snowstars: Jo jag har ju suttit och tagit emot ansökningar på ett jobb jag hade. Och vissa ansökningar är ju rätt uppenbara såna "tvingade".
Problemet är ju att om AF ringer arbetsgivaren så får dom en kopia på ansökan, och om det är uppenbart (typ att man skriver att AF tvingade en att söka) eller liknande så kan man bli av med A-kassan.
Så därför brukar jag (när dom uppmanar mig att söka något långt bort som jag inte är intresserad av) skriva något om min nyblivne make och hur kul det är att ha byggt hus och inreda det och trädgården osv.
Eller få med att jag lider av en trasig axel, fot, utreds för yrsel eller liknande - men bagatellisera det bara nämna det sådär i förbigående.
Jag försöker göra det tillräckligt tydligt för att arbetsgivaren ska välja bort mig och alltså inte lägga tid på att kalla mig till intervju, för då måste jag göra en dålig sån (vara lite "för på" eller för reserverad) och då kan man ju alltid nämna att AF hänvisade en att söka jobbet.
Ja det kan jag förresten skriva direkt i ansökan ibland.
Typ "Vilken tur att AF hänvisade mig att söka det här jobbet för jag hade missat att ni sökte. Jag är
så intresserad av att jobba hos er, det ert företag står för / tillverkar / säljer är jag mycket intresserad av".... osv och sen längre ner i brevet "jag tränade ju-jutsu förut men min ortoped har sagt att jag inte får göra det längre om jag inte ska riskera steloperation. Så jag har fått gå över till lite lugnare sporter som hundpromenader med vår omplaceringshund"
Jag brukar ha 2-3 arbetsgivare i taget om jag har en deltidsanställning, så jag vet inte varför dom jagar mig egentligen... men det är väl deras jobb
izredeam: Hundpromenad och mys låter bra.
Vi kom precis in från en kortare (25 min ca) vända då någon var
akut kissnödig och inte kunde vänta till kvällskissningen