Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Snowstars: Jag är utrustad med en stor portion tålamod... 
    Det enda jag inte har tålamod med är när normalintelligenta människor beter sig ytterst korkat (som tärnan som inte blev någon tärna som jag har berättat om några gånger... alla hennes utspel får jag spunk på Tungan ute )
    Men annars vet jag ju att det enda som händer om jag stressar upp mig är att magen pajar också. Så det är bättre att ta det lugnt Glad 

Om det inte löser sig i slutänden så har jag väl hunnit vänja mig vid det så att jag kan leva med det också helt enkelt Flört 

Loanne: Ja men du gör väl ändå det viktigaste nu? Dvs kollar på inredning och sånt, planerar och lägger upp budget... Det är ju mycket jobbigare och mer ansvarsfullt än att bära några lådor liksom *host harkel Oskyldig *
    Men nej, skämt å sido... Jag vet hur det är.  Det är väldigt frustrerande att inte kunna göra något.
    Att inte göra det för att man känner sig lite lat är en annan sak, då är det ett val. Men när kartongerna står där och liksom ropar på en så är det stressande och frustrerande och man känner sig sådär värdelös liksom.
    Om det stör dig mycket så packa upp en grej, sätt dig några timmar och läs, packa upp en till osv...
    Även om det tar dig en vecka att tömma en kartong så kan det kännas skönt att få göra något i alla fall. Ta inte dom tunga grejorna bara...

Ja jag har försökt läsa lite om Hallux Valgus och jag kan inte hitta någonstans där det står om något annat än stortån. Så jag vet inte om det bara var en liknelse som doktorn gjorde. Hans svenska har blivit väldigt mycket bättre nu än första gången jag såg honom (för några år sen) men han är ju inte helsvensk och därför kanske något faller bort i översättningen...
    Just nu skulle det vara skönt att inte ha några fötter alls. Det känns som att jag har problem överallt på dom. Jag var på väg att få hälsporre för många år sen eftersom jag hade felaktiga skor. Men nu har jag varit väldigt noga med att ha skor som dämpar och avlastar och är mjuka inuti. Men ändå har det börjat smärta under hälen igen... Och så båda lilltårna men olika sätt. Förutom de problem jag har med vänsterfoten ändå *suck*
    Men jaja det blir nog bra i slutänden.
    Har i alla fall rotat fram ett par bättre promenadskor nu som ska avlasta trampdynan fram eftersom dom är vridstyva och inte böjer sig när man går Glad 
  • Chicita
    Loanne: Om det inte hade varit för hunden så hade jag nog bara suttit hemma.
    Tur i oturen för mig så är han lite lat. Han vill bara ut och "gå på toan" så det blir sällan några längre promenader...

Jag kunde ju inte hålla mig, jag tapetserade om köket i vår första lägenhet första veckan efter första axeloperationen Oskyldig 
    Men jag är sån, jag måste ha något att göra. Jag klättrar på väggarna annars.
    Visst det tog kanske 3 dagar att tapetsera om köket och då gick det ändå bara åt 1,5 tapetrulle så det var ju inget stort kök... Men det kändes så skönt att kunna få göra något... 
  • Chicita
    Loanne: jaa Förvånad Är det något konstigt med det? Oskyldig
    Jag sydde en kompis nyårsklänning dagen efter att dom tog blindtarmen på mig... Och jag blev skitsur när jag inte fick jobba dagen efter att dom opererade mitt finger nu senast Tungan ute 

Jag snickrar, tapetserar, målar och donar.
    Jag har alltid varit en sån där "vill du ha något gjort - gör det själv - människa". På jobbet är jag väldigt organiserad, vill ha det ordentligt städat osv.
    Hemma ser det däremot hemskt ut ärligt talat för det där med att städa är inte riktigt min grej. Jag byter hellre däck på bilen (även om jag inte kan det nu pga min trasiga axel som vägrar bli bra) än att diska och dammsuga Flört 
  • Chicita

