Walk a mile!
Ååååååhhh...! Hur gör man med motivationen?!
Förnuftet har ju fullkoll på att man borde röra sig och man borde äta vettigt osv.. men den där j-vla demonen på ena axeln har totalt övertag så förnuftet är skvatt värt.
Vad gör man?
Ååååååhhh...! Hur gör man med motivationen?!
Förnuftet har ju fullkoll på att man borde röra sig och man borde äta vettigt osv.. men den där j-vla demonen på ena axeln har totalt övertag så förnuftet är skvatt värt.
Vad gör man?
Tjooohooo!
Ungefär ett år senare än planerat har jag nu gjort ett tapper försök till att börja röra på mig!
(hej allesammans igen förresten ;) )
Jomenvisst, hoppade på World of shape och går nu in på dag 18 i deras kickstart.
Bra och kontrollerad kost (1500kcal/dag) samt 1h (!!) träning varje dag!
Jag har faktiskt följt programmet till punkt och pricka (ja efter bästa förmåga) varje dag.
(det är ungefär nu ni ska tycka att jag är jätteduktigt och jiddi jiddi jadda jadda..)
Så igår ställde jag mig på vågon och plockade fram måttbandet för att jämföra med dag1.
Sa jag att det var strikt kost och 60 min träning (10min kondition, styrketäning, 10min kondition styrketräning) varje dag?
*trumvirvel*
Vikt: +- 0 kg!
Midja: -0cm
Lår: +-0cm
Höft: +1cm!
Ja jävlar ja... Jag tror jag skrattar ihjäl mig...
(Chicita, du som såg mig förra sommaren, jag väger 5kg mer nu :) )
Man vill ju få bort sladdret. Det eviga och envisa sladdret...
Jag hoppar på med att gå istället, world of shape funkade nada för mig (har följt programmet till punkt och pricka, men int' fan minskade jag i varken omfång eller vikt).
Så, igår var det snyggaste gympaskorna i 80-talsfärger som åkte på och talbok i lurarna. Någon gång kanske jag kan börja springa (orkar inte ett jota nu) och då ska jag ladda ner zombie-run.
"It's a dangerous business, Frodo, going out of your door. You step into the Road, and if you don't keep your feet, there is no knowing where you might be swept off to."
..speciellt om man lyssnar på talkbok samtidigt, i might add... ;)
talkbok.. jag kan ju inte ens skriva *haha*
Du, jag har oproportioneligt ont i ben/höft/rumpa efter promenaden igår, linimentbok skulle jag nog behöva.
Fyller år på söndag och hittade recept på tårtor i ICAs se, jag kunde inte bestämma vilken som ser godast ut... så vi gör alla tre.
...jag tror jag får försöka gå lite längre än 30min/dag ett taga framöver.. ;)
Fantastiska väder...
Helgen avklarad med tre(!?!) tårtor och lite muffins. Kan rekommendera samtliga recept från Ica (vinnartårtorna).
Men jag fick nya hörlurar till mobilen och fjädrande promenadstavar i födelsedagspresent, så nu ska här snart bli SeRRiöSA superpromenader.. hoppas jag.
Bara jag lär mig att gå med dom... Fördelen med spöregn är ju att man nästan är ensam ute och går så då är det inte lika pinsamt om man ser ut som en tok när man försöker stolpa fram med dom där stavarna. :)
Igår tog jag mod till mig och greppade promenadstavarna för en premiärtur.
Fyyy faaaasen vad jag tyckte att det var pinsamt :) ..och vad trött man blev i armarna! Kan tänka mig att folk skrattade bakom ryggen på mig då jag såg så allvarlig ut när jag stöpplade fram (huvudet stelt rakt fram för att inte råka möta blicken på någon mötande).
Men nu kan väl ändå vädret ge sig? Tålamodet tryter och kroppen skriker efter lite solljus! Betydligt mer motiverande och behagligt att promenera under ljumma sommarkvällar ...än i pissregn..
Wow! Grattis Passionsblomman! Det är mitt mål också!
I nuläget kan jag knappt springa en minut utan att dö. Jätteskönt att höra att det ÄR en möjlighet att lära sig att springa även om det tar emot i början:)
Fick låna hem mammas orbitrekk och [insert valfri svordom] vad jobbigt det var. Orkade inte mer än fem minuter åt gången.
..men om man kör 5min x3 i några dagar så kanske man kan öka till 6minuter, sen 7 osv...
Jag har som mål att bli smal och snygg, eller ja.. ....i form verkar kanske vara uppnåeligt i alla fall :)