåset.

Tanken med mina promenader är att jag ska öka på kondisen såpass att jag verkligen klarar av intaget till att bli deltidsbrandman, mitt stora mål här i livet nu :-P

Men jag har ju en del "skavanker" jag med, som dåliga knän och typ ingen hålfot, heter det ens så?
    Ni skriver något om MBT-skor, vad gör dessa egentligen?

• Pernillaaa

My name is Pernilla, numera

Aha! Ja jag har för mig att jag provade en sådan sort en gång i butik, kopior då. Förstod inte varför folk tyckte dom var så konstiga att gå, jag tyckte mer dom var behagliga. Så då borde man kanske investera sig i ett par sådana :).

Såg att någon frågade om löparband också. Jag kan rekommendera Reebok - T.32. Hade själv ett sådant som jag sålde för ett litet tag sedan. Mer åt gymbandens riktning. Jag fick lägga till en tusenlapp extra istället för ett attract på XL i Göteborg.

Chicita: Hur är attracten när man väl "gått in dom"? :)

Chicita skrev 2012-04-01 12:57:30 följande:
    Välkommen Pernillisen Glad

MBT-skor är så kallade "Massaiskor". Dom har en nästan rund sula så att man rullar över i steget. Du får alltså en mjukare gång.
    Googla MBT eller Massaiskor så tror jag du hittar bra information.

Finns kopior som inte är lika dyra. Men även dom billigare ligger en bit över tusenlappen...
Svar på tråden Walk a mile!