Vad härligt snowstars Solig

Loanne: hehe jag tror det låter bättre än vad det är Flört
    Jag kan vara väldigt lat också och många gånger gör jag saker i sista minuten för att jag inte får tummen ur.
    Men om jag har lovat något eller har bestämt mig för en sak så låter jag sälla något så litet som en operation komma ivägen Flört

• Chicita
    Loanne skrev 2013-03-08 18:38:23 följande:
    Idag har jag tagit en promenad till Lidl (ett par hundra meter) och tillbaka, känner mig riktigt duktig! Första promenaden på egen hand sedan revbensbrottet! Lite ostadigt kändes det, men det gick ju bra.

Funderar lite över att man lätt tar hälsa för givet när man är frisk. Känns som en viktig tankeställare när man skadar sig/får ont och plötsligt inte orkar/klarar att göra så mycket. 
    Ja visst är det lätt att ta det för givet.
    Det är det nog många som gör.
    Även jag som har permanenta skador hittar ju en balans i vardagen där saker och ting känns rätt ok.
    Och när det då inträffar något som rubbar balansen så inser man hur bra man har det annars... Glad 
  • Chicita
    passsionsblomman: Ujuj... inte det besked man önskar sig inte.
    Samtidigt som det är hemskt - så är det ju antagligen också en lättnad.
    Ett svar, något man kan göra åt saken...

Jag hoppas att allt går bra och att du inte fastnar i väntrummen nu.
    Lycka till och styrkekramar.
    Träna på du. Det lär knappast skada, snarare tvärt om som du ju säger Glad 
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2013-03-11 18:14:53 följande:
    För övrigt är jag tacksam över omtankar och värmande ord och det är inte meningen att använda er andra som en soptunna-det går bra att scrolla mina navelskådande inlägg.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Äh.. gör som jag. Ta fram dom där billiga porslinsmuggarna man ofta har i udda former i något skåp och dräm någon av dom i golvet...
    Det man inte får ut i agressioner när man slänger (ursäkta ordvalet) skiten i golvet - det får man ut när man måste ta fram sopskyffeln och sopen och städa upp Flört 

Men ja man måste få ha skitdagar också och man måste få tänka "varför händer det mig"...

Spy ur dig du. Man måste få avreagera sig någonstans ibland Tungan ute 
  • Chicita

I dag är jag inte i skick att gå något alls.
    Har jobbat trots feber. Men på mitt ordinarie jobb så står vi helt plötsligt utan extrapersonal, eller tja vi har en tjej som ska börja nu och hon var med första gången i dag och öppnade.
    Vi har en tjej till, men hon är höggravid och ska egentligen inte jobba nu. Jag ringde dock henne ändå för att se om hon kunde hoppa in. Men med magsjuka barn hemma så var det inte så lätt (och vi hade väl inte velat ha henne där ändå om hon har sådana baciller hemma Tungan ute )

Mina fötter gör så ont att jag knappt kan ha tofflorna på och efter att ha jobbat i dag ändå trots att jag borde varit hemma så har jag mer eller mindre kraschat i soffan.
    Nu ska det sovas och jag hoppas att jag mår bättre i morgon Glad 

• Chicita

Tack passionsblomman Solig

Kan ju inte påstå att jag är så mycket piggare, Det känns som om jag skulle behövt sova ett par timmar till.
    Men hunden ville inte längre, han måste på toan. Så det är ju bara att gå upp då.
    Börjar inte förrän 16 i dag (jobbar till 23 då i och för sig) så jag tror jag tar en middagslur istället.
    Måste dock åka kl 15 för att hinna till jobbet då jag jobbar i grannstaden... 

• Chicita

Ja, sömn är en underbar uppfinning Glad

Gå försiktigt passionsblomman. Det är svårt att kasta porslin omkring sig med en bruten arm också Flört

Svar på tråden Walk a mile!