Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

Walk a mile!

izredam skrev 2012-04-24 13:01:29 följande:
    Jag ska ut och gå ikväll tänkte jag, för att fira att jag har fått sommarjobb. Egentligen inte det jobbet jag ville ha så jag ska ge det jag hoppas på ett par dagar till innan jag skickar in kontraktet. Men ett jobb på ABB robotiics är helt klart meriterande när man läser till civilingenjör i robotik. Dessutom får jag exakt de veckor jag vill ha så att jag kan åka på semestern som planerat.

Det har ju varit dåligt med promenader men desto godare om bortförklaringar det senaste, nu får det vara slut med det!
    Västerås?
  • sofiasmamma

Här är det segt, har haft en intensiv helg med städning och fullt hus med besök och middagar och ja...

Igår hängde jag med syrran hela dagen och idag har jag fruktansvärt ont i huvudet efter en helt osynkad natt - min dotter trodde det var morgon när kl. var halv två, då hade jag sovit ung. en timme... Ajaj.

Men, jag är glad ändå, för igår bokade vi vår bröllopsresa. En vecka på lantgård i Toscana!!

• sofiasmamma
    izredam skrev 2012-04-24 14:41:00 följande:
    Sofiasmamma: jo, ska man jobba med flyg eller bilar så finns det inte jättemånga andra alternativ... Så ABB i västerås lär det bli om jag inte hör något från SAAB i veckan... Är du också härifrån?

Toscana är jättefint förresten, det är dit vi ska i sommar, blir min 4:e resa till italien, varav tre har varit till toscana och en ner till Neapel. Blir dessutom min och sambos första resa tillsammans, dock med pappa och hans flickvän, men han betalar så why not..

Yes! Infödd västeråsare. :) Min blivande sitter på robotics nu, som konsult, men han går på f-ledighet 1 juni. :)

Skulle så gärna åka till Toscana med hela min familj, föräldrar, systrar och deras familjer. Vore supermysigt!

• sofiasmamma
    izredam skrev 2012-04-24 15:59:48 följande:
    , men jag vill inte åka på bilsemester genom europa med en 7-åring som inte kan sitta still i fem mil i bilen..).

haha, det förstår jag!!

Jag är grytabarn och har återvänt till Gryta nu för ett par år sedan.
    Södra Gryta. :) Du då?

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-04-26 21:45:46 följande:
    Jag vilar mitt ömma knä och fortsätter packa.
    Vill inte ställa till med något nu innan resan, speciellt med tanke på hur det gick senast Obestämd
    Jag hoppas att vi kommer att ströva runt en hel del på Rhodos och att det inte bara blir att ligga vid vår pool och lapa sol.
    Men jag är ingen soldyrkare, så förhoppningsvis blir det mer turistande än solande Solig

Låter härligt med din resa, hoppas du får det toppen! Jag föredrar också att få turista, är museinörd... :)

Jag har knappt gått på... säkert en vecka, har haft fullt upp med... ja, jag vet inte ens vad, men dagarna har bara försvunnit. :/

• sofiasmamma

Trist med ditt knä Chicita!! :(

Här har det varit uselt med motion i ett par veckor. Sedan min morbror dog har jag gått som i en dimma, det blev en sån chock.

Nu ska jag försöka skärpa mig, bara 43 dagar kvar till bröllopet och ngt kilo till hade jag tänkt tappa... :)

• sofiasmamma

Tack tjejer!!

Det känns lättare nu men i stället har min lilla tjej varit sjuk och en massa annat har kommit i vägen, inte minst spöregn till och från i flera dagar (minst två iaf :).

Idag var vi på köpcentrum i... tre timmar tror jag. Inte direkt promenad men absolut ingen vila heller. :)

Jag avskyr eg. köpcentrum så nu är jag alldeles slut (psykiskt).

Trevlig helg!

• sofiasmamma

Provade min klänning idag, en månad sen sist, och den satt bra mycket lösare i midjan. Hurra!

Jag märker 0 skillnad på vågen, men i kroppen har det hänt en del på en månad. Härligt! :)

• sofiasmamma

Jag har varit bortrest några dagar och imorgon åker jag igen, nu har vi många resor inplanerade framöver, både kul och jobbigt. Men dagarna bara försvinner utan att jag vet vad jag gör. Har nog rört en del på mig de senaste dagarna men jag vet inte exakt när eller hur... :)

Svar på tråden Walk a mile!