Inlägg från: tigerbalsam |Visa alla inlägg
  • tigerbalsam

Baka egen bröllopstårta

Amelia: Det betyder otur med himla mycket. Jag har låtit min kära sambo se mig i brudklänningen och jag ska göra tårtan själv. Ska nog gå under några stegar på väg till vigseln med tror jag. Augustesen: Riesenkolafluff är jättegott till hallonmousse om man gillar choklad men inte vill ha det illsött. :) det ska jag ha.

• tigerbalsam

3 dl grädde: värm i en gryta tills det ryker, det får inte koka. Hacka ca 150g riesenkola och rör i tills det smält (det tar lite tid med så seg kola). Funkar med allt möjligt godis,men riesen är nog minst sött. Ställ in i kylen tills dagen efter och vispa då upp till ett fluff. Men ja, det innehåller nog tyvärr spår av nötter. Vi har en nötallergiker men jag tänkte göra en tårta som är gluten- och nötfri, så får den riktiga tårtan innehålla allt som är gott egoistiskt? Haha bara lite :) mariannegodisar är väldigt gott med och inte så farligt sött heller (i jämförelse med ex dumle), det kanske inte innehåller nötter? Jag ska spackla med marängsmörkräm, med lime i.

Svar på tråden Baka egen bröllopstårta