Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Duktigt izredeam Glad
    2 km när man inte vill gå alls - är ju hela 2 km mer än inget alls, som det lätt hade kunnat bli Glad

Jag har ramlat ner i ett hål när det gäller träningen. Har inte blivit något på bandet alls i dag. Vaknade med sån yrsel och sådana synstörningar att jag knappt tog mig ut med hunden. Så jag är rätt glad över att jag har lyckats vara ute på 4 korta rastningar med honom i dag, Kanske sammanlagt 30 min men då är kanske 15 min av det ett sakta förflyttande runt vår tomt bara för lite "akutkissning"...

• Chicita

Jag är supertät i näsan, men tänkte försöka ta en liten stund på promenadbandet i lite lugnare takt i dag när ett av tv-programmen jag brukar slökolla på går. Satsar inte på att orka en viss tid eller så, men jag satsar på att komma upp på bandet igen i alla fall Glad

• Chicita
    izredam skrev 2012-04-04 11:15:23 följande:
    Grejt, nu verkar det som att det vi ska redovisa inte kommer gå att redovisa. Programmet kraschar tydligen med jämna mellanrum. Fuck. Och jag håller på att bli sjuk. ( Inte min dag idag, förtjänar helt klart att vila tycker jag!
    Ajdå.. ja då vore det ju bra om ni hann till bion...
    Ni kan inte betala biljetterna på nätet? Då räcker det att ni hinner in innan bion börjar ju 
  • Chicita

Jahapp grannen med hund kom över och ville se på korten från bröllopet. Så vi satt ute och fikade lite tills det blev för kallt.
    Sen blev det en 45-minuters promenad (vilket jag inte alls hade planerat) så nu sitter jag här med värkande bihålor och hoppas på att slippa bli liggande i helgen 

• Chicita

I dag åker vi upp till svärföräldrarna för att fira påsk. 
    Så jag misstänker att det blir dåligt med motion men bra med kakor Obestämd 

• Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-05 12:31:55 följande:
    Här blir det många smårundor med hunden hela helgen istället för en sammanhängade promenad på bandet.
    Har varit ute två gånger redan, packar tvättar och diskar däremellan Glad

Tyvärr så blir det nog mer kaka än promenad om det är som det brukar uppe hos svärmor.
    Hon är alltid så orolig att man ska vara hungrig så jag lägger mer tid på att försäkra henne om att jag är mätt och inte behöver äta mer - än att göra något annat Tungan ute
    Men det finns många fina promenadvägar där och även en kort vända blir rätt bra motion eftersom det inte finns en rak väg att gå på, allt går upp och ner hela tiden Glad
  • Chicita

I går gick vi från svärföräldrarna till svågern/svägerskan. Ingen lång promenad. Men det var den där extra biten som vi inte hade tänkt / planerat. Så det kändes bra ovanpå påskmaten.
    Det tar kanske inte mer än en kvart att gå enkel väg, men en kvart mer än bara hundrastningarna är i alla fall en kvart mer än ingenting Glad

*tänker positivt*

• Chicita

Åh... i dag har jag ätit på tok för mycket godis Skrikandes
    Blev fika (tre ggr) innan vi åkte, för det var flera som ville komma och säga hejdå.
    Vi stannade på en mack och köpte lite lösgodis eftersom vi undvikit det i påsk, men kände att vi ville ha lite socker och något att tugga på på vägen. Så nu efter kvällsmaten så känner jag mig uppsvälld och illamående.

Kommer inte bli någon promenad i dag men i morgon så måste jag ta mig i kragen och gå i alla fall minst den där halvtimmen, helst två... 

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-04-09 21:35:21 följande:

Jag mår också illa, hade inte tänkt äta så mkt godis men vi får alltid jättestora ägg från jobbet och i år var vi inte lika många som vanligt i stugan... Ajdå.

Har mått superilla hela dagen.

Vi gick iaf. 8 km igår, känns bra!

Duktigt Skrattande
    Då kan man förtjäna lite godis också...

Det har inte blivit så mycket motion för mig under påsken nu annat än att jag försökt hänga med på alla hundturer istället för att maken går några själv när jag är för yr. Och det har gått rätt bra. Vi gick ju som satt en extra vända till svågern och svägerskan också. Så det var bara bonus Glad 
  • Chicita

Ställde mig på vågen i morse och den visade +0,6 kg.
    Med tanke på att jag inte kunnat ta mina halvtimmespromenader utan bara dom småvändor som hunden vill ut och att svärmor trugar i en både kakor och efterrätter varje dag, samt frukost, mellanmål, lunch, middag och kvällsmat... Så trodde jag att det skulle vara betydligt mer upp efter dom här 5 dagarna. Så jag är nöjd ändå Glad

Det regnar ute i dag så hunden kommer inte vilja ut mer än de mest akuta vändorna och då brukar det vara att kissa ca 45 sekunder på en stubbe vi har på tomten och sen springa in igen - trots att han har regntäcke på sig.
    Ibland får man till och med bära ut honom till stubben. Han verkligen hatar regn...
    Men det innebär att jag lätt kan ta min promenad på bandet istället Glad 

Svar på tråden Walk a mile!