Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

Walk a mile!

passionsblomman skrev 2012-05-16 11:07:35 följande:
    *vinkar*

Härligt!

Min morbror var också senig och smal och hade en fantastisk fysik, jobbade jämt i skogen eller på gården (när han inte skötte sitt dagjobb som byggarbetare). Enorma portioner åt han jämt. :)

Min blivande svärfar är dock rund trots djur och skog, men jag tror inte han jobbar så mkt med kroppen, han sköter allt med maskiner och har inga problem med att sitta still... :) lite kul att se hur olika det kan vara.

• sofiasmamma

Vi promenerade faktiskt hos svärisarna, vilket vi inte brukar ta oss tid till, men de hade så vansinnigt varmt inne att vi bara MÅSTE ut och svalka oss. Ut lite för lättklädda (men så skönt!) och nu har vi båda ont i halsen... Haha.

Men usch vad jobbigt det var inne hos dem, tror de har 25 grader och så är man 6 vuxna och 3 barn...

Vi har nog runt 20 grader inne och varmare än så vill jag absolut inte ha, har gärna svalare ändå.

Jag fick tom. duscha kallt hos dem för att få ner temperaturen lite, och värmen gör att jag inte har lust att åka dit på bra länge igen... trist, men sant. :)

• sofiasmamma

Så där ja, börjar få till lite mer rutiner nu när vi är hemma igen efter tre resor tätt inpå varandra. Både idag och igår har det blivit flera promenader och jag har insett att jag måste skaffa nya sommarskor som är sköna att gå i. Nästan alla mina öppna skor har blivit för stora (töjts ut antar jag) och jag måste släpa dem med mig, inte skönt.

Nu ska vi inte resa någonstans förrän 1 juni, kors i taket. 1-2:a är vi borta, sen åker vi till London 4-7:e.

Det ser ut som jagvetintevad hemma för vi hinner bara hem och packa om, och nu när det är så fint ute vill jag inte vara inne och städa. :)

Jag räknade kalorier för 5 år sedan och då blev jag faktiskt ordentligt smal, har börjar lite nu igen men jag är inte jättenoga ändå. Provade en klänning idag som jag hade på valborg och den satt mkt lösare i midjan, trevligt. :)

• sofiasmamma

I lördags blev det möhippa för min del!
    Hade en fantastisk dag med bl.a. slottspicknick & Aros("fångarna-på")fortet.

I söndags blev jag bjuden på slottspicknick igen som morsdagspresent (ett annat slott) och då passade vi på att promenera runt i de vackra omgivningarna.

Igår blev det långpromenad och 40 armhävningar, idag kortare promenad och hittills 20 (men ska bli 40) armhävningar.

Känner mig pigg och taggad (förutom lite sömnbrist pga en dotter som tror att det är dag när det är natt...).  :)

• sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-05-30 11:31:35 följande:
    Asjobbigt. Folk är väldigt bra på att tala om hur man istället eller egentligen borde göra-med det mesta i livet faktiskt. Jag har på senare år börjat sålla riktigt rejält i fråga om vem jag talar med vad om. Alla ska inte ha access till allt i mitt liv och det jag gör är inte till för att dissikeras av alla andra. men däremot bollar jag saker med dem jag tror och upplever möter mig där jag är, för vi behöver dela våra liv med andra.
    Ja, samma här. Jag kan känna att jag verkligen inte vill ha en massa åsikter jag inte bett om.
    Så jag drar mig undan. Droppen var när jag väntade Sofia och min kommande förlossning skulle diskuteras runt fikabordet på jobbet och en av kvinnorna på min avd. började kommentera mitt underliv. Jag har sällan känt mig så kränkt! Det satt män med vid bordet och alla började skruva på sig men hon bara fortsatte. Usch.
    Lite OT men jag blir så provocerad. ;)

På jobbet är alla träningsfanatiker på olika sätt och om man inte är med i träningsstegen så kollar alla snett på en, likaså om man inte deltar i vårrus och annat (jag har ställt upp massor med gånger men jag vantrivs verkligen, det är så trångt & jobbigt).

En gång skrev jag upp (på "övrigt") att jag varit i skogen i två timmar. Gissa om jag blev hånad och utskrattad.
    Jaha... så två timmars terrängpromenad får inte motsvara 30 min promenad i stan? Suck.

Nu har jag iaf verkligen kommit igång igen efter alla resor och annat, känns jättebra. Promenader och armhävningar är det som står på schemat nu.
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-06-02 23:00:54 följande:
    Nu känns det bättre Skrattande

Snart röjt upp i biblioteket också. Hade blivit ett sånt där ställe där vi bara lastade av allt skräp. Men nu börjar det se ut som ett bibliotek igen.
    Hittade ett sånt där gummiband som man kan träna överkroppen med nu också. Så det var extra positivt Solig

Skönt, vilken snäll man du har! (Precis som jag! :)

Samma här, vårt bibliotek är fyllt av (mina) kartonger. Suck. Men jag ska ta tag i det. Vi är hemma tillsammans hela familjen juni-aug så jag har verkligen tänkt fixa lite nu.

• sofiasmamma

Nu har vi kommit hem från en resa till London/Cambridge med en hel del promenerande. Bara flygplatserna innebär ju kilometerlånga promenader... :) Utom här i Västerås då, det är så skönt att komma hem och bara gå rätt genom kontrollen och så är man nästan vid bilen!

