Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Haha, ja det är svårt att fråga de små liven.

Idag klev vi upp tidigt och gick långa rundan. Nu sitter vovven och tittar på mig, det börjar vara dags för nästa runda!

Har tagit tag i maten igen efter jul och nyår, och tycker att det går ganska bra. Har klarat mig en hel dag utan godis, haha. Får se hur länge det fortsätter så.

Imorgon ska uppsatsen försvaras och jag är så nervös att jag tror jag dör. Har till och med haft svårt att sova. Men det ska bli skönt att få det gjort, samtidigt.

• snowstars

Yes, opponeringen idag gick bra. Jag var så nervös att jag trodde jag skulle kräkas, kan ju inte vara bra för hälsan. (för det är väl hälsa vi pratar i den här tråden?)

Jag börjar i alla fall känna livsglädje igen. Nu ska jag bara göra några ändringar och sen är jag äntligen, äntligen klar. Firade med en risifrutti idag. Haha.

Imorgon har jag lovar vovven flera långa promenader. Känns som att jag har tid med det nu

• snowstars

Snart ska jag väl kunna släppa det helt. Handledaren ville titta IGEN innan jag får lämna in den slutligt. Så jag bestämde att jag tar ledigt idag och har gått på stan i stället. Fick ett presentkort i julklapp som jag har handlat upp :)

Promenader blir det också. Tog bilen til köpcentrat men sen promenerade jag till biblioteket. Kommer sakna biblioteket när jag flyttar.. Det tog i alla fall en timme dit, där inne och hem. Och så ska ju vovven ha sitt. Bra motion med andra ord.

Nej, blankis är ju inte roligt ens om man inte har yrsel..

• snowstars

Nu dammar vi av den här tråden tycker jag. *fram med dammvippan*

Vi har flyttat. Fy *** vad det inte är kul och vilken träningsvärk jag fick i princip överallt. Men nu är vi installerade i en trea (känns himla lyxigt) med jättestort kök (jag som bara hade en lite ytte-pytte bänk i det förra köket) och vi har köpt en alldeles ny säng som är cirka 60 cm bredare än den förra och så mjuk att jag skulle kunna tänka mig att det känns ungefär som att sova i den när man kommer till himlen.

Men! Nu är det dags att börja röra på sig igen. Vovven och jag har hittat en bra morgonrunda som tar cirka 45 minuter. Mitt-på-dagen-rundan funderar vi fortfarande på. Hittills har vi gått tre olika och utforskat området som vi bor i nu. Antar att vi kommer hitta något bra där också.

Och så ska jag börja simma, helst imorgon. Vilka är med mig? *snörar promenadskorna*

• snowstars
    Chicita: aj, aj, aj. Jag har också haft nån form av fel i ryggen, inte skönt alls. har dessutom haft nån form av förlängd näckspärr en gång som började överst på huvudet och gick hela vägen ner mellan skuldrorna. Kunde inte röra mig, i princip. Man fattar inte hur mycket man använder ryggen förrän man är "rygglös" (som mamma kallar det).
  • snowstars

*sätter damm i halsen och dammar vidare*

Haha, ja, jag åt mest skräpmat hela hösten och ändå gick jag ner ett kilo. I och för sig tränade jag två gånger i veckan men man ska ju ändå inte kunna äta vad som helst.

Jag vill också gå ner i vikt för hälsans skull. Jag tycker faktiskt att jag är rätt snygg trots att jag väger för mycket Men jagh ar haft ont i knän till exempel. Och jag vill orka göra saker som andra ser som normala. Nog för att jag börjar vara där jag med. Men det är därför jag vill träna så jag får så mycket muskler att jag orkar lyfta en flyttkartong *typ*

Jag tror dock att nyckeln till en bra hälsa ligger i vardagsmotionen. Så jag ska försöka att inte ta bilen jämt. Nu bor vi på en så liten ort att man faktiskt kan gå överallt. Ett lyft för motionen med andra ord

• snowstars

Exakt. Mer vardagsmotion åt folket.

Nyss inkommen från en lunchpromenad i strålande sol med gnistrande snö. Lagom kallt var det också. Älskar den här tiden på året, det är så vackert med vinter i norr

• snowstars

Men vad kul med fler folk i tråden! Välkomna och stanna kvar så länge ni kan, vi bits inte

Idag har jag gått 45 minuter på morgonen med vovven och en ca 30 minuter mitt på dagen. Det är minus 20 men solen skiner så man blir glad ändå :)

• snowstars

Shit vad ni skriver. Vad kul att det är lite action!  

Kul med ett till jobb, Chicita! Jag har bott på ett hotell i din grannstad, det som ligger närmast högskolan ;)

Angående att få ut sina män på promenad: på helgerna promenerar vi mycket tillsammans med våran hund. Jag tycker det är ganska mysigt att vara "allihop" tillsammans.  Idag var vi ute på morgonen och släppte lös hunden i skogen. Det är väl så nära familjelycka vi kommer ;) 

Har förresten fått ett otippat jobberbjudande på facebook, så jag hoppas att det var seriöst för det skulle vara kul att få in lite extrapengar   

• snowstars

Japp, det är rätt fräscht. Jag var besviken på frukosten dock. Men det är ju smidigt att bara behöva gå över gården till högskolan. Och så slipper man ju färdas uppför den där lååånga backen på morgonen på väg till föreläsningen

Igår var vi ute med ett kompis-par och deras hund tillsammans med vår hund. Gick efter en oplogad skogsbilväg med lösa hundar. cirka 50 minuter gick vi och jag var alldeles svettig när vi var tillbaka. Det var härligt

Idag har vi startat med vanliga morgonrundan. Nu ska vi ut på lunchrundan, tror äntligen jag har hittat en sväng som passar perfekt!

Svar på tråden Walk a mile!