Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

Walk a mile!

Lite OT men jag är nyfiken på vilken ålder det är på er andra i denna tråd... :)

Jag blir 35 i år.

• sofiasmamma

Haha, ja tom. jag har känt av att jag är född på 70-talet... :D

Godmorgon Sverige och Sköna söndag för 5 min barnprogram (och modenytt från Paris!), jag såg även Moi Mukulat och Juttuu för att få se lite extra barnprogram, haha.

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-04-13 15:02:07 följande:
    Och sen lekte man med fysiska leksaker ute i lekparken med kompisarna Skrattande
    Jag... vi såg tre små tjejer (runt 8 år) sitta i lekparken, med en laptop... kändes aningen knasigt.
  • sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-04-13 15:06:12 följande:
    Ja man väntade sig ju tom igenom Språka på Serbokroatiska mellan de tidiga och de senare barnprogrammen.
    Haha, ja just ja! Det var ju riktigt skoj ibland. Minns luftiga vita blusar och vida kjolar. :D
  • sofiasmamma

Så där ja, nu har jag fyllt i "träningsstegen" vi har på jobbet. Man registrerar sin träning enl. en bestämd skala och vid vissa nivåer får man en premie. De låga premierna brukar vara sådär, en vattenflaska med logga el. liknande, men när man kommer upp i toppen brukar det vara bra saker (våg, vindställ, osv.)

Kan ju fungera som ytterligare en sporre.

• sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-04-13 16:44:41 följande:
    Hur? När får man premier?

Man kanske skulle ta och sno det tänket och göra en egen skala hemma menar jag, så man får en rolig grej vid vissa steg. Men hur är nivåerna lagda då? Antal tränade pass eller?

Så här är det upplagt på vårt företag, sen får man premier vid 25, 50, 75, 125 & 200 poäng.

Man får räkna max 6 poäng i veckan för premienivå, men samtliga poäng registreras (separat kolumn).

Förut var jag aldrig med, mest för att cheferna tjatade på oss och när folk tjatar blir jag tvärtemot, haha.

Man kan se hur alla andra ligger till så vill man tävla mot ngn har man ju alla chanser... :D

A Ball sport, 45 min B Bowling, 1 hour C Cycling, 30 min D Gymnastics/Aerobics 45 min E Running/Walking 30 min / 4 km F Swimming, 40 min / 1 km G Skating, 45 min H Skiing, 5 km I Team sport, 45 min J Downhill skiing, 60 min K Golf, 9 holes L Body-building, 45 min M Horse riding, 45 min N Dance exercise, 2 hours O Poweryoga, 45 min P Bicycle to work and back again, 10 km Ö Other exercises (specify)

• sofiasmamma

Sry för klumptext, gjorde en copy/paste som inte alls såg sådan ut innan jag postade inlägget. :)

• sofiasmamma

Blev ingen promenad idag, men vi gick kanske 40-50 min. igår.

Idag gjorde jag äntligen hemmayoga! Har även torrborstat och avslutat med kalldusch för jag insåg att jag nog behöver få fart på mitt lymfsystem.

Funderar på att testa en reningsdryck, man ska koka 1 liter vatten med 3 lagerblad och 5 kryddnejlikor i 5 minuter. Detta ska man dricka varje dag (1 liter/dag alltså) i tre veckor.

Det enda som gör mig osäker är att jag fortfarande delammar och man ska ju inte rena kroppen när man ammar har jag läst... Hm.

• sofiasmamma

Jag prommade en kortis idag och tog en kort cykeltur. Hade tänkt yoga på kvällen men orkade inte, känner mig jättetrött och hängig... Snöblandat regn har ju inte gjort ngt för att lyfta humöret heller.

Började med den där drycken idag iaf., hoppas den ger önskad effekt.

• sofiasmamma

Har en fruktansvärd huvudvärk idag och jag tror det är den där drycken som kickat in...

Jag vet inte vilket det är, omega 3 eller torrborstningen, eller drycken, eller förbättrad kosthållning (eller en kombo) men min hy mår mycket bättre och jag är inte lika svullen. Hurra!!

Svar på tråden Walk a mile!