Inlägg från: Retrobohem |Visa alla inlägg
  • Retrobohem

Walk a mile!

Vi har hund, men även han är lat ibland. Men hörrni, nu kommer våren i antågande, nu vill man ju ut! Jag har alltid en ljudbok i mobilen, och nu har jag laddat ned en stegräknare, två saker som gör promenaden roligare. Och så kan man ju alltid ta bilen någonstans för att promenera på en ny plats.

• Retrobohem

Jag var så trött när jag vaknade, skjutsade sambon till jobbet och åkte till ett promenadspår vid havet. Tvingade mig, verkligen tvingade benen framåt. Gick i alla fall 3,5 kilometer, plus att jag hittade en stor tung planka med grova spikar i som jag släpade hem, och så plockade jag lite drivved inför bröllopspyssel, två flugor i en smäll kan man verkligen säga!

• Retrobohem

Jag gør yoga hemma, gick mycket førut men det var flera år sen. Nu har jag hittat ett bra program på youtube som jag føljer och ibland freebasar jag lite bara. 
    Idag fick jag sms imorse nær jag vaknade med førfrågan om promenad och hunddate. Det spøregnade (som det gør konstant hær just nu) men jag tvingade mig upp ur sængen. Før sællskap gør ju allt mycket roligare! Så gick vi 6,5 kilometer. Att man blir bløt kan man ju leva med.
    Nu ska jag snart åka och bli bløt igen, ska bada i badhus med en kompis och hennes dotter, då blir det lek och spring och så ska jag førsøka simma en halvtimme eller så. Men jag har ju så dålig teknik, får ont i nacken på en gång. 
    Kænner mig motiverad just nu, men jag ska erkænna att jag blandade ihop en liten sats chokladbollar igår... pyttelite socker men ændå, smør smør smør!

Ni som har promenadband, kan ni inte børja følja nån serie som ni kan ladda ned eller køpa en box, så kan man se ett avsnitt, de brukar va 40 minuter, eller 20 minuter om man væljer en sån halvtimmepåteven-serie. Så blir man sugen på att se ett avsnitt till så kanske man går ett extra varv :) 

• Retrobohem

Sitter också i ett besøkt hus nu, familjegården dær min m2bs farfar ær uppvæxt. Hær finns en gammal lada och en vind med massa spænnande saker. Fina gamla møbler men oxå andra værldskrigetgrejer, gamla hundskinn, en 20-tals barnvagn och massa gamla fotografier och brev. Igår tvættade och oljade vi ett fantastiskt teakbord och tog in det från ladan till vardagsrummet. Vi ska låna rostiga prylar från ladan, gamla verktyg och fiskegrejer och sånt till vår brøllopsdukning sen. Hur som helst reagerar både barn, vuxna och hundar hær på alltoch ingenting, men det ær ju bara slæktingar som hælsar på så jag hoppas de bara ær glada att vi ær hær och tar hand om gården då och då. Jag har stor respekt før dess historia och sakerna hær.

• Retrobohem

My god før mjølksyra och puls ut genom øronen! Vi gick fem kilometer først ner och sen upp før en gammal skogsvæg i nysnø och det var tungt mwn vackert och fint i skogen! Døda lår och anstrængda lungor, men så skønt nær vi kom upp igen! Sista biten bad jag om pepp men m2b bara skrattade, så då kørde jag føljande mantra "wedding dress wedding dress" :) sen åt jag en bit morotskaka hihi

• Retrobohem

Våren kommer på allvar nu så jag tog cykeln idag för att handa, hängde allt på tyret och ledde den hem sen.Men det går bara om vädret lockar, jag skulle aldrig göra det om det regnade eller så, då är jag för lat. Men så tänker jag att om jag cyklar så ofta det bara går, så kommer det till slut kännas som ett enklare val att inte ta bilen. Jag hoppas det i alla fall. Bor på en ny plats så det är ju spännande att möta våren så också. 
    Jag fyller 28 om en månad :) 

• Retrobohem

Jag brukar komma in i positivt tank, har jag tranat eller gatt en langpromenad blir jag inte sugen pa nagot onyttigt utan vill hellre halla igang den positiva spiralen. Men samtidigt har jag latt att hamna i tvartomtank ocksa, eftersom jag redan atit en pizza kan jag lika garna ta en dessert ocksa. Typ. Men jag blir motiverad av min stekraknare, gar ett tag, kollar och ser att jag gatt x antal kilometer, vander jag sa blir det ju det dubbla!

Svar på tråden Walk a mile!