Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Ojdå... det där med lösa hundar kan vara besvärligt...
    Min hund är så hundrädd att han kan bli agressiv. Anfall är bästa försvar liksom Obestämd 
    Han har i alla fall fått några hundkompisar, och vissa hundägare känner oss och honom såpass bra nu att även om våra hundar inte går ihop så kan vi stanna och prata (och inte bry oss om att våra hundar skäller och vill "visa vem som bestämmer i det här området" Flört )

• Chicita

Ja det där med maten är svårt...
    Speciellt när man inte mår jättebra, man vill så gärna unna sig något gott att äta då märker jag Obestämd 

• Chicita

Jag fick mig ett gott skratt i dag i alla fall när jag kollade posten.
    Jag hade fått två brev från ortopeden, ett med kallelse för att ta stygnen och ett med tips och råd om träning när man har opererat handen och är gipsad...
    Jag är inte gipsad, och råden är av typen "se till att försöka röra på fingrarna även om det gör ont" jaha... det började jag med direkt efter operation och dagen efter OP så använde jag handen i princip som normalt Tungan ute 
    Man har väl varit med förr Flört 

Men just det där att dom missade att jag inte är gipsad och att det inte blev någon stor operation. I princip är det som att jag skurit mig väldigt djupt och fått sy några (många) stygn, men inte mer... 

I fredags fick jag också ett gott skratt men det gällde post från Arbetsförmedlingen. Dom ville att jag söker 4 jobb som dom hittat åt mig om jag ska fortsätta deltidsstämpla (som jag tänkte göra fram till jul i alla fall).
    Ett jobb var som extrapersonal hos Life...
    Jomenvisst, så ohälsosam som jag är så skulle dom inte vilja ha mig där för det första.
    Men att AF över huvud taget hänvisat mig jobbet visar hur mycket koll dom har.
    Jobbet var på en ort över 10 mil härifrån. Och 3 timmar varannan vecka + extra när dom har "toppar" eller vid sjukdom.
    Jag mailade dom och frågade om dom slagit i huvudet eller nåt, och dom bad faktiskt om ursäkt för missen Tungan ute 

Annars är det bara hundpromenaderna. Jag har inte rikigt landat i det här med jobbet än. Visst går jag en hel del där, men det är ju inte direkt motion. Och jag får lite svårt att planera några bra promenader med hunden.
    Det känns som om jag alltid har bråttom till något.
    Hinna med bussen till jobbet, hinna hem och äta, hinna sova, hinna tvätta, diska eller laga mat osv...
    Men det ska nog bli bra bara jag får lite struktur på tillvaron Glad 

• Chicita

Oj den tråden har jag missat snowstars... Annars brukar jag vara duktig på att anmäla sånt.

AF bad om ursäkt för jobbanvisningen Tungan ute 
    Dom erkände att dom hade gjort en miss så jag behövde inte söka det. Men dom tre andra har jag sökt nu, det ena var relativt intressant men inte lika intressant som det jag har - det var dock heltid Flört 
    Dom andra två la jag in lite om hur skadad jag är i min stackars axel och hur trevligt det är med nybyggt hus.
    Men diskret Flört 

• Chicita
    snowstars: Jo jag har ju suttit och tagit emot ansökningar på ett jobb jag hade. Och vissa ansökningar är ju rätt uppenbara såna "tvingade".
    Problemet är ju att om AF ringer arbetsgivaren så får dom en kopia på ansökan, och om det är uppenbart (typ att man skriver att AF tvingade en att söka) eller liknande så kan man bli av med A-kassan.
    Så därför brukar jag (när dom uppmanar mig att söka något långt bort som jag inte är intresserad av) skriva något om min nyblivne make och hur kul det är att ha byggt hus och inreda det och trädgården osv.
    Eller få med att jag lider av en trasig axel, fot, utreds för yrsel eller liknande - men bagatellisera det bara nämna det sådär i förbigående.
    Jag försöker göra det tillräckligt tydligt för att arbetsgivaren ska välja bort mig och alltså inte lägga tid på att kalla mig till intervju, för då måste jag göra en dålig sån (vara lite "för på" eller för reserverad) och då kan man ju alltid nämna att AF hänvisade en att söka jobbet.
    Ja det kan jag förresten skriva direkt i ansökan ibland.
    Typ "Vilken tur att AF hänvisade mig att söka det här jobbet för jag hade missat att ni sökte. Jag är  intresserad av att jobba hos er, det ert företag står för / tillverkar / säljer är jag mycket intresserad av".... osv och sen längre ner i brevet "jag tränade ju-jutsu förut men min ortoped har sagt att jag inte får göra det längre om jag inte ska riskera steloperation. Så jag har fått gå över till lite lugnare sporter som hundpromenader med vår omplaceringshund"
    Flört 

