Idag väcktes en längtan efter barn...
Hej,
Gud vad underbart att du känner så, trots att du ändå haft en plan på att plugga och utbilda dig först.
Jag har alltid velat haft barn, dock har jag velat ha det tidigt, så för min del var det att jag skulle gå klart skolan innan det var dags.. jag gick ut gymnasiet och ca 1,5 år senare kom våran son..
Det bästa som hänt mig/oss... Ibland kan jag känna att jag kanske borde pluggat/jobbat ett tag innan, då jag inte hade fast anställning när jag blev gravid. Men samtidigt kan jag tycka att Det har gett mig så mycke mer, visst när det gäller min ekonomi har jag levt på minimum, hållt tillbaka på vissa saker jag velat göra för att ha pengar kvar.
När det gäller att orka plugga kan bara du avgöra, allt beror på hur mycke hjälp du får av din man med att ha en liten bebis.. om du får avlastning/avbyte så du får tiden att plugga.. för min del fanns inte den möjligheten då min sambo inte var så behjälplig under dom första 6 månaderna ca.. =(..
När det gäller ekonomin så kan ni alltid räkna på det, som sagt så är det bara ni där som vet hur mycke ni får in varje månad.. Ni kan gå in på försäkringskassans hemsida och räkna ut en eventuell föräldrapenning. Det Kan hjälpa er att få koll ekonomiskt.. =) Har ni råd så kanske mannen din kan vara föräldraledig medans du pluggar första tiden? Lycka till iaf. Det är bara ni som kan avgöra om det är rätt tid =).