Ja men precis... hur fasiken tänker vissa.
Min hund är lite hundrädd efter att ha blivit påhoppad flera gånger av stora lösa hundar när han varit mindre.
Och när han då "fryser fast" i asfalten i anfallsposition, men med svansen viftande och öronen avslappnade och när dom närmar sig så kastar han sig fram i kopplet och skäller allt han kan, men fortfarande med svansen viftande och öronen avslappnade (anfall är bästa försvar, och det är ju faktiskt roligt med kompisar) så finns det några få reaktioner hos de med den andra hunden:
- Men guuuud, har dom ingen pli på sin hund? (oftast medans deras hund pinkar på grannens rosbuske eller brevlåda under tiden).
- Är han rädd? Min hund är jättelugn och stabil, släpp fram honom du så dom får hälsa. Jag tar det på mitt ansvar om det händer min hund något.
- Vissa borde inte få ha hund alltså... (medans deras hundar antingen smiter förbi halft krälandes på mage och svansen mellan benen, totalt kuvade. Eller så började deras hund att skälla, men det är mitt fel för att min hund svarade)
- Oj, jag vet precis hur det är (ofta skriket över deras hunds skall).
Här kan det gå åt två håll... Ska vi låta dom hälsa? Eller så drar dom bara med sin egen hund med ett ursäktande flin...
Min hund är extremt rädd om sina tassar och även fast det har gått jättebra med kloklippningen senaste halvåret (inte en enda pulpklippning) så blir han bara värre och värre och har börjat bitas till och med för han får sån panik. Inte hugga, utan varnande och liksom klämmande. Typ släpper du mig så släpper jag dig...