Det blev panik på slutet, vi var i god tid, men vid incheckningen smet en gubbe före och samtidigt kom en hysterisk fransk kvinna och stoppade upp kön i minst en kvart. Sen kom vi till säkerhetskontrollen och då hade både mamma och pappa (jag och min lilla familj reste med mina föräldrar) missat att stoppa sin tandkräm och annat i plastpåsar... Gah, ytterligare en kvart minst. Sen är det ju alltid gaten längst bort av ngn jäkla anledning. Jag sprang före med Sofia och puh! Vi hann med men vi kom verkligen onödigt sent. Mamma sa att jag var alldeles vit i ansiktet.

Jag har missat ett flyg en gång och vill inte vara med om det igen.

Sorry för min långa historia. :D

Nu när vi är hemma igen är det i första hans städa huset som gäller (två veckor kvar) och sen hinna röra sig så mkt som möjligt. Shit, det är verkligen bara två veckor kvar. OK, nu börjar jag känna av lite stress.

• sofiasmamma

Var till brudbutiken för upplägg av klänningen idag. Den sitter bra mkt bättre nu! Jag har inte gått ner i vikt just någonting, men det är stor skillnad på min kropp. Smalare överallt. :)

• sofiasmamma

Här har sommaren kommit tillbaka litegrann och vi har haft varmt och skönt i tre dagar tror jag.

Jag har ingen koll just nu på hur mycket jag rör mig, men det måste vara mer än jag tror för jag märker att kläderna sitter lösare! Att jaga efter en busig (snart) ettåring ger nog mycket "smygmotion".

• sofiasmamma
    PiaB skrev 2012-06-13 22:10:41 följande:

Jag gillar den är tråden eftersom det varken handlar om att svälta sig eller bo på gymmet. Så nu hejar jag på er och mig och lovar att promenera till jobbet i morgon!

Heja heja! Nu är det ju perfekt tid att börja gå med all grönska, alla sommardofter och fågelsång!!

Det bästa med att komma igång med att promenera är när det börjar spritta i benen av längtan efter att röra på sig, för den känslan kommer ju till slut!! :)

• sofiasmamma

Gått på höga klackar hela dagen, massor med bröllopsärenden...

Bra träning inför... fredag!! Hjälp, nu är det inte långt kvar.

Vågen bara pekar nedåt för mig, antar att stressen har med saken att göra (dvs. har inte tid att sitta still i soffan lika mycket som vanligt... :D)

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-06-24 23:10:45 följande:
    Hoppas alla har haft en bra midsommar i alla fall oavsett vad ni har gjort
    Oh ja, jag gifte mig!! :)
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-06 12:57:21 följande:
    I morgon har vi bokat bord på hotellets restaurang för att fira att jag fick jobbet jag hade sökt.
    Så i dag måste jag försöka gå en extra lång runda så jag förtjänar lite efterrätt i morgon.

Nor rain nor snow... eller nej det blir fel Tungan ute

Varken bruten tå, fläskläpp eller förkylning från helvetet ska stoppa mig från att fira i morgon Skrattande
    Hurra hurra, grattis (igen ;)!
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-08 15:53:25 följande:
    Regn regn mer regn och lite skyfall... Så ser prognosen ut i dag. Så det blir några 5-minutersvändor så hunden hinner kissa lite i alla fall men annars inget speciellt.
    Dunderförkyld också, men det är smällar man får ta Flört

Hur var middagen i lördags? Vad åt ni för gott?

Här har det varit skyfall mest hela dagen och lite åska (alltför lite om du frågar mig).

Jag försöker göra lite innegympa men det går sådär. Gick upp 3 kg på bröllopsresan som jag gärna vill bli av med igen... Blir lätt så när det serveras vaniljkrämsfyllda croissanter och panna cotta till varje frukost! (För att inte tala om övriga 20 sorters bakverk, ost och salami...). Vrålgod cappuccino hur mycket man ville också. Ojoj. Och goda viner.

Ja, ni fattar... :)

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-08 16:15:21 följande:
    Mmm, jag som redan var hungrig... ;) Låter supergott!
  • sofiasmamma

Hej på er!

OJ vad länge sen det var jag kikade in här...

Jag har haft en helt förskräckligt onyttig sommar, det spårade ur totalt efter bröllopet och de kilon jag gick ner innan är tillbaka med råge.

Men: i lördags gick jag på öppet hus på närmaste träningstället, körde yoga och köpte årskort! Oj!

Igår shoppade jag lite nya snygga träningskläder och nu är jag helpepp för kvällens yogapass på en timme!

Jag känner mig genomglad och fick världens kick i lördags och blev en ny gladare människa! (Inte för att jag varit oglad, men ni fattar.) :)

Jag har också kommit igång med promenader igen efter en otroligt slapp sommar.

Jag kommer dessutom att cykla till och från träningen framöver, även om det inte är jättelångt så är det ju bättre än inget.

• sofiasmamma

Stackars dig Chicita!

Jag har en del besvär med nacke/axlar/skuldror/rygg ("normala" besvär) och nu hoppas jag att åtminstone en del ska lösas genom bettskenan jag hämtade ut idag! Jag är nämligen tandpressare och biter ihop så hårt (även på dagtid om jag är stressad eller koncentrerad eller arg) att jag får spänningar i kroppen.

Yogan gör också att jag mår mkt bättre, man sträcker ut sig så mycket så det känns nästan som man varit på massage (fast jag blir pigg efteråt!).

Ok, nog om det, jag vet att det inte är en träningstråd, men jag är fortfarande helt lyrisk över att ha börjat igen! :)

Promenerandet har ökat igen och det känns också jätteskönt! Hurra för att ta sig ur soffträsket! :)

Svar på tråden Walk a mile!