Jag brukar ha 2-3 arbetsgivare i taget om jag har en deltidsanställning, så jag vet inte varför dom jagar mig egentligen... men det är väl deras jobb Flört 

izredeam: Hundpromenad och mys låter bra.
    Vi kom precis in från en kortare (25 min ca) vända då någon var akut kissnödig och inte kunde vänta till kvällskissningen  
  • Chicita
    izredam skrev 2012-09-26 21:55:01 följande:
    hund har jag ju ingen dock ;) Och katten vill inte gå ut på promenader xD Och idag så är jag VÄLDIGT glad för att vi inte har någon hund. Regnigt och jävligt är det >.<
    hehe sorry... läste för snabbt, tyckte att du hade tagit ut labben på en promenad (Labrador alltså) Tungan ute
  • Chicita

Nu har vi varit hos svärföräldrarna i helgen och traskat rätt bra faktiskt.
    Hunden blir alltid lite dålig i magen när vi är där (han får så mycket gott, men vad sjutton han är ju också på "semester" Tungan ute ) så han behöver ut och gå mer än vanligt...
    Och det har varit rätt fint höstväder också så vi har passat på att försöka ta ut svängarna lite och att  om vi ska hälsa på någon Glad 
    Men tyvärr väger det ju inte upp svärmors trugande på kakor och mat Flört 

• Chicita

Jag längtar tills jag får ta stygnen. Även om fingret inte gör ont så är det besvärligt när man är ute och går och inte kan hålla kopplet i båda händerna (alltså byta hand om man behöver) och jag kan bara ha ett par tumvantar vilket gör mig ännu mer "handikappad" så promenader blir det bara när maken har tid att följa...

Men förhoppningsvis blir det ändring på det nästa vecka Glad 

• Chicita

Hunden har börjat med något konstigt. Han har alltid haft jättebråttom ut varje morgon (efter att han har blivit väckt pga att vi ska till jobbet eller nåt då Flört).
    Men nu kan han lägga sig i soffan och sova flera timmar innan han vill ut och det funkar ju bra om jag har sovmorgon och inte behöver iväg förrän 11-12. För då tar vi första promenaden vid 10-11 och så åker maken hem lite- tidigare från jobbet och tar hand om eftermiddagsturen.
    I dag var jag ledig och han sov till 11 och så tog vi en tur, och jag hade bara tänkt mig lite snabbt "uträtta behoven-tur" eftersom det ser ut att bli regn snart och jag mår inte toppen.
    Men vi fick en promenad på 45 min i rätt ok tempo.
    Så nu känner jag mig jättenöjd och ska mumsa lite mango och titta på TV med gott samvete Solig 

• Chicita

Ja jag "tjänar" ca 1200:- i månaden på att stämpla upp till heltid nu eftersom jag bara får stämpla mellanskillnaden mellan 50 och 80% då senaste kvalificerande perioden var när jag hade 80% vikariat.
    Så jag tänkte hålla i och "gulla" med AF fram till nyår då mina deltidsstämpeldagar går ut och sen strunta i att stämpla.
    Så då får vi leva lite snålare sen. Men det går... Jag kanske slutar spara så mycket till semester och lägger pengarna på dom månatliga utgiterna istället.
    Jag får nog hoppa av att vara värdsförälder och lite sånt också för det känns inte som att jag har så mycket utrymme i ekonomin. Även om vi inte behöver vända på varenda krona så är det dumt att använda marginalerna till att ge andra pengar... 

Svar på tråden Walk a mile!