Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Och apropå mens så har jag haft turen att slippa humörssvängningarna (om jag inte äter P-piller då, för då är dom extrema) men jag får typ "magsjuka" ett par dagar när det är dags att sätta igång och sen blöder jag såna mängder att nattblöjorna bara håller 2 timmar.
    Jag vet att det finns medicin som ska lindra blödningarna. Men jag har inte vågat testa dom eftersom dom ska ha andra bi-effekter har jag hört ryktas om Obestämd 

Någon som har testat och kan berätta hur dom funkar och om det finns några bieffekter?  

• Chicita

Här har det inte gått så bra BellaBella
    Jag har jobbat på tok för mycket och samtidigt inte mått så superbra...
    Men det ska väl ändras någon gång tycker jag Glad 

Skönt att du har kommit igång. Det brukar ju vara den svåraste biten Flört 

• Chicita
    Loanne skrev 2013-05-12 15:16:58 följande:
    Chicita, jag har också haft väldigt kraftiga mensblödningar. Hur jobbigt som helst, kunde knappt gå ut en sväng på stan när det var som värst eftersom jag riskerade att blöda igenom trots dubbla mensskydd... Provade Cyklo-F (heter det väl?) vid ett par tillfällen, men tyckte inte det kändes så bra att stoppa i mig tabletter. Var så desperat att jag pratade med min gynekolog om att jag ville operera bort livmodern, men då kom hon med ett annat förslag - värmebehandling. Man för in nån sorts "ballong" med hett vatten i livmodern vilket gör att delar av slemhinnan förstörs och sedan inte kan tillbakabildas som vanligt. Naturligtvis är man sövd under tiden Tungan ute Detta gjorde att mina blödningar blev betydligt mindre. Men - detta ska man förstås inte göra om man vill bli gravid i framtiden! Jag var helt säker på att jag inte ville det, och därför passade det mig bra. 
    Tack för tipset Loanne. Men det får vänta i så fall... Vi har inte gett upp angående barn än Glad
  • Chicita

Jag får läsa på lite mer om Cyklo-F och se om det kan vara värt att testa då Glad

Ska jobba i natt och i morgon natt. 
    Sitter och funderar på om jag kommer kunna få någon sömn med hunden här hemma.
    Maken kunde inte jobba hemifrån just nu, så jag måste pussla lite med sömnen. 

• Chicita
    Loanne skrev 2013-05-13 11:21:41 följande:
    Chicita - Ja, kolla upp Cyklo-F tycker jag!
    Ta nu och kissa vovven, sätt i öronproppar och försök sova  Skrattande Lycka till med nattarbetet!  
    Jag ska ta en lunch-lur och sen försöka sova ett par timmar sammanhängande när maken kommer hem.
    Lillskrutten här hemma brukar tröttna på att sova efter någon halvtimme/ timme och vill göra något. Så någon timmes lur mitt på dagen och sen få sova lite mer innan jag går till jobbet kan kanske funka Glad 

Det blir nog värre i morgon när jag kommer hem vid 8-tiden eller nåt sånt och så ska jag börja jobba 22,30 igen. Misstänker att det kanske blir 3-4 timmars sömn på morgonen och sen 2-3 timmar till på kvällen.
    I dag har jag ju sovit en hel natt först, så jag klarar mig ju om jag bara får sova en stund till innan jag åker till jobbet Glad 
  • Chicita

Jag är så trött att jag skakar i musklerna. Men det har gått rätt ok. 
    Sa nej till att ta en natt i natt också.
    Maken åker bort i morgon så jag blir ensam då. Och om jag mår så här efter 2 nätter så vågar jag inte ta en tredje och sen vara hemma helt ensam med en liten hund som behöver promeneras då och då... 

• Chicita

Duktigt Loanne Glad
    Låter som om du är värd en liten stund i soffan nu

Jag undrar om jag började klä av mig för tidigt på året, för jag har fått ont i öronen nu och det påverkar min yrsel. Så det kan ha varit en bidragande anledning till att jag faktiskt mådde så dåligt dom här två nätterna också.

I dag kommer det en tjej (vet inte om hon kommer ensam) och ska kolla på paviljongen jag fixade till makens och min första medeltidsvecka någonsin (för typ 7 år sen). Vi har inte sovit i den sen dess eller ens haft den framplockad. Så när jag såg någon som frågade om en sån i en medeltids-tråd på FB så nappade jag.
    Det blev lite nostalgiskt att plocka fram det och kolla så att alla delar fanns och inte var musätna Glad 

• Chicita

Tja vi köpte en paviljong på Claes Olsson. och sen har jag fixat så att man kan öppna en av sidorna mitt på och sytt dit kreneleringarna runt om + gjort baldakinen över entrén...
    Jag kan säga att 12 meter krenelering inte är så lätt att få till och att ett stort tak från en paviljong inte är så lätt att få in i symaskinen när man ska sy dit kreneleringen Flört 

Det finns en hel del saker som vi sa att vi skulle fixa till året efter. men det blev aldrig gjort. Så det får den som eventuellt köper det av oss fixa själv Flört 

• Chicita

Hon ville ha den, men hon kom med bussen så hon fick inte med sig den direkt. Vi har packat ihop den nu så skulle hon komma längre fram mot v32 och köpa den

• Chicita

Vi har varit i svärföräldrarnas sommarstuga nästan hela dagen i dag Glad
    Både vi och hunden är lagom möra av all friskluft.

Låter besvärligt med svettningarna Loanne men förhoppningsvis blir det bättre nu Glad
    Jag blir också väldigt lätt svettig, men det beror nog snarare på att jag går runt med "extra stoppning" Flört

Svar på tråden Walk a mile!